כתיבת עבודה אקדמית היא תהליך שלוקח זמן ולעתים מתסכל. ללא קשר, חשוב להקדיש זמן לעקוב אחר השלבים הבאים בעת כתיבת העבודה שלכם כדי להבטיח שתפיק תזה אקדמית מגובה במחקר.
ישנם מספר שלבים במסגרת כתיבת עבודה אקדמאית וכעת נפרט את השלבים השונים:
הליך כתיבת עבודה אקדמית הוא משימה מייגעת וגוזלת זמן. הצעד הראשון הוא הגדרת הנושא או הצהרת התזה. לאחר מכן, עליכם לערוך מחקר בנושא, שיכלול לא רק מציאת מקורות אלא גם הבנה של מה שהם אומרים. לאחר מכן אתם עוברים על ההערות שלך וכותב טיוטה של החיבור שלכם הכולל מבוא, פסקאות גוף ומסקנה. השלב הבא הוא לערוך את המאמר שלכם על ידי הגהה שלו פעם אחת ולאחר מכן לקרוא אותו בקול עוד פעמיים לפני הגשתו כדי לקבל משוב מאחרים שאולי פספסו משהו שלא ראיתם.
כעת נציג את הכתיבה האקדמית ומה כדאי לעשות ולא לעשות במסגרת הכתיבה. יש כמה קווים מנחים שיש לפעול לפיהם בעת כתיבת חיבורים אקדמיים. אלה כוללים את הדרישה לצטט מקורות, מתן תקציר ומבוא.
החלק החשוב ביותר בכתיבת חיבור אקדמי הוא שלב המחקר. שלב זה יספק את המידע הדרוש לכתיבת חיבור נחקר היטב. חוקר צריך לדעת לארגן את המחקר שלו ולהציגו בהתאם על מנת שיזכה לאמינות רבה יותר על ידי הקוראים.
פלגיאט כרוך בנטילת מילים, רעיונות או נתונים של מישהו אחר מבלי לתת להם קרדיט. בספרות ובאקדמיה זה אומר לשאול מישהו. מה שעושים כותבי מאמרים אקדמיים זה לכתוב חיבור המבוסס על המחקר שהם עשו. כאשר הם אינם מספקים כל ראיה או ניתוח לטענתם, הרי מדובר על נטילת רעיונות ללא קרדיט.
כדי להימנע מגניבת דעת, חשוב להבין מהו מעשה כגניבת עין ולהצליח להסביר מדוע יש להימנע ממעשים כאלה בעבודתם. פלגיאט הוא מעשה של העתקה והצגת יצירות של אחרים כשעצמו. מדובר בעבירה חמורה ויכולות להיות לה השלכות חמורות - הן בחיים האקדמיים והן במישור המקצועי.
מכאן, יש חשיבות רבה לקבל הנחיות מדויקות לכתיבת העבודה על מנת להימנע ממצב זה אשר עשוי להוביל להשלכות חמורות באקדמיה ולכן יש חשיבות רבה להיעזר במנחה מקצועי אשר מתוקף עבודתו יכול לסייע בהנחיית העבודה בצורה הטובה והברורה ביותר על מנת לא להגיע למצב זה.