הדבר שאתם כבעלי אתרים הכי פחות רוצים למצוא ב Google Webmaster Tools, זו הודעה עם המילים: "גוגל תנקוט בפעולה נגד האתר שלכם". הודעה כזו משמעותה היא שהאתר שלכם נענש על ידי גוגל ועליכם לתקן את הליקויים שנמצאו בו, על מנת שיהיה סיכוי שהוא יחזור במהרה למקומו הקודם בתוצאות החיפוש. אך מה ניתן לעשות אם לא קיבלתם שום הודעה דומה, ובכל זאת אתם חושדים שגוגל החליטה להעניש את האתר שלכם?
המטרה של כל אתר היא להיכלל בין התוצאות העליונות במנועי החיפוש, ועל ידי עבודה מאומצת- בין אם באמצעות קידום אורגני ובין אם ממומן- אפשר בהחלט להשיג את המטרה. חקר מעמיק של מילות מפתח והכרת המתחרים מהתחום, תורמים הרבה לתכנון אסטרטגיית קידום שתוביל את האתר שלכם למעלה. אם כבר הגעתם למצב הזה והמיקום של האתר התייצב, כמובן שירידה דרסטית בסולם התוצאות מעידה על כך שמשהו לא בסדר. ביטויים שהפכו את האתר למוביל בתחומו וכעת לא מובילים אליו בכלל, מעידים כי האתר "נעלם" מהחיפוש של גוגל וזה אומר שאתם נמצאים בבעיה רצינית. שינויים בתנועתיות באתר מעידים אף הם על בעייתיות ובמיוחד אם מדובר באתר דינמי מאוד שהתנועה בתוכו ירדה משמעותית.
ראשית כל חשוב להבין מדוע גוגל בכלל מתערבת בכל המתרחש באתר שלכם: הסיבה העיקרית היא שגוגל פשוט מעוניינת בתוכן איכותי ככל האפשר. שתילת קישורים רבים באותו האתר מעידים על קידום שנעשה בצורה מתחכמת, ולא לפי החוקים של גוגל- ולכן נחשבת לאסורה. עליכם לדעת היטב, שגם אם נדמה לכם שהצלחתם "לעבוד על המערכת" ולהטמין קישורים באתר בכמות גבוהה- גוגל תדע זאת במוקדם או במאוחר, בין אם על ידי בדיקה של אנשיה המתמחים בחיפוש אחר ספאם, ובין אם האלגוריתם שלה יעשה זאת באופן אוטומטי בעצמו. מסיבה זו ניתן לחלק את העונשים של גוגל לשניים:
מה שהכי חשוב לעשות זה בעיקר לא להיבהל, ולאחר ההבנה של המצב- להתחיל לעשות הערכה מחודשת ולעבור חלק- חלק באתר, גם אם העבודה תהיה סיזיפית ממש. במידה ולא נשלחה אליכם ההודעה המפרטת את הסיבות לענישה- בהחלט יהיה עליכם לעבוד קצת יותר קשה. גוגל אנליטיקס יכולה לייצר עבורכם דו"ח שישקף את מצב האתר שלכם לפי המדדים שתדרשו ממנה, ובמידה ולא ביצעתם שינויים גדולים מדי בתקופה האחרונה- הניתוח הזה יוכל לאפשר לכם למצוא ולהבין מה בדיוק קרה לאתר ומכאן, אולי, למצוא את הפתרון.
פורסם בתאריך 26.10.17