אם הגעתם לקרוא את המאמר הזה, כנראה שאתם, כמו עשרות אלפי ישראלים, מתחילים להבין שניהול וועד בית ועבודת תחזוקה של בניין משותף זה לא בדיוק יום של פיקניק. וויכוחים סוערים עד ריבים חריפים, אי-הסכמה עד כדי איומים בתביעה, ובגדול חוויה די מלחיצה ולא מאוד מתגמלת מחכה לרוב לאלו שבחרו להתנדב לכהן בוועד הבית. ברוכים הבאים לחיים בבית משותף, ואולי תתנחמו בכך שזה נכון לא רק בישראל, אלא בכל העולם. עד שישראל ישראלי פנה לחברת ניהול ועד בית מומלצת, וסיים את העניין.
עבודה מול חברת ניהול לוועדי בתים היא פשוטה, ברורה, וחסכונית. יש לה יתרונות אדירים, כמו חיסכון בזמן ובכסף, ובעיקר בעגמת הנפש הכרוכה בהתעסקות עם הדברים הללו ללא תמיכה מאנשי מקצוע שעושים את העבודה עבורכם.
בסופו של דבר, שירות מהיר וידידותי הוא חיוני להצלחה של הקשר, כל קשר, בטח כאשר צד אחד משלם וצד אחר נותן שירות. לכן, חשוב מאוד לראות לא רק שיש עם מי לדבר, אלא שהשיח הגיוני, נעים ונגיש, שיח שירותי שמחפש באמת לעזור ולפתור בעיות, ולא לצאת ידי חובה.
שוחח, שאל שאלות, ולמד את הדרך שבה החברה מתנהלת. עם מי תצטרך לדבר, תוך כמה זמן הם נותנים שירות, למה הם מתחייבים, ומה ללא התחייבות. הגיע לשיחה הראשונית עם רשימת צרכים מובנית, כדי שתוכל לאסוף את המידע המתאים עבור הדיירים והבניין בו אתה גר, ולא רק מידע כללי, ובגדול, פנה לחברת ניהול ועד בית מומלצת עם מחירים נכונים, ולרוב קשה מאוד ליפול.