האינטרנט פותח בפנינו אינספור אפשרויות חדשות לקידום ופרסום העסק, הבאת לקוחות חדשים, הגדלת ההכנסות בעסק ופיתוח של מוצרים ושירותים חדשים. באינטרנט יש עשרות טכניקות פרסום שיכולות להביא לנו לקוחות חדשים, לשפר את מיתוג העסק ולקדם אותנו בדרכים שונות. בין היתר תוכלו להשקיע בקידום האורגני בגוגל, בפרסום הרשתות החברתיות (לרבות פייסבוק ואינסטגרם) או להשקיע בערוץ יוטיוב פופולרי משלכם. על מנת לעזור לכם בפרסום העסק שלכם באינטרנט הכנו לכם כמה טיפים חשובים שבעלי עסקים המתחילים את דרכם באינטרנט נופלים בהם ומה כן צריך לעשות.
נגמרו הימים שבהם מה שהיה חשוב במאמרים זה רק ביטוי המפתח שמשלבים וכמה פעמים משלבים אותו. היום צריך להשקיע בתוכן הרבה יותר מאשר בעבר. תוכן איכותי באתר שלכם עשוי להשפיע על פרמטרים רבים המשפיעים על קידום האתר בגוגל וכמובן גם על חוויית השימוש של הגולשים באתר שלכם.
טעות נוספת היא שבעלי עסקים מסתנוורים מהאפשרויות הרבות והקלות להגיע אל משתמשים עד כדי כך שהם רק מנסים לדחוף להם מוצרים ושירותים. הפרסום כל כך אגרסיבי שהוא הופך להיות שלילי מאוד עד כדי כך שאנשים צוברים אנטי כלפי העסק ומתעלמים באלגנטיות מההודעות, מסננים ואם תמשיכו להציק להם הם גם יכולים להתלונן. במקום זאת, השקיעו ביחסים עם הגולשים שלכם, במתן שירות טוב, בפרסום טיפים ודברים בעלי ערך, כאלה שיגרמו להם לרצות לשמוע מכם יותר ולסמוך עליכם יותר.
השקיעו בבניית תשתית מקצועית ואיכותית גם אם זו השקעה ראשונית של כמה אלפי שקלים. אתר אינטרנט מקצועי יעשה רושם טוב על הגולשים שלכם, כנ"ל לגבי דף פייסבוק שנראה טוב. אתם רוצים לוודא שאתם נראים טוב כלפי חוץ, משדרים מקצוענות וכך גם אם אתם חברה קטנה של 2-3 עובדים אתם יכולים להביא לקוחות ולמתג את עצמכם כחברת בוטיק מקצועית ואיכותית בתחומכם. תשתיות לא מקצועיות עשויות לגרום לקהל שלכם לברוח מהאתר מהר מאוד וזה כמובן לא מה שאתם רוצים.
בכל התכנים שאתם משתפים, בכל המסרים הפרסומיים שלכם – הבליטו את התועלות של השירותים והמוצרים שלכם. העלו תמונות/סרטונים של התגובות של אנשים שעושים שימוש במוצר או בשירות שלכם. הכינו בוליטים עם התועלות באתר או בדף הנחיתה שלכם, הציגו את התועלות, דוגמאות והוכחות ברשתות החברתיות ובכל דרך שבה אתם מפרסמים את עצמכם. את הקהל שלכם יעניין מה המוצר/השירות שלכם יעשה עבורו ולא מריחות שיווקיות כאלו ואחרות.
ישנן לא מעט טכניקות של פרסום עסקים באינטרנט ואחד הטיפים הטובים ביותר שנוכל לתת לכם היא לנסות להשקיע גם בטווח הקצר וגם בטווח הארוך. השקעה בטווח הקצר תהיה לרוב בטכניקות שבהן אתם משלמים כסף כדי לקבל פרסום באופן מיידי (קמפיין ממומן בגוגל/פייסבוק, תשלום לאנשים שיישלחו מייל לתפוצה שלהם וכו'). קידום לטווח הארוך יהיה לרוב השקעה בתכנים, בפעילות טבעית ברשתות החברתיות ובקידום האורגני של האתר בגוגל. בהתאם לתקציב ולמשאבים שלכם – השקיעו גם וגם.
6# - אספו נתונים והיו בשיפור מתמיד:
השתמשו בתוכנות חינמיות כמו גוגל אנליטיקס או תוכלו בתשלום – לצורך איסוף נתונים על כמות הגולשים שלכם, על ההתנהלות של הגולשים באתר וכל מידע שאתם יכולים לאסוף על האתר והפעילות של הגולשים באתר. על ידי איסוף הנתונים תדעו מה לשפר ותהיו במצב של שיפור מתמיד. אין עסק מצליח שבעלי העסק אינם עמלים לטובת איסוף נתונים על הארגון ועל פעילותו ולקוחותיו וכן התשתיות שלו, על מנת לשפר ביצועים ולהתקדם.