כל מי שרוצה לפרסם את עצמו באינטרנט, חייב להשתמש באופציות פרסום של רשתות חברתיות לצד פרסום בגוגל, ובמקרים מסוימים זה אפילו ישתלם לו להשקיע רק בפרסום ברשת חברתית, מבלי לפרסם בגוגל. זאת כמובן בתנאי שמדובר על פרסום בפייסבוק ו/או באינסטגרם, וכמובן בתנאי שהפרסום נעשה בצורה נכונה.
לא מעט עסקים ובעלי מקצוע, מעדיפים להשקיע את התקציב המיועד לפרסום ושיווק ברשתות חברתיות כגון פייסבוק ובאינסטגרם, מתוך הבנה ששם נמצאים הקהלים הגדולים, דרך רשתות אלו הם יכולים להגיע בצורה נוחה ופשוטה אל קהלי היעד שלהם, שם מבלים הגולשים במשך שעות ארוכות ביממה, ולכן משתלם יותר להשקיע את התקציב שלהם לפרסום במקומות אלו.
לכן חשוב לדעת איך לבצע את תהליך הפרסום בצורה נכונה, ובפרט חשוב מאוד לדעת כיצד לבחור קהל יעד בפייסבוק או באינסטגרם בצורה נכונה. אחרת ייעשה שימוש לא נכון בתקציב הפרסום. ברגע שבוחרים קהל יעד בצורה נכונה, וברגע יוצרים פרסום חכם ואטרקטיבי, אז יש ניצול אופטימאלי של התקציב אל מול האפשרויות הקיימות ואפשר להגיע לתוצאות אופטימאליות, הן של חשיפה והן של יכולת הניצול שלה.
לפני שנציג שורה של טיפים כיצד לבחור קהל יעד לפרסום ברשתות חברתיות, חשוב להבהיר מדוע פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם הוא הרבה יותר משתלם היום. זה נכון לגבי עסקים ובעלי מקצוע עם תקציב משמעותי, אך זה בפרט נכון עבור עסקים ובעלי מקצוע קטנים שאין להם תקציב גדול לפרסום ורוצים להגיע לתוצאות אופטימאליות.
הסיבה העיקרית בגינה פרסום ברשתות חברתיות הוא משתלם היום, היא עוצמת החשיפה. מרבית הגולשים, צעירים ומבוגרים, מבלים שעות ארוכות בפייסבוק ובאינסטגרם. הם מעלים פוסטים, יוצרים ומציגים תמונות וסרטונים, מנהלים דיונים ועוד. להבדיל מאתרים אחרים, כולל גוגל, אנשים מבלים שעות ארוכות ברשתות חברתיות ולכן עוצמת החשיפה היא יותר משמעותית.
סיבה נוספת ומשפיעה במובן מסוים על הסיבה הראשונה שציינו, היא עצם העובדה שהיום אנשים גולשים דרך מכשירי הסלולר ולא בהכרח דרך מחשבים בבית או בעסק. לכן הם גם נמצאים יותר ברשתות חברתיות וגם הרבה פעמים אפשר שהחשיפה לרשתות החברתיות תתבסס על פי מיקום. יש לכך השפעה על הפרסום של העסק/בעל מקצוע, מוצר או שירות.
עוד סיבה מדוע משתלם, היא דרך הפרסום. המערכת של פייסבוק ואינסטגרם היא מאוד מתקדמת ומאפשרת לנו לייצר פרסום בצורה מאוד נוחה, אטרקטיבית וממוקדת. אנחנו יכולים לבסס את הפרסום על בסיס מאפיינים שיאפשרו לנו למצוא את קהל היעד הרלוונטי עבורנו. המערכת עובדת בצורה הרבה יותר מתקדמת מאשר מערכות פרסום אחרות, בוודאי כאלה שאינן דיגיטליות.
תהליך של בחירת קהל יעד ברשתות חברתיות מתבצע באופן דו צדדי. קרי, אנחנו צריכים לבחור את קהל היעד הרלוונטי מבחינתנו, ומנגד, אנחנו צריכים לדעת כיצד להציע לאותו קהל יעד את הפרסום הרלוונטי והמותאם למה שהם מחפשים.
כשאנחנו מחפשים קהל יעד בתחום מסוים, עלינו לבחון תחילה מי ימצא עניין בעסק, במוצר או בשירות שלנו. אין טעם לחפש קהל יעד באופן כללי, כפי שאין טעם להשתמש באינספור פרמטרים, אשר בסופו של דבר לא יאפשרו לנו ליהנות מקהל יעד מתאים. אנחנו צריכים לחפש פרמטרים ספציפיים שיכולים להתאים. למשל, גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, השכלה ועוד. ככל שאנחנו נמקד יותר את המאפיינים, כך נוכל להגיע אל קהל יעד שבאמת מחפש מוצרים ושירותים שאנו מציעים. אז הפרסומות יופיעו אצלם בוול ואנחנו נהנה גם מחשיפה אופטימאלית וגם רלוונטית.
לשם כך, אנחנו צריכים לדעת כמובן מי קהל היעד של העסק שלנו, ומי יכול למצוא בו עניין. אנחנו תמיד יכולים להגדיל את קהל היעד. למשל, אם אנחנו משווקים מוצר מסוים, אנחנו לא חייבים לפנות ספציפית אל קהל הלקוחות שלנו אלא יכולים לבחון גם קהלים מקבילים, חופפים. למשל, אם אנחנו משווקים תיירות, אז אפשר לחפש קהלים נוספים מאלו שמגיעים אלינו בדרך כלל. אפשר גם להשתמש ברזולוציות יותר ספציפיות. למשל, תיירות למבוגרים, משפחות, זוגות. אז אנחנו צריכים לייצר מודעות שמתאימות באופן מדויק עבורם.
אופציה אחרת היא להתבסס על מיקום. למשל, אם אנחנו פועלים באזור השרון, אפשר שהמודעות שלנו יפנו ספציפית לכל מי שמוגדר כתושב האזור. מבלי להתייחס ליישוב מסוים וגם מבלי להתייחס באופן ישיר לתחומי עניין. כך אנחנו מגדילים באופן ניכר את קהל היעד שייחשף למודעות שלנו.
עלינו לזכור גם מי הקהל שמשתמש ברשתות כגון פייסבוק ואינסטגרם וכיצד לפנות אליו. פייסבוק היא רשת חוצה גילאים (יש מחקרים המלמדים שהיא פונה לקהלים יותר מבוגרים) בעוד שאינסטגרם נחשבת לרשת חברתית הפונה לקהלים יותר צעירים. בהתאם לכך, אנחנו צריכים להתאים את המודעות שלנו, דרך הפנייה, וכן את השעות בהן המודעות יוצגו.
אחת הבעיות של עסקים ובעלי מקצוע רבים היא טרגוט לא נכון. כלומר, הרבה פעמים נוכל לגלות שאנשים נחשפים למודעות שאינן מעניינות אותם, רק בגלל תחום עניין מסוים או בגלל שהם נכנסו לעמוד בתחום מסוים. טרגוט לא נכון, מבזבז משאבים לחינם. לכן, ההמלצה היא להשתמש בכמה שיותר מאפיינים שיכולים להתאים לנו. חשוב לבדוק את זה שוב ושוב, בשביל שהפרסום יהיה אפקטיבי.
לפני סיום חשוב לזכור, המערכות של פייסבוק ואינסטגרם נועדו לתת למפרסמים את כל הכלים לייצר תוכנית פרסום מתאימה מבחינת מיקוד קהל יעד וחשיפה אופטימאלית. המטרה היא שהפרסומות יהיו ממוקדות לקהל יעד ספציפי. לכן חשוב ללמוד על המערכות, להבין כיצד הן יכולות לשרת אותנו, איך להשתמש בהן בצורה נכונה ואיך לשווק את העסק, מוצר או שירות לקהל היעד הנכון בצורה מתאימה.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|