הצגה של עסק, מיזם או ארגון כלשהו באופן ויזואלי ומזמין היא מטרה מרכזית בעולם השיווק והפרסום, אשר הופכת רלבנטית במוקדם או במאוחר כמעט עבור כל סוג של ארגון באשר הוא.
הדבר מובן וברור מאליו כאשר מדובר בבית עסק אשר צריך לשווק את עצמו ולהציג את העסק במקומות מסוימים באופן וויזואלי ומאיר פנים (חשבו, למשל, על סטארט אפ מעולם הביוטכנולוגיה המעוניין להציג עצמו על מנת לקבל תשומת לב והערכה ולמשוך אליו משקיעים חדשים, ונרשם לכנס עולמי בנושא ביוטכנולוגיה הנערך בדיוק עבור מטרות אלו...).
אך גם כאשר זה פחות ברור, במהרה מתברר כי קיימים יתרונות עצומים בשיטת הצגה זו הכוללת עבודה עם דוכן או ביתן ייעודיים ומעוצבים, גם אם מדובר בארגון ללא מטרות רווח או במיזם חדש אשר נמצא בקושי בחיתוליו. פופ-אפ סטנד הוא האביזר הרצוי במקרים אלו - מהם היתרונות השונים של פופ-אפ סטנד וכיצד הם מסייעים עבור אותו ארגון המעוניין להציג עצמו באופן אטרקטיבי?
כמובן שיתרון ראשון ומהותי של פופ-אפ סטנד הוא הקומפקטיות של סוג זה של דוכן או ביתן. הפופאפ סטנד, כשמו כן הוא, פשוט צץ כמעט משום מקום, כאשר הוא מגיע מקופל באופן קומפקטי ביותר בתוך גליל או מספר אריזות קטנות (כתלות בסוג וגודל הביתן או דוכן המדובר).
לכן ניתן לקחת פופ אפ סטנד לכל מקום בקלות, בין אם מדובר בתא המטען של הרכב ובין אם במשלוח במטוס (עבור תערוכה או כנס בחו"ל, למשל).
מלבד לקומפקטיות, גם מהירות ההקמה במקרה של סטנד פופ אפ מהווה יתרון משמעותי – ניתן להגיע ממש כמה דקות לפני פתיחת התערוכה או הכנס, להתמקם ולפתוח את הדוכן/ביתן שלכם בתוך מספר דקות בלבד. לא נדרשת כאן עבודת הרכבה ובנייה כמעט כלל, אין צורך בהגעה מספר שעות או ימים לפני על מנת לתכנן, לעצב ולבנות את הדוכן וכו'.
יתרון מהותי נוסף של פופ אפ סטנדים כיום (בניגוד לעבר) הוא כי כיום ניתן להזמין דוכן או ביתן מסוג זה בעיצוב אישי לחלוטין וברמת איכות גבוהה, במחיר סביר ואף נמוך. בעוד בעבר עלויות העיצוב וההדפסים היו גבוהות יחסית, כיום ניתן הן לעצב את הדוכן/ביתן מבחינה וויזואלית והן להדפיס ולקבל את המוצר המוגמר, בעלות נמוכה של ממש.
לכן, כמעט כל סוג של ארגון באשר הוא, גם אם מדובר במחלקה חסרת תקציב באוניברסיטה המעוניינת להציג את המחקר שלה וגם אם מדובר במיזם הנמצא בחיתוליו אשר עדיין לא גייס מימון כלל – דוכן פופ אפ הוא אמצעי הצגה וויזואלי רב ערך אשר נמצא בטווח השגה וניתן למימון. אין צורך בהשקעה אל הרבה מאוד כסף מצד אחד, או בהתפשרות על איכות ההדפסה והאמצעים הוויזואליים בדוכן מצד שני.