סרטון אנימציה לעסק מהווה כיום נתח עיקרי משוק הפרסום הדינאמי שמזרים לקוחות חמים לסגירת עסקה או ביצוע רכישה. הסיבה שסרטון אנימציה מהווה פלטפורמה נבחרת להפצת מסרים תדמיתיים ומכירתיים, נובעת בעיקר מהיכולת המופלאה של סרטון אנימציה להעניק נופך ייחודי של כמין 'מציאות מדומה' המאפשרת את הדגמת והמחשת החזון, היכולות ויתרונות באופן חזותי, מושך ואטרקטיבי.
עולם הפרסום מאופיין במרוץ בלתי נגמר ומרתון הישרדותי שאמור להשאיר את העסקים כל העת בפרונט. אנימציה לעסקים מאפשרת לעסק הנבחר לתת לעצמו את הבמה, בדרך פופולארית ונצפית, כאשר מצד אחד סרטון אנימציה לעסק מהווה מקור משיכה ללידים ומשיג מטרות עסקיות, ומצד שני סרטון האנימציה מעביר מסר תדמיתי מאד חזק ועמיד שמצביע על טרנדיות בלתי מתפשרת, על חיבור עם הקהל ומה שהוא מצפה לראות או לשמוע ועל יכולת התאמה של העסק לאפיקי הפרסום המשתנים, שמהווה רק בבואה ליכולות הגורליות של העסק עצמו.
סרטוני אנימציה לעסקים הולכים וכובשים את במות הפרסום, ולא סתם. כי סרטון אנימציה לעסק, בנוסף לערך המוסף שלו ולמטרות הכלכליות הארוכות טווח שהוא מייצג, הוא בר ביצוע בעלות הגיונית שאינה נוגסת תקציב גדול מידי לעומת אפיקי פרסום נפוצים נוספים. ולשם הדוגמא: הפקת סרטון אנימציה נמוכה בהרבה מהפקת סרטון מצולם, הכולל הפקת ימי צילום, שחקנים, חללים לצילום, הוצאות לעריכה ועוד. וזה בנוסף לכאבי הראש והלוגיסטיקה שכלל אינם מאפיינים הפקת סרטוני אנימציה, שם עול הביצוע והתכנון, כמו גם ההפקה – הם על עורך הסרטים בעצמו.
מכירים את דמות הבמבה המוכרת לנו מ'אוסם'? או את דמותו של חמודי מ'קופת חולים כללית'? כל אילו הם 'דמותגים' מקדימים להפקה הרצינית באמת.
ככל שהשנים חלפו והטכנולוגיה התפתחה, אנשים ציפו למשהו 'מעבר'. לא רק לשחור והלבן השולטים בשנות ה-70 אלא לצבע, רעננות ויוזמה. וזה מה שגרם למותגים שונים להרים את הכפפה וליצור דמות – מותג עליזה וחייכנית שתיצור חיבור ישיר מלא רגע וגוונים בין הקהל למותג.
עברו השנים, והעולם המשיך להתקדם. הפעם, הקהל כבר לא מסתפק בדמויות חינניות מצוירות, הוא רוצה לראות אותם זזות, פועלות, מדברות, יוזמות, ובקיצור – מקבלות חיות משל עצמן. וזה מה שהפקת סרטוני אנימציה מתיימרת לעשות, להפוך את המיתוג למעין מציאות רבודה, שמאפשרת לקהל הצופים לטעום לעומק מערכי החברה, על ידי חוויה רב חושית של סרטון אנימציה לעסק.
לאחר שהבנו לעומק את חשיבותו המרבית והשפעתו המשמעותית של סרטון אנימציה לעסק, זה הזמן להבין – איך מוציאים סרטון כזה לפועל? מה הם השלבים הנדרשים לשם כך? ומה מוטל על העסק לעומת מה שמוטל על יוצרי הסרטון.
בשלב הראשון יכריע העסק על סוג סרטון האנימציה. האם מדובר בסרטון תדמיתי אשר נותן טעימה על מהות העסק ומעלותיו הייחודיות, או על סרטון מכירתי שמקדם מוצר מסוים ופורש אותו בצורה קונקרטית לפני הקהל.
סוג הסרטון מוביל למידע שהסרטון אמור לכלול בתוכו. המידע שייכלל בסרטון לאו דווקא יגיע בצורת מלל, אלא גם בצורת אנימציה, קוליות או אפילו התאמת צבעים. הערכים הנבחרים של העסק יבואו לידי ביטוי במכלול צורות ביטוי רב חושיות שיכוונו אל אותה המטרה.
לאחר איתור ודליית המידע הרלוונטי, הגיע הזמן להחליט – איזה אורך יהיה סרטון האנימציה? האורך המומלץ לסרטון מסוג זה הוא כדקה, כאשר הטווח נע בין שלושים שניות ועוד לדקה וחצי, בהתאם לצרכים ולכמות המידע שתעבור בסרטון.
וכעת – עוברים לתסריט! התסריט מגלם את השילוב בין מטרת הסרטון, חומר המידע ואורך הסרטון. כל מכלול התנאים מגיעים לידי ביטוי בתסריט הקולע שמגשים את מטרות העסק.
לאחר שלב כתיבת התסריט, מגיע שלב עריכת האנימציה, שמביאה את מאחורי הקלעים של הסרטון, לידי ביטוי ויזואלי מושך, ומאפשרת לכל רעיון ותאוריה להיות מציאותיים על ידי אנימציה מושכת ואטרקטיבית שמסוגלת להמחיש כמעט כל רעיון וליצור חיבור עמוק בין הצופים בסרטון האנימציה לבין העסק שאליו שייך הסרטון.
גם אתם מזומנים ליצור את סרטון האנימציה הייחודי לעסק שלכם, ולקבל תדמית מושכת ומלאת קסם, יחד עם לקוחות שיכירו אתכם לאורך זמן! Smartpush.co.il
דוגמאות: