הקורונה עדיין כאן אך ההיקפים שלה התמתנו ולכן זה הזמן להסיק מסקנות על ההשפעות של המגפה על חיי היום יום של המשפחות ושל הילדים. השלכות של הקורונה קיבלו ביטוי בעיקר בתקופה של הסגרים, כיוון שהילדים היו לאורך תקופה ארוכה מסוגרים בבית. הם כמעט לא יצאו מהבית, נותרו רק עם בני המשפחה הגרעינית שלהם, לא נסעו, לא ביקרו את סבא ואת סבתא וגם לא פגשו חברים. הסגרים היו תקופות קשות מאד עבור הילדים, רבים מהם הסתגרו בתוך עצמם הפכו להיות הרבה יותר מכונסים בעצמם, אגרסיביים ופחות אנרגטיים מאשר בעבר. לאור זאת הורים רבים הבינו שאחת הפעולות שעליהם לבצע לאור המגפה היא לעבור לדירה גדולה יותר עם עדיפות לדירת גן או לדירה עם מרפסות גדולות כדי שיהיה לילדים מרחב להשתולל גם בתקופות קשות כמו סגרים, תוך תקווה שהם לא יחזרו.
לאור ההימצאות שעות על גבי שעות בכל יום בבית, ההיצמדות של הילדים למסכים השונים הלכה וגברה. יש כאלו שלא התנתקו מהטלפון הסלולרי שלהם, אחרים ראו תוכניות טלוויזיה וילדים רבים העדיפו לרכוש משחקים לנינטנדו סוויץ' ולשחק לבד, עם האחים ועם ההורים בהנאה עצומה בכל יום. בכל משחק הם מגלים אופציות חדשות אשר מרתקות ומסקרנות אותם ולכן די קשה להזיז אותם מהמשחקים הללו. הפתרון שנקבע למצבים הללו בבתים רבים הוא חלוקה של שעות שבהן כל אחד משחק ולאחר מכן הוא מעביר את המשחק לאחד האחים שלו. בדרך זו ההורים מפקחים על כמות שעות המסך, הם מאפשרים להם לשחק אך קובעים מדדים ולוחות זמנים.
מתבגרים רבים לא ביקרו בבית הספר חודשים על גבי חודשים והם למדו רק בזום. שיטה זו שהיא מצד אחד יעילה, אומנם יצרה מצב שהם התקדמו בחומר אם כי זה לא היה כמו בכל שנה רגילה. אך הבעיה היא הנושא החברתי. הילדים לא נפגשו, לא פטפטו ביום יום כמו שהם רגילים, לא יצאו לבלות בקניון או במסעדה. השלכות של הקורונה הן פחות פתיחות של הילדים זה לזה, פחות פתיחות גם להורים והרבה יותר ילדים כועסים ועצבניים שלא מרוצים משום דבר.
ההורים ביצעו פעולות שונות כדי לרכך את הילדים, בשיחות, במתנות ובהפתעות שונות. יש מקרים שהדבר ריכך אותם ויש גם לא מעט מקרים שבהם השלכות של הקורונה ייראו ככל הנראה עוד שנים רבות קדימה.
לאחר חודשים המתבגרים חזרו לבתי הספר והצוותים החינוכיים עשו כל שניתן כדי לסייע להם בפן המנטלי וגם בלימודים. לרבים מהם נוצרו פערים משמעותיים בכל מה שקשור לחומר הלימודי והמטרה היא להוביל את כולם לקו אחיד עם כל ילדי הכיתה.
כעת זה הזמן של אנשי המחקר ברבדים השונים לבצע את המחקרים על התקופה שחלפה, כדי לנקוט צעדים נוספים שיקלו על הילדים במצב שאליו נקלעו לאור השלכות של הקורונה.