אף אדם הוא לא אי, אומר הפתגם, כולנו זקוקים לאנשים סביבנו בשביל להתקדם ולהתפתח. זה לא נכון לא רק במקרה של בני אדם, זה נכון גם במקרה של עסקים ובעלי מקצוע. אף עסק לא יכול להצליח לבדו, אף עסק איננו עומד לבדו. תמיד יש צורך לבצע שיתופי פעולה שונים בשביל להתקדם ולהתפתח.
כל הרעיון בכלכלה, בוודאי בכלכלת שוק, הוא שיתופי פעולה כאלה ואחרים בין גורמים שונים. כל עסק טוב במשהו אחר, לכל עסק יש כלים ואמצעים שונים, לכן ישנם שיתופי פעולה בשביל למצות את היכולות באופן מקסימאלי. כך אין צורך לבזבז זמן וכסף על ניסיונות לעשות דברים, שהעסק איננו טוב בהם או שאין לו מספיק משאבים לעשות אותם בעצמו.
עולם האינטרנט הוא דוגמא קלאסית כיצד שיתופי פעולה בין עסקים באים לידי ביטוי, ולמה זה חיוני. לצורך פרסום עסק כזה או אחר באינטרנט, חייבים לשתף פעולה באופן קבוע עם גורמים שונים. אחרת אי אפשר להצליח בכך ותקרת הזכוכית לפרסום של העסק היא מאוד נמוכה, באופן כזה שיכולת החשיפה של העסק היא כמעט בלתי רלוונטית, בוודאי ביחס לאפשרויות שקיימות ברשת.
שיתופי פעולה בין עסקים באינטרנט הם דבר נפוץ מאוד, מכמה סיבות:
סיבה ראשונה, אם אנחנו משתפים פעולה עם עסק מסוים, זה לא בא על חשבוננו. אין כאן משחק סכום אפס, שאחד מנצח והשני מפסיד, להיפך, זה משחק בו שני הצדדים מרוויחים. הן בגלל שכך פועל קידום עסקים בגוגל ובכלל באינטרנט, וגם בגלל שמדובר ברשת רחבה, רשת שאיננה מוגבלת בשטח וזמן, אז זה לא אמור להפריע לנו שעסק אחר מצליח, בוודאי אם אנחנו יכולים לזכות גם בפרסום וחשיפה.
סיבה שנייה, פרסום עסק באינטרנט דורש שיתופי פעולה, לא רק מבחינת כללי הקידום השונים, אלא גם בשביל להגיע אל מקומות שונים. למשל, אם אנחנו רוצים לפרסם מאמר מחוץ לאתר שלנו, נצטרך לשתף פעולה עם אותו גורם שמחזיק אתר ונותן במה לפרסום מאמרים חיצוניים. אנחנו לא יכולים לעשות את זה לבדנו.
סיבה שלישית, שיתופי פעולה הם הרבה יותר קלים דרך הרשת, בגלל שהתקשורת היא מאוד פתוחה. לא צריך פגישות, לא צריך להשקיע בכך הרבה זמן. הכל זמין ונגיש, הכל יכול להתבצע במייל או במקרה קיצוני בטלפון.
כאמור, ישנן דרכים שונות כיצד לשתף פעולה עם עסקים אחרים דרך האינטרנט. חשוב לומר, לא כל עסק יסכים לשתף איתנו פעולה, מסיבה כזו או אחרת, אך ישנן מספיק אופציות אליהן נוכל תמיד לפנות, ולחפש שיתופי פעולה..
ראשית, אנחנו צריכים לבחון איזה שיתוף פעולה יתאים לנו ומה יתאים לצד השני. אנחנו לא צריכים להיות חמדניים. המטרה צריכה להיות ששני הצדדים ירוויחו ואז יהיה הרבה יותר קל גם לייצר שיתוף פעולה וגם לייצר שיתופי פעולה נוספים בעתיד.
שנית, אנחנו צריכים לבחון שיתופי פעולה שיכולים לעזור לא רק לצורך פרסום עסק, אלא גם מבחינה מהותית. כלומר, דברים שיהיו רלוונטיים לגולשים עצמם. למשל, כתיבת תוכן או הפניות שונות שיכולות לשווק בצורה נכונה את העסק, כך שהגולש עצמו ירוויח מכך.
שלישית, אנחנו יכולים לבחון כיצד לייצר שיתופי פעולה שחורגים מהדברים הבסיסיים של תוכן או קישורים, כפי שנהוג בדרך כלל באינטרנט, ולהציע למשל קופונים או דברים אחרים, אשר יעזור לפרסום העסק שלנו ולפרסום העסק השני.
כיצד בוחרים עם מי לשתף פעולה?
בעיקרון, זה צריך להיות מבוסס על שני פרמטרים עיקריים:
ראשית, צריך שיהיה הקשר אמיתי, הגיוני. אין טעם לשתף פעולה עם עסק שלא קשור כלל לתחום שלנו והלקוחות שלנו לא ימצאו בו שום עניין. זה צריך להיות עסק עם הקשר אמיתי.
שנית, יש לבדוק את האיכות של העסק, בין אם זה באופן כלל ובין אם זה באינטרנט. אחרת הוא לא יקדם אותנו ושיתוף הפעולה איתו לא יועיל לנו, ואפילו יכול להזיק לנו.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|