תג META זוהי פסקה קצרה שמטרתה לאפשר לגולשי העמוד להבין למה הם יכולים לצפות כאשר הם מקליקים על הקישור ואיזה מידע ניתן למצוא בו. זוהי גם הזדמנות לשווק את תוכן העמוד עבור משתמשים. אם תגי META חסרים בתיאור, גוגל יציג בעמוד תוצאות החיפוש פיסקה קצרה ואקראית מתוך תוכן הדף. תג זה ניתן לראות בתיאורי תוצאות של מנועי חיפוש ובתיאורי קישורים ששותפו ברשתיות החברתיות.
על אף שמבחינה טכנית, גוגל אינו מתחשב בתוכן התיאור כאשר הוא מדרג את העמוד, אך הוא כן מתחשב בהתנהגות המשתמשים וביחסי הקלה. על כן, תיאור איכותי יותר יאפשר ליותר משתמשים להקליק עליו, לשפר יחס CTR ולתרום לעליית דירוג במנועי חיפוש. על כן יש האומרים כל תג META הוא מהאלמנטים החשובים והמשפיעים ביותר על קידום האתר.
ייחודיות. השתדלו ליצור תיאור מטא רלוונטי כמה שיותר עבור הגולש, שכן כך גדלים הסיכויים שהוא ילחץ על הקישור – וזה ישפיע על דירוג האתר בגוגל. השקיעו זמן ומחשבה לכתיבת תיאור איכותי. רצוי לכתוב תיאורי מטא ייחודיים מה שיותר עבור מה שיותר דפים באתר.
הנעה לפעולה. מטרה עיקרית של תגי מטא היא לעודד את הגולש ללחוץ על התוצאה. שילוב מילים שעשויות להניע את הגולש לבצע פעולה כמו "לחצו כאן", "להורדה", "להזמנה" וכו' הוא מה שאתם רוצים לעשות עבור כתיבת META איכותית. פעלו ביצירתיות.
אורך תיאור. לא קיים אורך אחיד ומסויים לכתיבת תיאורי מטא. קשה למצוא מספרים מדויקים גוגל אינם מדברים על כך. עם זאת, ישנן מספר נקודות שכדאי לדעת: עבור מכשירי סלולר, תיאור מטא יהיה יותר קצר. כדאי גם לדעת שגוגל משנה מעת לעת את אורך כתיבת המטא.
בדומה לתגי כותרת, הרי שגם על תגי מטא להיות ייחודיים. הימנעו משכפול תיאורים בין עמודים באתר. על כל דף להכיל תוכן שונה ועל התיאור לסכם את הייחודיות שבעמוד המסוים. לגבי אתר המכיל דפים רבים – ניתן להסתייע בגוגל Webmaster המאפשר זיהוי קל של תגי תיאור משוכפלים.
זכרו כי על אף שגוגל אינם מתעניינים באמת בתוכן META מבחינת אלגוריתם דירוג העמוד/אתר, הרי שמשתמשים עשויים לנסות ולמצוא מילים רלוונטיות לחיפוש שלהם בטקסט הקצר. בנוסף, גוגל יסמן מילים המתאימות לבקשת החיפוש בפונט יותר עבה במטרה לתפוס את תשומת ליבו של הגולש. שימוש במילים המתאימות במקומות המתאמים יכול בהחלט לעודד גולשים להקליק על הקישור.
ישנם ביטויים או מילות מפתח שתוכן העמוד מקדם? נסו לשלבן בתיאורי המטא. היזהרו מדחיסת יתר של מילות מפתח לטקסט הקצר, שכן זה ייראה מגוחך וגולשים עשויים להימנע מללחוץ על תיאור כזה. בנוסף, הימנעו משימוש במרכאות ובסמלים וסימנים שונים בטקסט.
תגי תיאור מטא בעמודים של אתר אינטרנט – סיכום
ייתכן שאתם מופתעים מקיומם של תגי META. אכן, בניית אתר אינטרנט עם תוכן שעובד אינה משימה פשוטה כל כך. ככל שגדל מספר האתרים, כך יש לשפר ולהשביח את תיאורי המטא במסגרת התחרות על מיקומים גבוהים בעמודי החיפוש. תיאורים טובים יותר יביאו למספר גדול יותר של הקלקות ולהצלחה גדולה יותר של האתר שלכם.