קידום אתרים במנועי החיפוש, כולל במנוע החיפוש גוגל, מושפע ממספר גדול של פרמטרים. בהתאם להודעות הרשמיות מפי גוגל, ישנה רשימה של יותר מ-500 פרמטרים שמשפיעים על מיקום האתר בגוגל. המשקל של כל פרמטר כזה אמנם לא פורסם רסמית, אבל ניסיון בעבודות קידום של לקוחות רבים, כמו גם מחקרים שבוצעו במקומות שונים בעולם, כולל בארץ ישראל, מאפשרים לחברות קידום מקצועיות לדעת ולהבין את הגורמים המשפיעים יותר ואת אלו שפחות. מבין הגורמים המשפיעים בצורה משמעותית על קידום אתר בגוגל הוא התוכן שמוצג באתר זה. בהמשך נרחיב יותר אודות השפעתו של תוכן על קידום, בעוד שיתר הפרמטרים לא יידונו בשלב זה, על אף שהם בהכרח משפיעים.
עולם הקידום האורגני (הקרוי גם SEO בלעז) השתנה משמעותית בעת האחרונה. עולם זה, שהיה מורכב רובו ככולו מקישורים רבים, הפך להיות עולם של יותר קידום SEO על-ידי תוכן. מובן שהתוכן היה מאז ומתמיד המלך, אך בחודשים האחרונים, ובעיקר לאחר שגופים כמו טבולה ואאוטבריין הפכו לשחקנים משמעותיים בעולם זה, הפך התוכן לשחקן שאין להתעלם ממנו ושיכול להיות מקור הכנסה טוב.
כמנוע חיפוש המיועד לגולשים, מטרתה של חברת גוגל היא להעניק להם תוצאה רלוונטית מאוד עבור מילים שהקלידו בחלון החיפוש של מנוע החיפוש. אם אדם מקליד ביטוי כלשהו, גוגל משתמשת באלגוריתם המתוחכם שפיתחה על מנת להכין רשימת אתרים שתציג כרשימה והיא גם תדע אילו אתרים לא להציג בכלל בעמוד הראשון (או אפילו בעמוד השני).
כפי שנאמר, מהגורמים הכי משפיעים על עניין זה הוא התוכן; אולם מהי משמעות הדבר? איך אפשר להציג את התוכן שלנו, טוב ככל שיהיה, כך שגוגל תבחר בו ולא בתוכן אחר? התשובה לשאלה מוצדקת זו אינה חד משמעית, אך ניתן לומר בוודאות כמעט מוחלטת שתוכן המעניק מידע חיוני המחדש משהו לגולשים יועדף על-ידי גוגל על פני תוכן שאינו מחדש דבר.
אחרי שייצרתם תוכן איכותי, הקישורים כבר יגיעו – ואין צורך להשקיע בכך דאגה רבה מדי. אם כתבתם פוסט מעולה, הקישורים יגיעו כי הגולשים ישתפו את התוכן. אתם בוודאי גולשים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ומכירים את המצב בו תוכן מעולה משותף על ידי גולשים רבים, שלעתים אף פותחים בדיון אודות התוכן והופכים אותו לויראלי יותר. גם אתם בוודאי תרצו לשתף מידע חשוב שגיליתם עם חברים, מכרים וקולגות, כי אתם מבינים שתוכן כזה מעניק ערך חשוב שלא קל למצוא בימינו.
כאשר כותבים תוכן, חשוב לדעת טוב מיהו קהל היעד שלו, שכן קהל זה עשוי לשתף את התוכן בסבירות גבוהה הרבה יותר מקהל שאינו קהל היעד של התוכן שכתבתם. עליכם לדעת מה הקהל הזה מחפש ובהתאם לזאת לבנות ולעצב את התוכן והסגנון. כאשר אנו מדברים על קישורים טבעיים, אנו מתכוונים לשיתופים שאנשים מבצעים ולכך שהם מפיצים את התוכן שלכם בקרב הקהילות שלהם והמעגלים הקרובים בהם הם נמצאים. אותם קישורים טבעיים מעלים את ערך התוכן שלכם בעיני מנוע החיפוש ויקדמו את אתרכם אורגאנית טוב הרבה יותר מכל קישור שאינו טבעי, אלא מאולץ.
אלו שאלות שראוי לשאול, כיוון שמנוע החיפוש סורג תוכן המופיע באתר שלכם ובכך לומד את מהות האתר ואת מה שהוא מנסה להעביר או למכור לגולשים וללקוחות פוטנציאליים. ניתן לסייע לגוגל להבין אף יותר על מה האתר מדבר באמצעות שימוש בתגיות כותרת, מילת מפתח ותיאור.
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים