את זה שהפייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם ויש מיליוני ישראלים רשומים ואחוז גבוה מהם גם מבקרים בפייסבוק מדי יום – אנחנו לא מחדשים לכם. מה שאנחנו יכולים לחדש לכם הוא בכמה טיפים טובים שיעזרו לכם לקדם את עצמכם ואת הדף העסקי שלכם בפייסבוק בצורה חכמה, מקצועית ויצירתית יותר. בסופו של יום – במידה ואתם רוצים לקדם את העסק שלכם דרך הפייסבוק תצטרכו מצד אחד להגדיל את הקהילה שלכם אך מצד שני לשמור על האיכות שלה. זה אומר שתצטרכו גם להשקיע ביחסים שלכם עם האוהדים והחברים שלכם בפרופיל/בעמוד העסקי, לתת מענה מהיר, יחס מקצועי ואדיב וכמובן להראות להם שאתם גם אנושיים ולא רק רובוט שמעלה פוסטים על בסיס יומיומי. שנתחיל?
יאפ. הזכרנו את זה בסוף הפסקה הקודמת ונדגיש זאת פעם נוספת אך הפעם בהרחבה. בעידן הדיגיטלי המתקדם של היום אנשי שיווק וחברות פרסום בכל העולם מבינים את החשיבות של הרשתות החברתיות בכלל ושל פייסבוק בפרט לעולם הפרסום. על כן, רבים מהם ימצאו תוכנות בוט שאמורות לייעל את העבודה, לקצר תהליכים ולהוות תחליף לזמן עבודה לבעל העסק. הם מעלים את הפוסטים בלחיצת כפתור לכל הרשתות החברתיות המסומנות בתוכנה וכך ניתן בקלות לחסוך זמן.
הבעיה היא שפייסבוק ורשתות חברתיות אחרות לא אוהבות את זה, הן עשויות לסגור את המשתמש שלכם אם יזהו פעילות שכזו והיא גם לא תתרום לכם כיוון שלא תהיו מעורבים עם הקהל שלכם. אתם רוצים להיות נוכחים במשתמש שלכם כאשר אתם מעלים את הפוסטים מדי שעה/יום/שבוע... אתם רוצים להשיב לאנשים שהשיבו לכם לפוסטים, לומר תודה אם הם מפרגנים, לענות על שאלות אם הם שואלים, פשוט להגיב ולהיות אתם. להראות שאתם אנושיים יחבר אליכם את האנשים בצורה הטובה ביותר בין אם העסק שלכם הוא עצמכם או שאתם מייצגים את החברה שבה אתם עובדים.
כיום יש כל כך הרבה פיצ'רים מגניבים גם בפייסבוק וגם דרך אפליקציות שונות שקל מאוד לערוך סרטונים, לצלם אותם, להעלות אותם (אותו דבר עם תמונות כמובן) ולצרף אותם לפוסטים שלכם. הקהל בפייסבוק הם אנשים אנושיים בדיוק כמוכם שנחשפים לאלפי מסרים מדי יום באינטרנט: פרסומות, מבצעים, סטטוסים, תכנים, סרטונים, תמונות וכו'. במידה ולא יהיו לכם תמונות/סרטונים והפוסטים שלכם יהיו רק טקסטים הם יהיו פחות נעימים לקריאה ופחות ילכדו את עיני העוקבים שלכם.
גם אם יש לכם רק 100 לייקים לעמוד העסקי של העסק. גם אם אתם רק בחודשים הראשונים של התפעול שלו ואתם בטוחים שעדיין לא יגיעו לקוחות כי אין מספיק תוכן לעמוד. אין לדעת מתי מישהו אחר יגיע אליכם פתאום, ישלח הודעה ויחפש את המענה שלכם. השתדלו לענות במהירות כדי להעלות את הערך שלהם בעיני הגולש.
#4 – פרסמו תוכן איכותי:
פחות שטויות והודעות זבל ספאמיות שמבזבזות את הזמן של הגולשים שלכם. אפשר לחלק טיפים קצרים, אפשר ארוכים, גם אם הם לא כוללים תמונה/סרטון כפי שהמלצנו – לפחות שיעניקו ערך. ניתן לכתוב טיפ של כמה שורות בכמה דקות עבודה בלבד. השתדלו לעשות לפחות אחד כזה מדי יום. אם אין לכם מספיק טיפים לכל יום השתדלו להעלות לפחות 2-3 טיפים בשבוע.
#5 – פרסמו לפחות פוסט אחד ביום!
זה יישמע לכם מוזר – אתם הרי לא רוצים לשגע את העוקבים שלכם נכון? אז זהו שכן. העוקבים שלכם נחשפים לעשרות פרסומים של חבריהם ושל דפים עסקיים אחרים, של פרסומות, באנרים, תמונות ואינספור דברים כאשר הם מתחברים לפייסבוק. השתדלו להעלות פוסט אחד חדש מדי יום לפחות. הם בין כה לא יראו כל יום את הפוסטים החדשים שלכם אלא אם הם יהיו עוקבים קבועים שלהם שקוראים, מגיבים ופותחים את העמוד שלכם. אלה שמפעם לפעם רק קוראים את הפוסטים שלכם או לא נכנסים אליהם כלל ייחשפו אליהם רק מדי פעם וזה במידה ותעלו פוסט ביום. אם תעלו פוסט בשבוע – מי יראה את זה?
לסיכום; קידום בפייסבוק הוא ממש בגדר חובה עבור כל בית עסק היום. בעל העסק או נציג מטעמו חייבים להיות זמינים מדי יום לתגובות, הודעות ויצירת קשר דרך העמוד העסקי. כמו כן כדאי להעלות פוסטים לעתים קרובות (עדיף מדי יום) כדי להגדיל את הסיכוי שהעוקבים שלכם ייחשפו לפוסטים שלכם. מי שאתם לא מעניינים אותו – שיסיר אתכם מהעמוד ולא יהיה חבל לכם עליו. האיכות חשובה יותר מהכמות.