האינטרנט הוא מנוע ענק הממזג מקורות רבים של אינפורמציה הפתוחה לקהל הרחב. הוא מאפשר חיבור עסקי של רשתות חברתיות ואפליקציות, כאשר כל עסק מסוגל לקלוע לקהל יעד מפולח היטב בלחיצת כפתור. אינסטגרם שהופיע לפני מספר שנים היא דוגמא מעולה לפלטפורמה המשלבת מאפיינים של רשת חברתית ויכולת שיווק עסקית פנומנאלית.
קמפיין ממומן באינסטגרם מאפשר להגיע לקהל יעד מדויק המפולח על פי גיל, מצב משפחתי, תחביבים, מקום מגורים ועוד. הסיבה העיקרית לכך היא תשתית יעילה ואיתנה של פייסבוק (שרכשה את האפליקציה זה מכבר). פרסום באינסטגרם יכול ללמד את הלקוח על המוצר, להציג בפניו סרטון או מידע אודותיו ולאפשר לו להגיע היישר למעמד הרכישה דרך לחצן קריאה לפעולה שמוביל לעמוד הרכישה (באתר עצמו או בעמוד אחר). מוכח כבר שאינסטגרם יכול להפוך גולשים פאסיביים ללקוחות פעילים המבצעים רכישות.
זכרו כי אינסטגרם זוהי אפליקציה ויזואלית שהגולשים בה אוהבים לעבור במהירות בין סרטונים ותמונות. גולש אינסטגרם טיפוסי יעצור כאשר הוא נתקל בתוכן מעניין ומקורי וישתף אותו עם חבריו. מסר חזותי מעוצב ומתוכנן, בשילוב שאלה מסקרנת בכותרת עשוי לרגש את הגולשים שלכם ולנווט אותם לשיתוף פעולה ולרצון לקנות את מה שיש לכם להציע. הציגו את מיתוג המוצר, העסק או החברה בצורה הטובה ביותר שאתם יכולים על מנת לגרום ללקוחות להתעניין ולהישאר.
האשטאג וחשיבותו
האשטג פופולארי עושה את התוכן שלכם נגיש יותר, כיוון שגולשי אינסטגרם רבים אוהבים לתור אחר תחומי עניין על-ידי סולמית (האשטג). כאשר אתם מעלים פוסט מסוים, זכרו לציין על פועלכם בעזרת האשטג מתאים. האשטג מוכר יותר יקרב אליכם גולשים רבים יותר.
אנו חיים בעידן הדיגיטל, המתמקד בחזות במראה יותר מכל דבר אחר. עיצוב, נראות ותוכן הם חלק אינטגראלי מכל עסק בעל נוכחות ברשתות חברתיות. אינסטגרם היתה מהראשונות לזהות את המגמה ומבוססת לחלוטין על שיתוף של סרטונים ותמונות. למותגים זוהי הזדמנות נהדרת להציג את העסק בעזרת סרטונים ותמונות החושפים את מהות העסק ולתרום לקהילה המתגבשת סביב המותג.
בעת האחרונה החלה אינסטגרם למצב עצמה כרשת חברתית לבעלי נפש צעירה, כאשר עסק המעוניין להגיע לקהל יעד צעיר חייב להפגין בה נוכחות. החיבור בין הקונספט של אינסטגרם לעוצמה הבלתי מוטלת בספק של פייסבוק הופכת את הפלטפורמה לכלי פרסומי עוצמתי.
קהל מעורב ואיכותי זהו ביטוי המפתח של אינסטגרם. כמות המשתמשים גדלה מדי יום ומצביעה על תנועה איכותית למדי. לקוחות צעירים משתמשים באפליקציה ללא חשש לגשת לעסקים ולקיים עמם קשר ישיר. בנוסף, יש גם את עניין החשיפה הגבוהה – כאשר כמות משתמשים משמעותית משפיעה על חשיפתם הצומחת של פרסומים עסקיים. בתי עסק המפרסמים באינסטגרם זוכים לחשיפה זולה במיוחד לעומת ערוצים מתחרים, ואילו התחרות במרבית התחומים מעטה, שכן מפרסמים רבים אינם רואים עדיין את הפוטנציאל האדיר שבפלטפורמה.
רכישות רבות ופילוח מדויק
מספר הולך וגדל של גולשים קונים מוצרים באינטרנט, ואילו אינסטגרם היא פלטפורמה מושלמת לפרסום מוצרים ושירותים למכירה. מימד חזותי נרחב מאפשר נגישות מעולה למוצרים לרכישה, כאשר גולשים מראים נכונות רבה יותר לאינטראקציה וביצוע רכישות דרכה. יתר על כן, החיבור לפייסבוק העוצמתית מאפשר לאינסטגרם עוצמת פילוח והתמקדות בקהל מדויק מאי פעם. שימוש בנתונים של קהלים דומים מאפשר הגעה למשתמשים רבים יותר מאי פעם, באופן מיטבי ודייקני.