עולם העסקים מציע בכל רגע נתון שלל הזדמנויות משתלמות. תוכנית עסקית מפורטת היא בסיס הכרחי למיצוי כל אופציה. מומחי המרכז לקידום זכיינות בישראל מסבירים מהם המרכיבים החשובים ביותר בתוכנית כזו. לחצו לפרטים על עסקים חמים למכירה
קרדיט לתמונה: המרכז לקידום זכיינות בישראל
המאה ה-21 היא תקופה מצוינת להיות בה יזם. עם שלל הזדמנויות עסקיות בכל התחומים, נגישות גבוהה מאוד לידע רלוונטי ולכלים מקצועיים חיוניים וגם אפשרויות מימון מגוונות, קל הרבה יותר מאי פעם להביא לידי ביטוי יכולות, כישרון וחריצות. מצד שני, קל גם ליפול, מפני שרף הציפיות של הלקוחות (בכל התחומים) נמצא במגמת עלייה מתמדת, התחרות קשה וישנם עוד מכשולים מסוגים שונים. תוכנית עסקית שהוכנה ע"י אנשי מקצוע מנוסים היא ההבדל בין ניצול מושכל של הזדמנות עסקית לבין הימור חסר אחריות, ובפרט חשוב להתייחס לנושאים הבאים:
כל עסק זקוק כמובן ללקוחות, ועל-מנת שיהיו לו לקוחות הוא נדרש להציע מוצר או שירות שמספקים מענה לצורך אמיתי. בהתאם כשעוברים על רשימה של עסקים למכירה, השאלה הראשונה היא האם המוצר או השירות של העסק אכן מספק מענה מוצלח לצורך נרחב (או לפחות כזה שיש לו קהל יעד גדול מספיק כדי שהעסק יהיה רווחי). מעבר לאיכות המוצר או השירות, חשוב לבחון גם את הערך המוסף של העסק הספציפי על-פני המתחרים שלו. כשרוכשים זיכיון קל יחסית לבחון את הפרמטרים האלה, על בסיס הפעילות של הסניפים הקיימים ברשת (וכמובן תוך התאמות לאזור הזיכיון הספציפי שמוצע למכירה).
רכישת עסק קיים מפחיתה במידה מסוימת את אי הוודאות, משום שכבר ישנם נתונים לגבי פעילות העסק. יחד עם זאת עדיין יש צורך בניתוח שוק מדוקדק, כולל מבט צופה פני עתיד - למשל אם שחקנים גדולים צפויים להצטרף לתחום, אם ישנן הערכות לגבי שינויים רגולטוריים רלוונטיים, כניסת טכנולוגיות חדשות, שינויים בטעמם של הלקוחות ועוד.
בין אם על הפרק חיפוש עסקים למכירה, בין אם רכישת זיכיון ובין אם הקמת עסק חדש במטרה להפוך אותו בעתיד לרשת, ישנה חשיבות רבה גם למקורות המימון. כדאי לזכור שמעבר למחיר רכישת העסק או הזכיינות נדרשות כמעט תמיד השקעות נוספות ובפרט בתחילת הדרך. תוכנית עסקית מקצועית מסכמת את כל ההוצאות ההכרחיות, בוחנת את מקורות המימון האפשריים ואת רמת הסיכון ליזם - כך שתתקבל החלטה מושכלת האם להסתכן, ואם כן, על איזה מקור מימון להישען לצורך מימוש אותן הזדמנויות עסקיות אטרקטיביות.
מיצוי הזדמנויות עסקיות מחייב שיווק אפקטיבי. בעידן הנוכחי גם המוצרים והשירותים הטובים ביותר שיש לא מוכרים את עצמם, ועם כל הכבוד לפרגונים אותנטיים של לקוחות מרוצים ופרסום מפה לאוזן, אי אפשר לוותר על אסטרטגיית שיווק מדויקת. פרק השיווק בתוכנית העסקית כולל פירוט של היתרונות של העסק והערכים שמנחים אותו, כלומר מה רוצים להבליט ומהו המיתוג המבוקש, הדרכים האפשריות לעשות זאת, גם אופליין וגם אונליין, וחישובי עלויות לכל קמפיין אפשרי.
צוות המומחים של המרכז לקידום זכיינות בישראל מסייע ליזמים לאתר עסקים למכירה וזיכיונות חדשים המוצעים בתנאים אופטימליים, לבצע בדיקת כדאיות ולהכין תוכנית עסקית - כך שתוכלו למצוא את ההזדמנות המשתלמת ביותר וגם למצות אותה. לחצו לפרטים על עסקים חמים למכירה