מה אתם צריכים לבדוק כשבוחרים אינטרנט ביתי

 

טיפים לבחירת אינטרנט ביתיאינטרנט ביתי הוא הרבה יותר ממותרות או מאמצעי בילוי לשעות הפנאי. היום לא יכולים לעשות דבר בלי האינטרנט, החל מתשלום חשבונות, שיעורי בית, חיפוש עבודה, קניות, ועד ליצירת קשר עם אנשים, צפייה בסרטים וסדרות ועוד.

 

אם עד לפני מספר שנים לא רבות, האינטרנט היה מחובר אך ורק למחשב הביתי ושירת רק את המשתמשים בו, אזי שהיום האינטרנט מחובר לשורה ארוכה של מכשירים, בין אם זה מערכות בית חכם, מוצרי חשמל, טלוויזיות חכמות ומערכות סטרימינג, ועד למחשבים, טאבלטים, מכשירי סלולר ועוד.

 

לכן, כשאנחנו ניגשים לבחור ספק ושירות אינטרנט ביתי, עלינו לקחת את כל זה בחשבון ולבצע בדיקה מקיפה, מחד מה אנחנו צריכים, מאידך מה מציעים לנו ועד כמה זה משתלם עבורנו. במאמר זה אנחנו נציג מספר מאפיינים שיכולים להשפיע על הבחירה שלנו. לאחר מכן, נציג מספר נקודות כיצד אפשר לבחור את החבילה המשתלמת ביותר.

אילו מאפיינים ישפיעו על הבחירה שלנו?

מהירות האינטרנט – הדבר החשוב והמשמעותי ביותר עבורנו, זה מהירות הרשת. הכוונה היא למהירות העלאה ומהירות הורדה. החלק הראשון מתייחס ליכולת שלנו לעלות פריטים לרשת והחלק השני מתייחס ליכולת שלנו להוריד דברים מהרשת. ככל שהמהירות יותר גבוהה, באופן טבעי הדברים פועלים מהר יותר, הגלישה הרבה יותר זורמת ואיכותית.

 

טווח הראוטר – היום אנחנו משתמשים באינטרנט אלחוטי, בניגוד לעבר שהשתמשנו באינטרנט קווי. זה אומר שאנחנו מניחים את הראוטר במקום אחד והוא אמור לעבוד בכל חלקי הבית. השאלה היא, מה הטווח בה הרשת פועלת. עלינו לוודא שהיא פועלת בטווח הרחב ביותר בשביל שנוכל ליהנות בכל חדר ברמה דומה, מבלי שאיכות הגלישה תושפע מהמיקום של הראוטר.

 

אפשרות חסימה – ישנן דרכים שונות בעזרתן אנחנו יכולים להגן על הגלישה שלנו, כך שגורמים זרים ולא מורשים לא יוכלו לגלוש על הרשת שלנו. אחת הדרכים היא חסימת WI-FI. עלינו לוודא שזה אכן אפשרי, בשביל שנוכל למנוע מגולשים אחרים לגלוש על הרשת שלנו ובכך יכולת הגלישה שלנו לא תיפגע.

 

חסימת אתרים ובקרת הורים – חברות אינטרנט שונות מציעות לנו אפשרות לחסום אתרים על מנת למנוע מילדים אפשרות להיכנס אליהם. מדובר בעיקר על אתרי פורנו והימורים. החברות מספקות לנו כלים שונים לשם כך, בשביל שאנחנו לא נצטרך לבדוק איפה הילדים שלנו גולשים ולאפשר להם גלישה בטוחה. רצוי מאוד לבדוק שהחברה ממנה אנחנו מבקשים לרכוש שירותי גלישה אכן מעניקה לנו את זה.

 

תמיכה – אחרי שאנחנו מתחברים לשירות אינטרנט ביתי, הקשר שלנו עם החברה בה אנחנו מנויים מתבסס לרוב על שירותי התמיכה שהחברה מספקת לנו, במקרה ויש לנו צורך בהם. חשוב לבדוק אילו שירותים החברה מספקת וכיצד. שירותי תמיכה נדרשים אם יש תקלה ברשת, האם ישנם ניתוקים בראוטר, אם הגלישה היא איטית יותר ממה שהובטח לנו ועוד. חשוב ששירות התמיכה יתבצע 24/7, על בסיס קבוע, כולל סופי שבוע וחגים. יש לוודא שהוא מתבצע דרך הטלפון או בצ'אט.

 

שירותי הגנה – חברות אינטרנט רבות מספקות שירותי הגנה, מפני וירוסים, רוגלות, פריצה וכדומה. יש לבדוק מה בדיוק החברה מספקת לנו ובאיזו עלות.

כיצד נוכל לבחור את החבילה המשתלמת עבורנו?

מעבר לששת המאפיינים שהצגנו כאן, אנחנו צריכים לדעת כיצד לבחור חברות אינטרנט מהמבחר הקיים בשוק הישראלי. לשם כך, אנחנו יכולים להיעזר בשורה של כלים, בין אם מדובר במנועים להשוואות מחירים או השוואות בין מפרטים שונים של חברות, המלצות וחוות דעת של גולשים, בני משפחה או חברים, ובאופן כללי במידע שכל חברה מספקת אודות המסלולים, המבצעים והשירותים שלה.

 

גם אחרי שאנחנו בוחרים לעבוד עם חברה מסוימת ולהיעזר בשירותיה, הרי שיש לנו אפשרות לבדוק מה חברות אחרות מציעות לנו מבחינת עלויות ותנאים, יש לנו אפשרות לנסות ולמצוא מסלולים מתאימים יותר לצרכים שלנו, וכמובן אפשרות לשפר את המסלול שלנו, בין אם זה באמצעות התמקחות או בדרכים אחרות.

 

כמעט כל חברה, יוצאת מעת לעת במבצעים למנויים חדשים או ותיקים, עלינו להיות ערים כך ולהשתמש באופציה הזאת בשביל למצוא תמחור משתלם יותר עבורנו. כמו כן, מדי פעם משתנים התנאים, למשל, מהירות הרשת עולה, ואז אנחנו יכולים לבחור במסלול עם מהירות שמתאימה יותר לצרכים שלנו.

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ