קידום אתרים - מהו תג קנוניקל CANONICAL

 

תג קנוניקל הוא הדרך לומר למנועי חיפוש שכתובת אתר מסוימת מייצגת את העותק הראשי של הדף. השימוש בתג הקנוניקל מונע בעיות הנגרמות כתוצאה מתוכן זהה או "כפול", כזה המופיע בכתובות URL מרובות. באופן מעשי, תג הקנוניקל אומר למנועי חיפוש איזו גרסה של כתובת אתר תרצו שתופיע בתוצאות החיפוש.

מדוע השימוש בו חשוב?

תוכן כפול הוא נושא מורכב, והוא מהווה אחד הקשיים של מנועי החיפוש. כאשר כתובות URL רבות מופיעות עם תוכן זהה, או אפילו דומה מאוד, הוא יכול לגרום למספר בעיות עם SEO . ראשית, אם סורקי החיפוש צריכים למצוא את דרכם בתוכן שהוא כפול מדי, הרי שהם עלולים להחמיץ חלק מהתכנים הייחודיים שלכם. שנית, שכפול בקנה מידה גדול עשוי לדלל את יכולת הדירוג שלכם. לבסוף, גם אם התוכן שלכם אכן דורג, מנועי החיפוש עשויים לבחור בכתובת האתר השגויה ולחשוב שהיא "מקורית". השימוש בקנוניזציה עוזר לכם אם כן לשלוט בתוכן הכפול שלכם, ולאפשר למנגנוני החיפוש להבדיל בין התכנים השונים.

 

מאידך, יתכן שחלקכם חושבים שאין סיבה לשכפל דף ובעצם אין לכם צורך להשתמש בקנוניזציה. הבעיה היא שאנחנו, כבני אדם, נוטים לחשוב על דף כמושג, כמו למשל דף הבית שלכם. עם זאת, עבור מנועי חיפוש כל כתובת אתר ייחודית היא עמוד נפרד. כלומר, כל לשונית שהוספתם היא למעשה עמוד אחר, אלא שמנוע החיפוש מתחיל לקרוא אותה וחושב עליה כעל דף "כפול".

 

מערכות ניהול תוכן מודרניות (CMS) ואתרים דינמיים מונעי קוד מחמירים את הבעיה ביתר שאת. אתרים רבים מוסיפים תגים אוטומטית, מאפשרים מספר נתיבים וכתובות לאותו תוכן, ומוסיפים פרמטרים של URL לחיפושים. יתכן שיש לכם אם כן אלפי כתובות אתרים כפולות באתר שלכם ואפילו לא ידעתם.

שיטות עבודה מומלצות לתג קנוניקל

בעיות תוכן משוכפל יכולות להיות מסובכות ביותר אז הנה מספר דברים שחשוב לקחת בחשבון בעת השימוש בתג קונוניקל: הראשון הוא שתגיות קנוניות יכולות להיות הפניה עצמית. זה בסדר אם תג קנוניקל מצביע על כתובת האתר הנוכחית. השני הוא שאפשר לדאוג לקנוניזציה של דף הבית שלכם באופן יזום, לכן כדאי לשים תג קנוניקל בתבנית דף הבית שלכם כדי למנוע בעיות בלתי צפויות.

 

הדבר השלישי שעליכם לעשות הוא לבדוק במקום את התגים הקאנוניים הדינמיים שלכם. לפעמים קוד גרוע גורם לאתר לכתוב תג קנוניקל אחר עבור כל גרסה של כתובת האתר, כשהוא חסר לחלוטין את כל הנקודה של תג הקנוניקל. לכן הקפידו לבדוק את כתובות האתרים שלכם, במיוחד באתרי מסחר אלקטרוניים ובאתרים מונעי CMS.

 

בנוסף, הימנעו מאותות מעורבים. שימו לב שמנועי חיפוש עשויים להימנע מתג קנוניקל או לפרש אותו בצורה לא נכונה אם אתם שולחים איתותים מעורבים. כי בדרך כלל זה לא רעיון טוב לשרשר תגים קאנוניים. כאשר רוב האנשים חושבים על קנוניזציה, הם חושבים על כפילויות מדויקות. אלא שאפשר גם שיהיו דפים עם תוכן דומה. יש הרבה ויכוחים בנושא זה, אבל בדרך כלל זה בסדר להשתמש בתגיות קנוניות לדפים דומים מאוד, כמו דף מוצר ששונה רק במטבע, מיקום או תכונה קטנה של מוצרים. אלא שאם הדפים שונים מדי, מנועי החיפוש עשויים להתעלם מהתג.

 

בעיקר מומלץ להימנע מכפילויות בין תחומים. אז למשל אם אתם חברת פרסום המפרסמת לעתים קרובות את אותו מאמר על פני חצי תריסר אתרים. השימוש בתג הקנוני ימקד את כוח הדירוג שלכם באתר אחד בלבד.

 

 

 תגיות:

  
  
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ