תהליך עיצוב משרד, בין אם זה במבנה חדש, בין אם זה במבנה שעבר שיפוץ ובין אם זה במקרה שרוצים לשנות את העיצוב של המשרד מבלי לשנות את התכנון שלו, הוא תמיד דבר מרגש ומיוחד. אנחנו יכולים לעצב אותו כפי שאנו רוצים, בצורות שונות וייחודיות, באופן שיתאים לסגנון ולחזון שלנו.
כשאנחנו ניגשים לתהליך, עלינו לקחת בחשבון, עיצוב משרדים איננו דומה לעיצוב של שום מבנה אחר, בוודאי לא לעיצוב בית. ההבדלים באים לידי ביטוי בשלושה דברים עיקריים.
ראשית, עיצוב משרדים צריך לקחת בחשבון שהמבנה משמש מקום עבודה והוא אמור לספק לעובדים סביבה מספיק טובה ותומכת בשביל לייצר תהליך עבודה נכון ויעיל עם אפשרות לייצר תפוקה גבוהה. שנית, עיצוב המשרד צריך לקחת בחשבון את העובדה שיש לקוחות אשר אמורים להגיע למשרד ולבלות בו זמן מה.
שלישית, עיצוב משרד נועד לא רק לצרכים מעשיים, צרכי עבודה או בשביל לייצר חזון מסוים, אלא גם בשביל למתג את העסק באופן כזה, שכל מי שייכנס למשרד, ידע בדיוק מה עומד מאחורי העסק ומה המסר שהבעלים והעובדים רוצים להעביר.
כמובן, שברוב המקרים עדיף ואף כדאי לשכור את שירותיו של משרד אדריכלים המתמחה בעיצוב משרדים על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר.
עיצוב משרדים מחייב אותנו לבדוק שורה של דברים בצורה מסוימת. אנחנו חייבים להקפיד ולשים לב לכל פרט ופרט, בשביל שבסופו של דבר נוכל לייצר תהליך עיצוב נכון, זורם, תהליך שיהיה אפשר לזהות בו את המטרות והרעיונות שלנו.
תחילה, עלינו לבחון את השטח שעומד לרשותנו וכיצד אנחנו יכולים להתייחס אליו. אנחנו צריכים לקחת את השטח ולראות איך אפשר לעצב אותו באופן כזה, שהעובדים יוכלו להשתמש בו בצורה אפקטיבית וכן שהמקום יהיה נעים עבורם. עלינו לזכור, הם אמורים לבלות במקום שעות ארוכות ולכן אנחנו צריכים לספק להם סביבה נעימה, לא רק לצורכי עבודה אלא באופן כללי.
לאחר מכן, עלינו להחליט באילו פריטים להשתמש, בין אם אלו פריטי ריהוט או פריטים אחרים, בשביל שיהיה ניתן לעצב את המקום על פי סגנון מסוים, ויחד עם זאת גם בצורה שיהיה ניתן להשתמש בפריטים השונים באופן שיתאים לצרכי העובדים. כל דבר שאנחנו בוחרים להשתמש בו, חייב להיות אפקטיבי ויעיל, נוח ושימושי.
לסיום, אנחנו צריכים לחשוב איך העיצוב ישתלב גם עם סוג העסק, סגנון העבודה, החזון והמטרות שלנו. המסר שאנחנו רוצים להעביר, הן לעובדים והן ללקוחות ולמבקרים במקום.
ישנם דברים מסוימים שיכולים להשפיע ועלינו לשים לב לכך. למשל, אילו וכמה פתחים קיימים במקום בשביל שנוכל להשתמש בתאורה חיצונית, איך המשרד מחולק והאם ניתן לחלק אותו לחללים נוספים, אילו אמצעי אוורור ומיזוג קיימים בו, וכמובן כמה אנשים אמורים לעבוד בו, כיצד והאם המקום מקבל אורחים, לקוחות וספקים, על בסיס קבוע או מעת לעת.