בין אם אתם בתחילת הדרך בהקמת העסק החדש שלכם או שיש לכם עסק קיים אך האתר שלכם ישן כבר או לא קיים, אתם תרצו להתחיל לפעול לטובת הקמת אתר חדש ומודרני, כזה שיקבל באהבה גולשים חדשים ויניע אותם בצורה נכונה להפוך ללקוחות. עם קצת סרטוני הדרכה באינטרנט כל אחד עם חוש טכני יכול להקים אתר אינטרנט אולם אין תחליף לעבודה מול איש מקצוע מנוסה. לכן, אין חברת בניית אתרים היא MUST עבורכם כדי לבנות את האתר החדש שלכם, לא משנה על איזו פלטפורמה או מה הוא יכיל – בונה אתרים מקצועי ידע לעשות את זה טוב יותר, לחשוב בצורה נכונה יותר, לטפל בדברים חשובים תוך כדי בניית האתר כדי לחסוך זמן עבודה ועוד.
מכירים את המשפט הזה "יש רופא באולם?" מישהו חס וחלילה נחנק או מקבל התקף כלשהו ואז זה שלידו צועק "יש רופא באולם?!" מדובר בתגובה מהירה, אינסטינקט הישרדותי שצועק לעזרה במקרה חירום כי העזרה הנדרש היא מיידית ודחופה. ובכן, להבדיל מענייני בריאות, בניית האתר שלכם יכולה לחכות עוד שבוע, חודש, חודשיים. למרות זאת, עדיין אנשים נוטים למהר כאילו מי שיישמע אלפי אנשים מחכים עם הידיים על המקלדת והעכבר להיכנס לאתר העסק החדש שיקום ולרכוש את המוצרים וכל שניה שמבזבזים היא הפסד כלכלי. מה שאנחנו מנסים להסביר כאן היא שנכון, חשוב להקים את האתר כמה שיותר מהר כדי להתחיל לקדם עניינים כמה שיותר מהר, אולם אין מדובר בחיים או מוות ולכן לא כדאי לקבל החלטות אימפולסיביות בנוגע לחברת בניית האתרים שלכם. בחירת חברה לא מקצועית או אפילו מקצועית אך עמוסה מדי, עשויה לגרום להפסדים כלכליים רבים ומריחת זמן הרבה יותר ארוכה ממה שאתם חושבים.
בואו נבדוק כמה מן הפרמטרים החשובים לבחינת חברת בניית אתרים. הראשונה שבהם היא הפלטפורמה עליה אנו רוצים לבנות את האתר. יש כמה פלטפורמות מומלצות לבניית אתר. מה שכבר לא עושים היום בדרך כלל הוא לא לפתח אתר מ0 עם שפות תכנות. לפחות לא אתרי תדמית לבתי עסק. יש מערכות מוכנות מומלצות כמו וורדפרס, ג'ומלה, וויקס ואחרות. בדרך כלל וורדפרס היא המערכת המומלצת ביותר ויש בה את האפשרויות הגמישות והרבות ביותר. כמו כן אם אתם מתכננים לקדם את האתר שלכם במנועי החיפוש (קידום אורגני) הרי שמומלץ מאוד להשתמש במערכת זו. דבר נוסף הוא שמרבית בונה האתרים היום עוסקים בבניית אתרים במערכת זו ועל כן בעלי ניסיון רב בשימוש בה מה שיסייע לכם בקבלת אתר מקצועי ואיכותי יותר ובזמן מהיר יותר. כאשר אתם בודקים חברת בנית אתרים, בדקו באילו פלטפורמות היא בונה את האתרים ללקוחות שלה וקראו עליהן באינטרנט. ראו אם הן מתאימות לצרכים שלכם.
המלצות הן דרך נפלאה ללמוד אודות אדם או חברה מסוימת, אולם יש לכך פרצות רבות. כך למשל: החברה יכולה לקבל ביקורות חיוביות מחברים, קרובים, עובדים החברה או אנשים שהחברה משלמת להם כדי לכתוב להם פידבק חיוני. לכן, מה שאתם דווקא כן רוצים להתייחס אליו הוא הפידבקים הפחות חיוביים. תוכלו למצוא פידבקים על חברה באתר שלה, בדף הפייסבוק שלה, בפרופילים אחרים ברשתות החברתיות, מלקוחות שעבדו עם החברה, מפסקי דין שהחברה הייתה/לא הייתה מעורבת בהם וכמובן גם בגוגל מיי ביזנס. אם החברה רשומה באתרים נוספים כמו אתר המלצה או אינדקסים שונים תוכלו גם שם לקרוא תגובות על החברה.
מה אתם מקבלים במסגרת המחיר?
בדקו עם החברה מה אתם מקבלים במסגרת הצעת המחיר שהיא מספקת לכם. מחיר בניית אתרים יכול לנוע בין 1500 שח לאתר וורדפרס פשוט יחסית לבין 10-15 אלף שח כאשר 5-8 אלף שח הוא מחיר ממוצע לאתר ברמה טובה עם כמה עיצובים בסיסיים, התאמה למובייל וכמה פיצ'רים נוספים.
תיאום ציפיות, תקשורת והסכם חתום:
לבסוף, חשוב לתאם ציפיות מול חברת בניית האתרים. לשמוע ממנה שלא הכול ורוד ולא את הכול נקבל אלא מה שבמסגרת הסכם עבודה מסודר ששני הצדדים חתומים עליו. כמו כן על ההסכם להגן באמת על שני הצדדים: על חברת בניית האתרים מפני לקוחות בעייתיים ובזבזני זמן ועל הלקוח שירצה מצידו לקבל את מה שהובטח לו וכתוב בהסכם.
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם: