נכסים דיגיטליים אלו אתרים אינטרנט הנחשבים לעסק לכל דבר ועניין. צריך לטפח ולתחזק אותם, להזין בהם תכנים, להכין אסטרטגיה לא רק לתוכן אלא לאתר כולו וכיצד נוכל להרוויח ממנו כסף.
נכסים דיגיטליים נקראים כך כי הם מייצרים לנו הכנסה שמתוכה כמובן יש נגזרת רווח יפה. בהנחה שהאתר הוא מספיק רווחי ביחס להשקעה שלנו (שילוב של זמן וכסף) הרי שמדובר בנכס דיגיטלי מניב שאפשר לבנות עליו ולפתח אותו אפילו עוד יותר או לטפח במקביל נכסים נוספים.
מהו ROI ומהו נכס דיגיטלי מניב?
איתי ורצ'יק מסביר ש- ROI הוא RETURN OVER INVESMENT או בעברית: החזר השקעה. בהקשר של עסקים ושיווק מדובר בהחזר ההשקעה שלנו בקמפיין ביחס להוצאה. אפשר למדוד את זה בכמה דרכים אולם לצורך העניין ניתן כדוגמה נכס דיגיטלי. נניח לצורך העניין שאנו משקיעים 2000 ₪ בחודש בתחזוקה, טיפוח ושיווק הנכס הדיגיטלי שלנו ואנו מרוויחים 1800 ₪ בחודש מהאתר. זה אומר שה ROI שלנו הוא שלילי. החזר ההשקעה שלנו הוא שלילי כי ההכנסה נמוכה יותר מההוצאה על הנכס. אם היינו מכניסים מעל 2000 ₪ במקרה הזה החזר ההשקעה שלנו היה חיובי והנכס היה מניב לנו רווח. בדרך כלל בשביל ROI קטן אנשים לא מתאמצים להחזיק נכסים דיגיטליים אולם מי שסבלני מספיק ועובד בצורה נכונה לאורך זמן יכול להפיק תשואות יפות וROI גבוה יותר.
ובכן הדרך הטובה ביותר לבנות נכסים דיגיטליים עם ROI גבוה היא לבנות אסטרטגיה המאזנת בין הסכום שאתם יכולים להוציא לבין אפשרויות ההכנסה שלכם מהאתר. אם לדוגמה אתם יודעים שאתר יעלה לכם נניח 1000 ₪ בחודש ואתם שואפים לקבל ממנו כ-20 לידים בחודש, מהם יהיו לכם כ5 מכירות שמכל אחת יהיה לכם רווח של 300 ₪ (נניח שירות שאתם מציעים ורווח ממוצע ללקוח) אז ההכנסה הצפויה לכם, במידה ותקבלו את אותה כמות לקוחות בחודש מהאתר תהיה כ-1500 ₪ ורווח של 500 ₪ ביחס להוצאה.
בדקו כמה לידים תוכלו לקבל, בהערכה גסה, במידה ותשקיעו למשל 3,000 ₪ בחודש למשך שנה באתר שלכם. האם תוכלו תוך שנה לגייס 30 מכירות בחודש ולא 5 בהשקעת סכום כזה? אולי יותר? אולי פחות? החישובים הללו יביאו אתכם להערכה האם כדאי להשקיע בנכס הדיגיטלי, כמה להשקיע בו ובאיזה אופן הוא ייצר לכם את ההכנסה. בין אם על ידי שיווק שותפים, מכירת שטחי פרסום, מכירת מוצרים שלכם, אולי מכירת השירותים שלכם וכו'. מוטב להתייעץ עם משווק מקצועי בנושא.
עלויות שיווק ופרסום:
שיווק הוא חלק בלתי נפרד מהצלחת הנכס הדיגיטלי שלכם להתקדם, להתפתח, להביא תנועת גולשים רבה יותר ובסופו של דבר גם יותר לקוחות והכנסה מהנכס הדיגיטלי שלכם. הוצאות השיווק שלכם צריכות להתאים ליכולות שלכם להשקיע עד קבלת התוצאות וגם כאשר אתם מתחילים לקבל תוצאות להגדיל את ההשקעה בהדרגה כדי שתוכלו להתחיל לקצור את פירות ההשקעה שלכם.