כשעסקים ובעלי מקצוע מבקשים לקדם את עצמם באינטרנט בכלל ורשתות חברתיות בפרט, באופן טבעי הם פונים לאפיקי פרסום אינסטגרם ופייסבוק. שם הם יכולים ליהנות מחשיפה משמעותית כלפי גולשים שונים, באופן ממוקד, מדויק, ורלוונטי על פי הצרכים שלהם.
פרסום אינסטגרם ופייסבוק יכול להתבצע באמצעים שונים. בדרך כלל, עסקים ובעלי מקצוע ירצו להשתמש באמצעים שיאפשרו להם ליהנות מהחשיפה הגדולה ביותר שהם יכולים לקבל, ובאופן ממוקד וספציפי על פי סוג הקהל שהם בוחרים. קרי הם ירצו לפרסם את המוצרים והשירותים שלהם בפני גולשים שאכן ימצאו בהם עניין וירצו ליצור קשר ולבצע הזמנה.
באופן טבעי, ישנם כללים ברורים לפרסום ברשתות חברתיות, זאת על מנת שהפרסום יתבצע בצורה נכונה, יוצג בצורה יפה ובסופו של דבר ישיג את המטרות שלו. במאמר זה אנחנו נציג טיפים לעיצוב פוסטים ופרסום של תמונות ואלמנטים אחרים. כמו כן אנחנו נסביר מדוע חשוב להיעזר באנשי מקצוע שידעו לעזור ולספק את השירות הרלוונטי לצורך פרסום נכון ויעיל.
לפני שנתחיל, חשוב להבהיר, כל בעל מקצוע או בעל עסק צריך לשאול את עצמו מה מטרת הפרסום ואילו משאבים הוא מוכן להשקיע בכך. בהתאם למטרות שלו ולמשאבים שהוא מוכן ויכול להשקיע, ייקבע תוכנית הפרסום שלו. למשל, כמות פוסטים, אופי ההשקעה בהם, ומאפיינים אחרים שיכולים להיות מושפעים מכך.
הנחת המוצא שלנו צריכה להיות, שכל גולש אמור לראות את הפוסט בצורה ברורה, נוחה ונעימה לעין, להתרשם ממנו ולכן גם המטרה שלנו צריכה להיות שהוא ישתמש בפוסט בשביל ליצור איתנו קשר באופן ישיר או לבצע הזמנה של מוצרים ושירותים דרך הפוסט או דרך העמוד שלנו ברשת.
לכן, עלינו להקפיד על כך שהכתיבה שלנו תהיה ברורה, רהוטה, אסור שהיא תהיה עמוסה בפרטים ומלאה בתוכן, כמו כן רצוי שהיא לא תהיה מלאה באימוג'ים ודברים אחרים שיכולים להפריע בראיה, מנגד עלינו גם להקפיד על שימוש נכון באותם אימוג'ים, הן במקומות הנכונים והן בסימונים הנכונים.
נקודה נוספת שאנחנו צריכים להתייחס אליה בקשר של עיצוב פוסטים, קשור לתוכן הטקסט. רצוי מאוד שהוא יהיה תוכן שיקרא לפעולה, שיווקי, מכירתי, וכמובן עליו להכיל אך ורק דברים אמינים שאנחנו יכולים לעמוד מאחוריהם. רצוי מאוד לא להבטיח שום דבר שאיננו יכולים לספק, אפילו אם נדמה לנו שמדובר במשהו שיכול להועיל לנו.
אחד האלמנטים החשובים ביותר לעיצוב פוסטים בפייסבוק ואינסטגרם, מתייחס כמובן לתמונות שאנחנו נבחר להציב. יש הבדל בין שתי הרשתות, שכן אינסטגרם היא רשת חברתית מבוססת תמונות וזו המטרה שלה, לכן גם אנחנו נוכל למצוא הרבה יותר כלים ורעיונות להשתמש בהם מאשר בפייסבוק.
לגבי פייסבוק, הרי שאם אנחנו בוחרים לעלות פוסט עם לינק אזי שהגודל המתאים לתמונה יהיה 628X1200, עלינו לקחת בחשבון שבמובייל זה יהיה שונה, הוא יהיה 292x560. יש הסבורים שהגודל המתאים ביותר הוא 1080X1080 ואז אותו עיצוב מתאים לאינסטגרם וגם לפייסבוק, בעקבות השינויים האחרונים לעיצוב ריבועי יהיו שוליים בצדדי התמונה בצפיה במחשב, מה שלדעת רבים לא פוגם במטרה והאפקט העיצובי, תוכלו לעצב גם בפורמט של 4000 רוחב ו 2835 גובה בפייסבוק וכך לא יהיו שוליים כלל והתמונה תהיה באיכות מצויינת. בכל מקרה, הרשת יודעת להתאים את עצמה לסוג המכשיר בו משתמשים.
לגבי מודעות בפייסבוק, אזי שהתמונות צריכות להיות בגודל 1350x1080 או 1200x1200. תלוי איפה המודעה ממוקמת. כשאנחנו מניחים את התמונה במערכת, אז יש לנו אפשרות לשחק עם הגדלים ואנחנו יכולים לראות כיצד היא תיראה בתצוגה.
מבחינת אינסטגרם, אזי שהתמונות בסטורי שלנו אמורות להיות ביחס של 1080x1920, בעוד שבפוסטים הן אמורות להיות 1080x1080 או 1080x1350. זה תלוי איך אנחנו בוחרים להציג את התמונה. במקרה של אינסטגרם, יש לנו גם אפשרות להשתמש בפילטרים שונים בשביל להפוך את התמונה להרבה יותר מרשימה.
אנחנו יכולים לעשות את כל זה בעצמנו, אך אם אנחנו רוצים ליהנות מתוצאות איכותיות, יהיה הרבה יותר חכם להשתמש באנשי מקצוע שמתמחים בכך, קרי מומחים בשיווק דיגיטלי.
בשביל לבחור מומחים בצורה נכונה, עלינו לבחון את הניסיון שעומד לרשותם, לבחון אילו עבודות הם ביצעו בעבר, איך הם יכולים לשרת אותנו בהתאם לצרכים שלנו, מה הם מציעים לנו ולשמוע מהם רעיונות בשביל להבין מה הגישה שלהם מבחינה מקצועית. רצוי לוודא איתם כמובן את תנאי העסקה ולציין בפניהם איזה סדר גודל של תקציב אתם מתכוונים להפנות לקמפיין באינטסגרם ובפייסבוק.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|