כל מה שצריך לדעת על התפקיד של ניהול מותג

מותג הוא חלק חשוב ומרכזי מאד בהווייתו של כל עסק כמעט או חברה וכדאי מאד לטפח ולנהל אותו כהלכה כדי לשמור על האופן שבו הוא נתפס בקרב הלקוח, הספקים ולמעשה, בקרב כל מי שהוא חשוף אליו. ניהול מותג הוא עסק למקצוענים והוא מצריך ידע רב. מנהל מותג הוא מקצוע בפני עצמו, הנפוץ מאד בארגונים שונים המתמחים בתחום השיווק וכן במגוון רחב מאד של מגזרים, ביניהם, שיווק במדיה דיגיטלית ואחרת, שיווק בהייטק בין היתר, שיווק קמעונאי ועוד ועוד. תפקידו העיקרי של מנהל המותג הוא לבנות, תוך התייחסות לצרכים הנקודתיים, אסטרטגיה יציבה ונכונה, שתתאים הן לאופיו של המותג הקיים והן למטרות העל שאותן רוצים להשיג – כמה שיותר לקוחות ולאורך זמן. מנהל מותג, ביום יום, עובד עם בעלי מקצוע נוספים בתחום הפרסום והשיווק ואחראי, בין היתר, גם על איסוף נתונים ההכרחיים לעבודתו. הוא יהיה בקשר הדוק עם אנשי המכירות, עם היצרנים, אם אנשי המכירות וגם עם המפרסמים על מנת להבטיח שיתוף פעולה נכון והרמוניה מלאה.

 

מה טווח השכר של מנהל מותג

טווח השכר של מנהל מותג הוא רחב והוא משתנה מעת לעת. הוא תלוי בעיקר במידת הניסיון שלו וגם בסוג המותג המדובר, פעמים רבות. באופן כללי מנהל מותג מתחיל מרווחי בין 9,000 ₪ ל-12,000 ₪ לחודש, מנהל מותג עם ניסיון של בין 3 שנים לחמש שנים מרוויח בין 13,000 ₪ ל-15,000 ₪ לחודש ואילו מנהל מותג עם ניסיון של למעלה מחמש שנים מרוויח בין 17,000 ₪ לחודש ל – 20,000 ₪ לחודש (נטו).

אילו קריטריונים מנהל מותג צריך שיהיו לו

מנהל מותג מוצלח הוא מנהל מותג בעל מספר כישורים, ההכרחיים לתפקידו. למשל, חשיבה אסטרטגית. על מנהל המותג להבין את אופן התפתחות אותו מותג ולבנות לו אסטרטגיה נכונה, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. מיומנויות תקשורת טובות ואינטליגנציה חברתית גבוהה נדרשות אף הן ממנהל מותג והן אלו שמאפשרות לו לבחון כהלכה כל מצב. היכולת לנהל זמן בצורה נכונה הוא יתרון עצום וקריטריון חשוב מאד וגם יכולתו לעבוד עם תוכנות, אפליקציות ומחשב באופן כללי היא בגדר חובה. ידיעת אנגלית ברמה גבוהה ושפות זרות נוספות היא יתרון עצום וגם היכולת לדעת לעבוד בצוות ולשתף פעולה עם גורמים נוספים באותו ארגון חשובה לא פחות.

מהם בדרך כלל תחומי האחריות של מנהל מותג

מנהל מותג אחראי על כמה תחומים. ברשימה זו נמצא את התוכן, הרלוונטי לאותו מותג, את הנראות שלו וניהול התדמית שלו. זה יכול להיות בפן המכירתי, בפן הפיתוח העסקי ובהיבטים נוספים הקשורים למותג עצמו, כשמטרת העל שלו היא להבטיח את הצלחתו של אותו מותג, בין אם הוא חדש או וותיק בשוק ולעזור למקסם את הרווחים ממנו.

אילו תעודות לימוד צריך שיהיו למנהל מותג

בשל הדרישה הגבוהה בעולם כיום לנושא ניהול מותגים והצורך במציאת אנשי מקצוע ראויים, מוצעות כיום מספר מסגרות לימוד המתמחות בתחום זה, בין אם באופן עקיף ובין אם באופן ישיר. תעודת גמר של לימודי ניהול פרסום ופיתוח מותגים היא הכרחית עבור ארגונים שונים שמחפשים מנהלי מותג וגם תעודת גמר של לימודי ניהול אסטרטגיה, שיווק ומיתוג. לימודים אלה מקנים כלים חשובים הנדרשים לכל מי שרוצה להשתלב בתחום, תוך התייחסות לעידן הדיגיטלי המהווה חלק מרכזי בחיינו ולפרמטרים נוספים, הקשורים הן לשוק והן לסביבה התחרותית האופיינית לעסקים רבים ובשלל של תחומים.

מעוניינים בקריירה בתחום?

מודעות דרושים הן המקום המתאים לאתר משרות רלוונטיות בתחום, וכל שעליכם לעשות הוא לחפש מודעות בהן מופיע הביטוי דרוש מנהל מותג מודעות אלו מספקות נתונים חשובים אודות התפקיד, הדרישות לו וכמובן גם המקום שבו מוצעת אותה משרה. דרך מודעות אלו ולוחות דרושים תוכלו לשלוח את קורות החיים שלכם ואם תמצאו מתאימים, להמשיך לשלבים מתקדמים.

המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול