כשמדובר בבית דפוס, חשוב לחשוב פעמיים לפני שסוגרים עסקה בשווי אלפי שקלים. במידה ובוחרים בית דפוס שאינו מתאים לצרכים שלכם, ההשלכות עלולות להיות כבדות, הן בהיבט הכלכלי, והן בהיבט התדמיתי. אספנו עבורכם את חמשת הטעויות הנפוצות ביותר שעסקים עושים כאשר הם בוחרים בתי דפוס, כדי שתוכלו ללמוד מהם, ולבחור בבית הדפוס המתאים ביותר לצרכים שלכם.
לפני שניגשים לבית הדפוס ומדפיסים דרכו את כל אביזרי הפרסום של העסק, כדאי לבקש המלצות ולוודא שהוא בית דפוס אמין ומקצועי. ניתן לקבל המלצות דרך האינטרנט, הפייסבוק או דרך עסקים אחרים. כאשר מבקשים המלצה, חשוב לוודא שהגורם הממליץ אינו ממליץ מתוך אינטרס, אלא מתוך ניסיון אישי. כדאי לוודא עם מי שהמליץ לכם על בית הדפוס על כל חלק בתהליך - הייעוץ המקדים, איכות ההדפסה, עמידה בזמנים, שירות הלקוחות, וכן הלאה, על מנת לוודא שמדובר בהמלצת זהב.
היום בתי הדפוס הבינו שלהציע שירותי דפוס בלבד זה כבר לא מספיק, והתחילו להגדיל את מספר השירותים שהם מציעים. זאת על מנת לצבור יתרון תחרותי בכך ששמים את הלקוח במרכז. כיום בתי דפוס מציעים שירותים כמו קופירייטינג, עיצוב, ייעוץ ואסטרטגיה, שירותי הפצה של הפליירים בבתי הלקוח ובמרכזים מסחריים. קיימים מספר יתרונות בבחירת בית דפוס שמציע מגוון רחב של שירותים - תחילה הדבר חוסך כאבי ראש של תיאום בין מספר נותני שירותים, וסנכרון בין לוחות הזמנים שלהם. יתרון נוסף, הוא הוזלה משמעותית של השירותים, כאשר רוכשים מספר רב של מוצרים, הלקוח יכול לנהל משא ומתן ולהשיג את הדיל הטוב והמשתלם ביותר.
כשחושבים על בית דפוס, שירות לקוחות הוא לא הדבר הראשון שקופץ לראש. עם זאת, מדובר בשלב לא פחות חשוב בתהליך. בתהליכים של העיצוב, ההדפסה, וההפצה יש לא מעט דברים שיכולים להשתבש, ולא פעם בלת״מים קורים. חשוב שגם במקרים כאלה יהיה עם מי לדבר, ושיהיה מערך שירות לקוחות זמין, שנותן מענה בזמן אמת. גם כשיש עיכובים בתהליך, חשוב ששירות הלקוחות ידבר בשקיפות וייתן מענה מהיר לבעיות.
טעות נוספת שרבים עושים היא לסגור עסקה עם בית הדפוס מבלי להציץ תחילה על קטלוג המוצרים שהוא מציע. בעולם הדפוס קיימים לא מעט מוצרים למיתוג העסק - מעטפות, מגנטים, פולדרים, פליירים, תלי דלת, והרשימה עוד ארוכה. בחרו בבית דפוס שמציע מגוון רחב של מוצרים, כדי שתוכלו להתאים אותו לעסק שלכם, ולהדפיס מגוון רחב של מוצרים ללקוחות שלכם.
בית דפוס חסר ניסיון עלול לעשות טעויות שבית דפוס היה נמנע מהם. הדבר נובע מהיכרות עם עולם השיווק המסורתי, הכרות עם הליכי ההדפסה, והכרות עם תחומים רבים של עסקים ומיקוד התהליך לפי הצרכים של העסק.
כדי להצליח במאמצי השיווק, כדאי לעשות מחקר מעמיק, ולבחור בבית דפוס המתאים ביותר עבורכם. בית דפוס מצוין יכול לעשות את ההבדל, ולגרום לפעולת השיווק להצליח, ולהשקעה להחזיר את עצמה.