פעם בשנה, על פי חוק, אנחנו צריכים לעשות טסט לרכב שלנו. אחרי שאנחנו מחדשים את הרישיון לרכב עלינו להעביר אותו טסט, על מנת שנוכל להמשיך ולהשתמש בו בצורה חוקית. במידה ולא נעשה טסט לרכב/טיפול 10000 וטיפולים נוספים, אז לא רק שהרכב יצבור בלאי עד שיתקלקל לגמרי, אם שוטרים יעצרו אותנו אנחנו נמצא את עצמנו בבעיה.
אחת השאלות ששואלים את עצמם הרבה מאוד בעלי רכבים היא, האם נכון לקחת את הרכב לבדיקה וטיפול לפני שמכניסים אותו לטסט או שמא, יהיה נכון לעשות זאת אחרי. בעיקרון, אין הגדרה בחוק מתי בדיוק אנחנו אמורים לעשות את זה, אך כפי שנוכל לראות מיד, יש היגיון בתהליך לפניו קודם מכניסים את הרכב לבדיקה ואחרי זה מפנים אותו לטסט.
בשביל להסביר האם משתלם לקחת את הרכב לבדיקה וטיפול לפני או אחרי הטסט, רצוי קודם להבין מה המשמעות של טסט לרכב/טיפול 10000. הרעיון הוא, פעם בשנה צריך לוודא שהרכב תקין לשימוש, בשביל שנוכל להמשיך ולהשתמש בו. אם הוא לא תקין, אז יהיה צורך לטפל בליקויים ורק אחר כך נוכל לחזור ולהשתמש בו.
בעת בדיקת טסט לרכב, הגורמים המקצועיים במכון בדיקה, בוחנים את הנקודות הבאות:
ראשית, כל מה שקשור למסמכי הזיהוי של הרכב. החל ממספר רכב, מספר מנוע, שלדה, רישום ק"מ.
שנית, בדיקה של תאורה היקפית כולל איתות, פנסים, נורות אזהרה ועוד.
שלישית, כל מה שקשור למגבים, אביזרי מרכב, צמיגים.
ארבע, בדיקה של מערכות נגד זיהום אוויר, לוודא שהרכב איננו מזהם ולא פולט עשן מעל המותר.
חמש, בדיקות של מתלים, חיבור הגה, מערכות פליטה ועוד.
שש, כל מה שקשור למנוע, תהליך התנעה, בלמים, וכל מה שקשור להיבט המעשי של נהיגה בטוחה.
אחרי שמסיימים את כל הבדיקות, אז נרשם במסמך איפה יש ליקוי ומה צריך לתקן. במידה ואין שום ליקוי, אז הרכב מאושר וניתן להשתמש בו כרגיל. אם יש בעיה, ולו בדבר אחד, חייבים לטפל בה ולחזור לטסט חוזר. חשוב להדגיש, הטסט החוזר יכלול אך רק בדיקה של הליקוי, וכן אפשר לבצע תיקון תוך שבוע ולא באופן מיידי.
בעיקרון, הגישה שאומרת "קודם נבדוק את הרכב ואחר כך ניקח אותו לטסט" היא בדיקה מקובלת והרבה אנשים משתמשים בה. ההסבר הוא, ברגע שלוקחים את הרכב למוסך לבדיקה, אז הם יכולים לעלות על כל הבעיות, לטפל בהן, ואז לקחת את הרכב לטסט בידיעה שהוא יעבור. כמובן בהנחה ומי שביצע את הבדיקות והתיקונים הוא איש מקצוע רציני ואמין. זה יכול לחסוך זמן וטרחה מיותרת, ולהפוך את התהליך להרבה יותר מהיר ופשוט.
יחד עם זאת, צריך לומר, הרבה אנשים מעדיפים את הגישה השנייה, כלומר, לקחת את הרכב לטסט, להחזיר אותו במידת הצורך לטיפולים ואז לחזור שוב למכון הטסט בשביל לוודא שהכל תוקן כמו שצריך.
ההסבר הוא, ייתכן מאוד שהרכב איננו זקוק לתיקונים, אז אם לוקחים אותו לטסט, ייתכן והוא לא יצטרך בכלל להגיע אל המוסך. זה חוסך זמן ועלויות. כמו כן, אם הרכב עבר לא מזמן טיפול 10000 (טיפול שנעשה בכל פעם שחוצים עשרת אלפים קילומטר), אז אין סיבה לקחת אותו שוב למוסך.
בסופו של דבר זה עניין של נוחות וכן שאלה מתי בדיוק הרכב טופל, על ידי מה והאם באמת כל הבלאי תוקן לפני הטסט, ואפשר שהוא יעבור כבר במכה ראשונה.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|