כיצד ממליצים המומחים של א.מ.צ שמש 1990 בע"מ להפחית תאונות דרכים?

תאונות דרכים הן מכת מדינה בישראל ומספרם של ההרוגים לאורך כל השנים האחרונות הוא מטריד מאד. עם זאת המדינה אינה עושה די כדי להפחית את התופעה או למגר אותה לחלוטין.

תאונות הדרכים בישראל

תאונות הדרכים בישראל נובעות משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא הגורם האנושי. הנהגים עסוקים מאד במהלך הנהיגה גם בדברים אחרים, בשיחות ערות עם הנוסעים, בשיחות אנרגטיות בטלפון הסלולרי ולעיתים גם במשלוח הודעות בסלולרי. כל הנושאים הללו מסיחים את דעתו של הנהג ולכן הוא לא בפוקוס מלא על מה שקורה בכביש וטעויות האנוש הללו גורמות לאסונות גדולים.

הגורם השני לתאונות הוא מצבם של הכבישים והתאמתם לכמות הגדולה של הרכבים אשר נעים בו.

כבישים רבים בארץ הם חדשים יחסית ולכן הם נבנו תוך הקפדה של א.מ.צ שמש 1990 בע"מ על כל שלבי העבודה שנקבעו על ידי המהנדסים. בכל שלב בוצע שימוש בכלים מכנים הנדסיים שביצעו עבודה מושלמת תוך שימוש בחומרי גלם שתואמים את הדרישה בכתב הכמויות ושהם בעלי תו תקן ישראלי. המטרה היא ליצור נסיעה בטוחה של מאות קילומטרים בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום.

אך יש בישראל גם כבישים ישנים רבים שנסללו לפני שנים רבות ובחלק מהם לא בוצעו עבודות תחזוקה לאורך כל התקופה. האספלט שבהם שחוק ולא אחת נפערים בולענים במקום זה או אחר עקב עבודת תשתיות שבוצעה באופן לא נכון או שבוצעה לפני שנים רבות טרם החלת התקנים הבטיחותיים. לכן קיים צורך אקוטי לבצע תוכניות אופרטיביות לשיפור כל מערך הכבישים בישראל.

טיפול בכבישים הבעייתיים

לאור הליקויים שהתגלו, המגמה היא להוציא מכרזים חדשים בכבישים שמצבם הוא גרוע וקיים חשש שעם בוא החורף, כמויות הגשמים והרוחות מצבם יהיה גרוע עוד יותר. לכן בעבודות שמבצעת באופן מקצועי ויעיל א.מ.צ שמש 1990 בע"מ קיימת הקפדה על כל נושא הבטיחות וביצוע העבודות השונות במערך הכבישים במלוא האחריות.

מעבר לתיקון של הכבישים הללו, במהלך פרויקטים רבים מבצעים גם הרחבה של הכבישים הללו תוך הוספת נתיב נסיעה אחד או שניים בהתאם לצורך, לתקציב ולאפשרויות של השטח.

כבישים חדשים בישראל

הכמות העצומה של הרכבים הפרטיים שגדלה משנה לשנה, המשאיות והאוטובוסים מצריכה ללא ספק פיזור של הנסיעות בכבישים חלופיים וכך להוריד את העומס מהכבישים הראשיים. בשנים האחרונות נסללו כמה כבישי רוחב שהורידו מאד את העומסים בכבישים שונים במרכז הארץ ולכן יש להמשיך במגמה זו ולתכנן כמה כבישי רוחב נוספים. כך חלק מהציבור ייסע בכבישים הללו וצוואר הבקבוק הקיים בכבישים הראשיים יופחת. ככל שכמות הרכבים תהיה קטנה יותר על קילומטר מרובע, כך ימנעו תאונות דרכים.

בנוסף לכך, יש לשמור על חוקי הדרך וחוקי התנועה ולהימנע מהתעסקות עם הסלולרי.

 

רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה