מבין הצעדים החשובים ביותר להצלחה עסקית הוא פרסום עסקים, הכולל מיתוג ושיווק נכונים, שכן אלו הם פניו של העסק. כל שנה נפתחים בארץ כ-35,000 עסקים ונסגרים למעלה מ-30,000; בוודאי אינכם מעוניינים להיות חלק מסטטיסטיקה זו, ועל כל יש להבין את חשיבותם של מיתוג ושיווק עסקיים.
מנהל עסק? עליך לשאול את עצמך מספר שאלות:
מדוע הלקוח ייבחר דווקא בך?
מהי הייחודיות העסקית שלך?
מהו אותו ערך מוסף ממנו נהנים הלקוחות שלך?
כיצד אתה גורם ללקוח להיות נאמן לך ולחזור לצרוך את המוצר או השירות שלך?
האם אתה נוקט בצעדים תמידיים לשיפור איכות השירות שאתה מעניק ללקוח?
בתור לקוח, תמיד תלך למקום אליו הלב והעין נמשכים; עליך להבין זאת גם כבעל עסק. חשוב להקדיש זמן מספיק, תשומת לב וערנות לצרכי הלקוח. בעלי עסקים רבים אינם מבינים זאת ועושים את המינימום הנדרש – מתוקף חוסר הבנה בשיווק ובמיתוג. למעשה, אין צורך להבין בשיווק ובמיתוג, אלא רק בחשיבות הרבה שבשניהם (ולוגו זול עשוי שלא להספיק).
מובן שגם פרסום העסק הוא בעל חשיבות מכרעת בהצלחת העסק, ואחת הדרכים הנפוצות והמוצלחות ביותר היא להשתמש באתר אינטרנט עסקי; האם חובה להשקיע ממון רב בבניית אתר אינטרנט? אי אפשר כבר להסתפק רק בדברים כמו המלצה מלקוחות? הרי פרסום לעסק שלנו יכול להגיע גם מלקוח מרוצה. התשובה לשאלה זו אינה פשוטה ויש להעמיק על-מנת למצוא את הפתרון המיטבי עבור העסק שלכם.
אנו יודעים שעולם העסקים הוא קשוח וכי רק החזקים שורדים בו; על כן, רצוי להתאמן בשטח לפני שיוצאים לשדה הקרב האמיתי – שבו יהיה עלינו למשוך לקוחות ממשיים. לפני כן – עלינו לדאוג למיתוג נכון. איך עושים זאת?
אנו בשנת 2019 – ובשנה זו, עסק חדש שאינו משקיע במיתוג ובתקציבי פרסום מתאים – נחשב כלא קיים. על כן, עוד בשלב הראשון טרם היציאה, יש להבין את החשיבות שבמיתוג ובשיווק; רק אחרי שהושגה ההבנה, אפשר לצאת לדרך ולהתקדם בהדרגתיות אל המיתוג העסקי המבורך – בצורה המתאימה והטובה ביותר האפשרית.
פרמטרים רבים יכולים לקבוע את פוטנציאל ההצלחה של עסק, ובמאמר קצר זה אין מקום לפרט את כולם; עם זאת, אפשר לומר כי ישנו צורך אמיתי בעובדים איכותיים ומיומנים, בנהלי עבודה ברורים שמשפיעים על איכות העבודה, במוצר מנצח ובהיכרות מספקת עם השוק הרלוונטי עבורכם. עם זאת, כל אלו מתגמדים לנוכח החשיבות שבפרסום העסק, שכן אם אינכם עוסקים בפרסום נכון של העסק, אתם חוטאים למטרה.
פרסום העסק הינו כלי חיוני ובעל השפעה משמעותית על איכותו של העסק ורמתו. עסק שאינו משקיע בפרסום (שאינו חייב להיות יקר), ייקלע לקשיים תוך זמן מסוים – וכנראה ייאלץ להיסגר בנקודת זמן מסוימת. אם אינכם מפרסמים את עצמכם כראוי, תמצאו את עצמכם מבזבזים כסף על מטרות פחות חשובות, תפסידו לקוחות פוטנציאליים שיכולים היו למנף את העסק – ותתקשו להתרומם שוב מהמצב הזה. לכן, חשוב להשקיע בפרסום העסק בצורה הטובה ביותר שניתן, תוך הגעה אל לקוחות חדשים. אין להתפשר על פרסום העסק – שכן הוא בעל חשיבות מכרעת ויכולת ייעול ללא תחרות.
המשיכו לבצע את המחקר האינטרנט שלכם לגבי דרכי פרסום שונות לעסק שלכם. תוכלו, כמובן, להתאים את שיטת הפרסום לתקציב שאתם מייעדים לפרסום העסק; זכרו שהפרסום לא חייב להיות יקר ויכול להתאים למה שאתם יכולים להרשות לעצמכם מבחינה תקציבית.
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים