10 טיפים לעיצוב פוסט שמעלים לפייסבוק

 

אחד הכלים הטובים ביותר העומדים לרשותנו לשווק מוצר, שירות, אירוע או עסק באופן כללי, הוא באמצעות פרסום בפייסבוק. הרשת החברתית המובילה בעולם וכן בישראל, זוכה לחשיפה של מיליוני משתמשים ומאפשרת לנו לפרסם מוצרים, שירותים, אירועים ועסקים ועלינו לדעת כיצד לנצל זאת לצרכים שלנו בצורה הטובה ביותר.

 

בל בית עסק או בעל מקצוע המעוניינים לפרסם ולשווק את עצמם בפני קהל רחב בצורה נכונה, באופן ממוקד ואופטימאלי, מחזיקים תקציב לפרסום באינטרנט בכלל ובפרט ברשתות חברתיות. חלק מהתקציב צריך להיות מופנה עבור פרסום בפייסבוק, מתוך הבנה שחלק מהלקוחות שלהם וכן חלק מהלקוחות הפוטנציאליים שלהם, מבלה שעות ארוכות ברשת זו ולכן משתלם להשקיע כסף וזמן בפרסום, מתוך כוונה לעורר את תשומת ליבם, לעורר בהם עניין, ולמשוך אותם אליהם.

 

פרסום בפייסבוק הוא ייחודי במובנים רבים. הן בזכות העובדה שאנחנו יכולים לבצע אותו באופן ממוקד וספציפי על פי מאפיינים שונים של הקהל אליו אנחנו רוצים לפנות, הן בזכות העובדה שהפרסום יכול להופיע על פי תנאים מסוימים שאנחנו מגדירים בצורה ברורה וחד משמעית, כמו כן בזכות העובדה שגולשים יכולים להיחשף לפרסום דרך מחשבים ביתיים, מחשבים בעסק, מכשירי סלולר או אמצעים אחרים דרכם נכנסים לפייסבוק, וכן בזכות העובדה שאנחנו יכולים וצריכים לעצב בצורה נכונה את הפוסט דרכו אנחנו פונים לקהל שלנו.

 

מה הכוונה עיצוב פוסטים בפייסבוק לצורך פרסום

כשאנחנו מפרסמים פוסט אישי בפייסבוק, בין אם זה סיפור או חוויה אישית שעברנו, זיכרון ישן, המלצה על עסק או בעל מקצוע, וכן כשאנחנו כותבים את דעתנו על נושא מסוים, לרוב לא נשקיע יותר מדי בעיצוב של הפוסט. נשקיע במלל, נשקיע בהצגת הפרטים, ייתכן מאוד שגם נשקיע בשאלה איך הפוסט יוצג בפני החברים שלנו ברשת, מתוך כוונה שהם יוכלו לקרוא אותו בצורה נוחה. אך לא נשקיע בכך הרבה זמן, מאחר ולא מדובר בעניין כלכלי אלא בעניין אישי. המסר הוא חשוב ולא דרך הצגת הדברים.

כשאנחנו מבקשים להציג פוסט לפרסום ושיווק בפייסבוק, זה משהו אחר לגמרי. אז אנחנו צריכים לחשוב על כל הפרטים, שכן יש לו חשיבות כלכלית, תדמיתית, ושיווקית כמובן.

 

ישנה חשיבות גדולה באופן בו אנחנו מעצבים את הפוסט בפייסבוק, מכמה סיבות:

סיבה ראשונה, כך אנחנו יכולים למשוך תשומת לב בקרב הגולשים ברשת. אם לא נעצב את הפוסט בכלל, אז הוא "ייבלע" בין הפוסטים האחרים והחשיבות שלו תפחת. יחד עם זאת, אנחנו צריכים לקחת בחשבון, עיצוב מוגזם מדי עלול להיות לרעתנו.

סיבה שנייה, דרך העיצוב אנחנו יכולים לשווק את עצמנו, בין אם זה את העסק ובין אם זה מוצר או שירות. העיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהפרסום והשיווק. לכן עלינו להשקיע בכך מחשבה וזמן.

 

סיבה שלישית, דרך העיצוב אנחנו מבדילים את עצמנו לא רק מפוסטים אחרים אלא מעסקים ובעלי מקצוע אחרים. אנחנו יוצרים לעצמנו אפיון משלנו. הן באמצעות תמונות, סרטונים, אימוג'ים, טקסטים או כל דבר אחר. לכן שווה מאוד להשקיע בכך.

סיבה רביעית, באמצעות העיצוב יש לנו אפשרות גם להציג פרטים ייחודים, להבליט דברים מיוחדים שאנחנו רוצים שיתפסו את העין. בין אם זה פרטי התקשרות, בין אם אלו פרטים על מוצרים ושירותים ועוד. אנחנו יכולים לשחק עם זה באופן שישרת את המטרה שלנו.

טיפים לעיצוב נכון של פוסטים בפייסבוק

טיפ 1 – תקפידו על שימוש נכון בתמונות או סרטונים. לא משנה מה האמצעי שאנחנו בוחרים להשתמש בו. חשוב שהוא יהיה איכותי, הן מבחינת תוכן והן מבחינת עיצוב וסגנון. זה צריך להיראות מקצועי ואיכותי.

 

טיפ 2 – אנחנו צריכים לוודא שהעיצוב תואם את מה שאנחנו רוצים להציג וכן את האופי של העסק שלנו. אין טעם לעצב פוסט באופן שיהיה מנוגד לרוח ולאופי של העסק.

 

טיפ 3 – עלינו לעבור שוב ושוב על כל פרט ופרט, בשביל לוודא שכל דבר מופיע בצורה מדויקת, נכונה, מעוצבת יפה ועוד. עלינו לזכור מה המטרה שלנו ולשם מה אנחנו עושים את זה.

 

טיפ 4 – רצוי לאפיין את קהל היעד שלנו בשביל שנוכל בסופו של דבר, גם לאפיין בצורה נכונה את הפרטים השונים שבכוונתנו להציג. אם נדע לאפיין מי שהקהל שאמור לצפות בפוסט ולהשתמש בו, אז יהיה לנו קל יותר לעצב אותו נכון.

 

טיפ 5 - יש לכם עמוד אינסטגרם אליו אתם גם מעלים את הפוסט? מומלץ לעצב פוסט בגודל אשר יתאים להופעה בשתי הרשתות מבלי לעצב גודל ייחודי לכל רשת חברתית. בפייסבוק והאינסטגרם מומלץ לעצב תמונה לפוסט בגודל 1500X1500 פיקסלים, כך שהאיכות תהיה טובה וגולשים יוכלו לשמור את התמונה בגודל גדול וברור על מנת שיוכלו לפנות אליכם בעתיד.

 

טיפ 6 - אל תקחו תמונות ממקומות שונים באינטרנט, יש זכויות יוצרים לתמונות! מומלץ לרכוש תמונה מבנק תמונות או לצלם תמונה בעצמכם.

 

טיפ 7 - כתבו כותרת מעניינת המתארת את הפוסט שלכם בקצרה כדי שיהיה מעניין אנשים להמשיך לקרוא את הפוסט

 

טיפ 8 - אולי ישמע מוזר או ברור אך כיתבו את השם של העסק + עיר העסק או כתובת + טלפון ליצירת קשר בטקסט הפוסט אחרי הניסוח שלכם, כדי שאנשים לא יצטרכו לחפש.

 

טיפ 9 - הוסיפו לוגו על גבי התמונה ורישמו את הטלפון מתחת ללוגו.

 

טיפ 10 - העלו גם פוסטים עם סרטונים מעוצבים - אפשר להעביר בהם המון מידע בצורה אטרקטיבית ומעוצבת שאנשים יהנו לקרוא.

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר