המאפיין הבולט ביותר של הגלישה ברשת כיום, הוא שבעצם אין לה אמצעי אחד ויחיד, כמו שהיו המחשבים של פעם, כאשר האינטרנט עוד היה בחיתוליו. היכולת להציע תוכן זמין, נוח לחיפוש ונעים לקריאה, היא אחד מהגורמים המרכזיים לכך שגולשים יעדיפו אתר מסוים על פני האחר. בעידן של מגוון מכשירים מהם ניתן לגלוש כמו טאבלטים, טלפונים סלולריים וכמובן מחשבים ניידים ונייחים, ישנה חשיבות גדולה לחוויה האישית הנוצרת במהלך הגלישה. חשיבות של בניית אתר אינטרנט באופן המגיב לצרכיו של הגולש, מתחשב בהם והופך את חווית הגלישה שלו לאופטימלית, משתווה אפילו לחשיבות איכותו של התוכן עצמו המוצג באתר. בניית אתר רספונסיבי יכולה להוות פתרון מצוין, המאפשר גלישה מכל מקום ובכל דרך, תוך התאמה מיטבית לגולש בזמן אמת.
אז מה זה אתר רספונסיבי?
אתר שנבנה מראש כרספונסיבי, הוא אתר המשתנה ומגיב למכשיר ממנו מתבצעת הגלישה ולכן מתאים את עצמו אליו מבחינת גודל העמוד, התאמת האלמנטים בתוכו והרזולוציה הנדרשת לגלישה בצורה הקריאה והיעילה ביותר. בכך הוא מבצע שתי פעולות עיקריות:
הרבה אתרים כיום "מחולקים לשניים", כלומר האתר נבנה בשתי תצורות נפרדות: אחת המיועדת לגלישה ממחשב, והאחרת המותאמת למובייל. על אף שמדובר באותם התכנים ממש, אתר הבנוי בצורה מפוצלת ידרוש קידום נפרד. הפיצול הזה למעשה מייצר שתי כתובות url ולכן בעלי האתר צריכים לבצע את אותה עבודה פעמיים במנועים כמו גוגל, על מנת לקדם את האתר למעלה בתוצאות החיפוש. נוסף על כך, אתר רספונסיבי חוסך גם בהשקעה באפליקציות נפרדות עבור כל תצורה- נייחת או למובייל- ובאופן כזה התקציב שיועד להקמת האתר מופנה כולו להשקעה בשיפור חווית הגלישה.
חשיפה לקהלים חדשים תוך העמקת הנאמנות של גולשים ותיקים
מעבר לעובדה שאתר רספונסיבי עשוי למשוך קהל חדש ולהיות אטרקטיבי לגולשים הנחשפים אליו לראשונה בשל מילת חיפוש כזו או אחרת שהקלידו, הוא גם עשוי להיות גם חזק יותר בשמירה על קשר מתמשך עם גולשים קיימים ובכך האתר יכול להפוך לאוטוריטה בתחומו. אתר רספונסיבי המתחדש כל הזמן ובעליו משקיעים בתכנים שלו, מחזיר את הגולשים אליו פעם אחר פעם, והם ישמחו לשוב ולצרוך את התכנים שבתוכו, כיוון שהם יודעים שניתן לגלוש ממנו מכל פלטפורמה, כאשר חווית הגלישה תישאר הטובה ביותר.