תיאור מטא (Meta Description Tag) מעניק תקציר תוכן דף. מדובר בתיאור המופיע תחת הכותרת בעמוד תוצאות החיפוש בגוגל. Title Tag יכלול מספר מילים או צירוף מילים ותיאור העמוד יכלול משפט וחצי או שניים – או אפילו פסקה קצרצרה.
כתבו תיאור המספק מידע ומעורר עניין בקרב המשתמשים, במידה שהם נחשפים לתיאור הזה בתוצאות החיפוש. כדאי לוודא שהטקסט ארוך מספיק כדי להופיע כולו אופן מלא בתוצאות החיפוש. זכרו כי המטרה היסודית בכתיבת התקציר היא להעניק ערך ולעודד אחוז הקלקה גבוה יותר.
מעבר לזאת, צוין כי כדאי להשתמש ב Meta Description לטובת הצגה של עובדות חותכות בנוגע לדף האינטרנט. לדוגמא, ככל שמדובר בדף המציג מוצר למכירה, תוכלו להוסיף שם מידע חיוני אודות המוצר.
Meta Description Tag חושף את גוגל ומנועי חיפוש אחרים לתקציר תוכן הדף. הכותרת עשויה לכלול צירוף מילים ואילו המטא תג כולל משפט או שני משפטים ואף פסקונת קצרצרונת.
מטא תגים מסוג זה חשובים ביותר, כיוון שגוגל עשוי לעשות בהם שימוש בתור קטעי טקסט עבור עמודי האתר שלכם – זאת במידה שהטקסט הגלוי בדף שלכם מספק מענה מתאים לשאילתות המשתמשים. רצוי תמיד להוסיף מטא תגים של Description לכל דף ודף באתר, לכל מקרה בו גוגל לו תצליח לבחור טקסט הולם שיופיע בטקסט.
אין לשכפל Meta Description – זה לא יהיה לטובתכם. עדיף שלא תכתבו תיאור כזה בכלל מאשר להוסיף תיאור משכופל.
הדבר רלוונטי עבור עולם אופטימיזציית תוצאות החיפוש באינטרנט. ייתכן שמערכות גוגל יציגו מטה-תיאור טוב יותר משלכם עבור רוב מילות החיפוש המוזנות על-ידי גולשים. זכרו שמטא-תגית היא תגית HTML, כאשר משמעות הדבר היא שהתיאור המוזן לתוכו יכול לשמש בכל אתר. נכון לימינו, גם פייסבוק עושה שימוש בתגית זו להצגת תמציות תיאור לקישורים שגולשים משתפים.
נכון לימינו, גוגל פלוס עושה שימוש בכותרות בלבד, אך הדבר עשוי להשתנות. מה אנו למדים מכך? אם אתם יוצרים עמוד אתר או כותבים מאמר בעל פוטנציאלי טוב ללייקים או לשיתופים, השקיעו דקה וכתבו Meta Description – זה משתלם.
מטא-תיאור הוא למעשה נאום מכירתי עבור התוכן שלכם לבני אדם אנושיים המסוגלים לקרוא טקסטים שנותנים להם לקרוא בתחום או נושא המעניין אותם.
מטא-תיאור הוא מעין כלי שכנוע המוצמד לעמוד אתר האינטרנט, שאמור להניע את הגולש לפעולה, ואמור לכלול את כל מה שפרסומת טובה ומשכנעת אמורה לכלול. מטא-תיאור מוצלח יענה על כל ההגדרות האלו ועל כן לא כדאי לוותר עליו. חשוב גם שאותו מטה-תיאור יניע אנשים לפעולה. צריך להזין בו תיאורים שיעזרו לשכנע את הגולשים לבצע פעולה, כגון הקלקה על הקישור שלכם דווקא, ולא על קישורים אחרים המופיעים בדף תוצאות החיפוש של גוגל, אחרת, מדובר בבזבוז שטח פרסומי.