מדריך קידום אורגני של חנויות באינטרנט: איך חנויות מקוונות מניעות תנועה אורגנית

מדריך זה מציג שיטות עדכניות לתהליכי קידום אורגני של חנויות באינטרנט, והוא מיועד למנהלי קידום אתרים של חברת מסחר אלקטרונית גדולה שמעוניינת להדגים את החזר ההשקעה של קידום האתר שלה; לבעלי עסקים מקוונים קטנים שמעוניינים למצוא שיטות חדשניות להגדלת העסק שלהם; או למשווקים שמעוניינים למצוא שיטות חדשניות ויעילות ביותר להגדלת התנועה.

 

אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) חיונית במיוחד לאתרי מסחר אלקטרוני. למרות העובדה של-SEO יש את החזר ההשקעה הגבוה ביותר מכל קמפיין שיווקי במסחר אלקטרוני, רוב החנויות המקוונות אינן נוקטות בתהליך יעיל של קידום אורגני של חנויות באינטרנט, אלא מסתמכות על הרשתות החברתיות או על מודעות בתשלום, שהם כלים נהדרים והכל, אבל אינם דורשים מאמץ מתמיד ולא תמיד מניבים זרם הכנסות יציב.

 

קידום אורגני של חנויות באינטרנט דורש מאמץ מראש בלבד, ועם השגת הדירוג, ניתן לבצע מכירות ללא הוצאות חוזרות.

מה זה קידום אתרים ולמה הוא חשוב?

תהליך קידום אתרים הוא האמנות המדעית של אופטימיזציה לאתרים סביב מילות מפתח פרטניות על מנת לדרג גבוה יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. ההשוואה לאמנות מדנית מבוססת על הידע הרב של ההיבטים הטכניים של קידום אתרים, שכולל גם צד יצירתי של חוויית משתמש ועיצוב.

 

המטרה של גוגל היא לדרג תוצאות חיפוש שמציגות תשובות לשאלות של המחפשים בגישה כל כך טובה, שהם לא יצטרכו לחזור לגוגל על מנת לקבל תשובות נוספות. איך עושים את זה? כך:

  • חושפים את התשובות היסודיות ביותר למגוון הרחב ביותר של שאלות סביב הנושא.
  • משתמשים בתמונות, סרטונים אטו דוגמאות טובות יותר כדי להסביר נקודות חשובות.
  • מספקים חווית משתמש איכותית באמצעות אתר מהיר, חווית סלולר טובה, ממשק אינטואיטיבי, וכן הלאה.
  • גורמים לאנשים לדבר על החנות המקוונת ולקשר אל האתר.

הקשר לקידום אורגני של חנויות באינטרנט

לתהליך קידום אורגני של חנויות באינטרנט, היבטים אלו פירושם כתיבת יסודית וברורה של תיאורי מוצרים עם צילומים יפהפיים ומושכים, והרבה ביקורות על מנת לסייע למבקרים לקבל החלטות רכישה.

 

התהליך מסייע גם להקלה על המבקרים לרכוש באמצעות יצירת כפתורים גדולים מספיק, שמירה על אתר נקי מתקלות והצגת הוכחה חברתית למוצרים הטובים ביותר. הכוונה היא גם לאפשר למבקרים באתר להתרשם מהשוואות של המוצרים למוצרי המתחרים, כך שהם לא יצטרכו לעזוב על מנת לבצע מחקר נוסף.

 

אם הלקוחות מחשיבים את החנות המקוונת כאתר הטוב ביותר לקנות בו, ובעלי האתר מבינים את ההיבטים החשובים של קידום אורגני של חנויות באינטרנט, הם תופסים את המיקומים המובילים.

אבל למה זה חשוב?

ובכן, נניח שחנות מקוונת מוכרת מוצרים לכלבים. המטרה תהיה לדרג למונח מפתח כמו "מוצרים לכלבים". בתוצאות החיפוש, גוגל מציגה כמה מודעות, ואז הן מציגות את הרישומים האורגניים.

 

רוב הקליקים, לעומת זאת מגיעים לתוצאות קידום אורגני של חנויות באינטרנט, למרות שכמובן שהתוצאות משתנות בהתאם למספר המודעות ומילות המפתח, אבל ברוב המקרים גולשים בוחרים להקליק על קישורים אורגניים.

חישוב תוצאות הקלקה על קישורים אורגניים

מכיוון ש-95% מהאנשים אינם עוברים לעמוד השני, הגעיה לראש תוצאות החיפוש בגוגל היא השיטה היחידה להשיג תוצאות אמיתיות. שוב, נתונים אלו משתנים, אבל ברוב המקרים הם נכונים. עכשיו בואו נעשה קצת מתמטיקה.

מילת המפתח "מוצרים לכלבים" מקבלת 11,000 חיפושים בחודש בממוצע. בהנחה ש-35% מהקליקים האלו מגיעים לתוצאה הראשונה, הדירוג הראשון עבור אותה מילת מפתח יספק לכם 3,850 קליקים.

 

עכשיו, נניח שיש שיעור המרה של עשרה אחוזים, שזה נתון נמוך למדי למילת מפתח עם כוונת קונה גבוהה, הדירוג הראשון עבור מילת מפתח זו יספק לכם תוספת של 385 מכירות בחודש! וזו מילת מפתח אחת בלבד. רוב הדפים מדורגים למילות מפתח מרובות, ורוב האתרים מדרגים מספר דפים.

שילוב שיטות קידום אורגני של חנויות באינטרנט

ניתן להשיג אלפי מכירות נוספות בחודש עם מאמץ קטן נוסף של קידום אורגני של חנויות באינטרנט, והכל בחינם. ניתן אפילו לשלב שיטות קידום עם שיווק בגוגל אדוורדס, כדי להשיג שתי תוצאות חיפוש ולהמיר עוד יותר מכירות.

עד כאן על הסיבה שמסבירה למה גוגל היא אחד מערוצי השיווק הטובים ביותר. אבל די עם התיאוריה. בואו נדבר על האפשרויות המעשיות להשגת מטרות אלו.

מחקר מילות מפתח במסחר אלקטרוני

מחקר מילות מפתח הוא הצעד הראשון בקמפיין קידום אורגני של חנויות באינטרנט. מחקר מקיף מאפשר מיקוד למילות מפתח שקל למדי לדרג עבורן, עם נפח חיפוש הגון ושיעורי המרה גבוהים. כדי לבחור את מילות המפתח הטובות ביותר האפשריות, יש לקחת בחשבון גם את כוונת הקונה.

זה הזמן הנכון להכיר את המונח פירורי לחם, שמתייחס לניווט מתקדם שמסייע לגוגל לסרוק ולהוסיף את האתר לאינדקס. כל מומחה קידום אתרים מקצועי מקפיד על שלב זה בתוכנית קידום מקיפה כדי להשיג תוצאות איכותיות ויעילות.

בשורה התחתונה, להשגת תוצאות יעילות מתהליך קידום אורגני של חנויות באינטרנט, כדאי להתייעץ עם המומחים

יש שיטות רבות להשיג תנועה, באמצעות הרשתות החברתיות, מודעות בתשלום, פרסום בדואר האלקטרוני או הכוונה לתוצאות חיפוש גבוהות באמצעות קידום אורגני של חנויות באינטרנט.

אם המטרה היא שהאתר יקבל מאות או אפילו אלפי מבקרים חודשיים, יש לשכור את שירותי המומחים בתחום, שירכיבו תוכנית קמפיין פשוטה לקידום, שיוביל למאות מכירות נוספות, והתהליך אינו חייב להימשך שנים עד להשגת התוצאות.

 

רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול