טיפים לפתיחת חנות באמזון

 

מכירה באמזוןאחד הכלים הטובים ביותר שעומדים לרשות בעלי עסקים ויזמים המעוניינים למכור מוצרים שהם מייצרים ומשווקים לקהל בכל העולם, זה באמצעות פתיחת חנות באמזון, אחד האתרים הכי פופולאריים בעולם וכמובן גם בישראל.

 

בשביל לפתוח חנות באמזון ולהשתמש בה בצורה נכונה, יש לבצע פעולות שונות. במאמר זה אנחנו נציג בפניכם שורה של טיפים שיכולים לעזור לכם, וכך תוכלו לפתוח חנות ולמשוך אליה גולשים שיזמינו מכם את המוצרים שלכם.

 

לפני כן, נסביר בקצרה מה זה בכלל אמזון ולמה חשוב מאוד שכל בעל עסק, כל יזם, בוודאי קטנים, יחזיק ברשותו חנות באתר ומה היתרונות של זה. צריך להדגיש, הרבה מאוד בעלי עסקים ויזמים קטנים בוחרים לא פעם להשתמש באופציה של אמזון כפלטפורמה למכירה, במקום להקים פלטפורמה משלהם, בין אם זה דרך אתר אינטרנט או באמצעים אחרים.

מה זה אמזון ולמה משתלם לפתוח חנות באתר?

סביר להניח שאם אתם בעלי עסקים או יזמים עצמאיים המייצרים ומשווקים מוצרים, אז יש לך מושג רחב מה זה אתר אמזון ולמה מתכוונים כשאומרים "לפתוח חנות באמזון" ובכל זאת נסביר בקצרה מה זה ומה היתרונות של צעד זה.

 

אמזון זה אתר אינטרנט שהמרכז שלו אומנם ממוקם בארה"ב, אך הוא פועל בשורה של ארצות ביבשות שונות, וניתן למצוא בו כל מוצר אפשרי. כל גולש יכול לרכוש מוצרים דרך האתר והם יגיעו אליו הביתה במשלוח תוך מספר ימים. זו הדרך הקלה, הטובה והבטוחה ביותר כיום לרכוש מוצרים דרך האינטרנט. במשך השנים חברת אמזון פיתחה מוצרים שונים, כולל רשת טלוויזיה, כמו כן, היא יצרה סטנדרטים חדשים של שירות, בכל מה שקשור להחזרת מוצרים, שירות משלוחים עד לבית ועוד.

מבחינת בעלי עסקים ויזמים, קל להבין מדוע משתלם להם לפתוח חנות באתר כמו אמזון.

 

ראשית, זה מאפשר להם להרחיב באופן משמעותי את קהל הלקוחות שלהם, באופן שמאפשר להם לשבור גבולות. אם בחנות פרונטאלית הגבול הוא קהל היעד שמתגורר באזור או יכול להגיע אליה, ובאתר אינטרנט מקומי קהל היעד הם הגולשים המתגוררים במדינה בה הוא פועל, אזי שאמזון מאפשר להם ליהנות מקהל יעד מכל רחבי העולם, ללא הגבלה.

 

שנית, פתיחת חנות באתר כמו אמזון, לא מחייבת אמצעי קידום ופרסום כמו אתר אינטרנט או חנות אינטרנט עצמאית. אפשר להסתמך על הכלים והיכולות של אמזון. אפשר גם להוסיף את השם של האתר לכל פרסום של בית העסק, וזה כבר יעזור לקדם את החנות באתר.

 

שלישית, כשהמתחרים נמצאים באתר כמו אמזון, אי אפשר להתעלם מכך ואי אפשר גם להעדיף אופציה אחרת. אם מתחרים נמצאים שם, אז גם אתם צריכים להיות שם. אם המתחרים לא נמצאים, אז זו ההזדמנות שלכם לנצל יתרון ולייצר פער מולם.

ארבע, זה כלי בו משתמשים הרבה מאוד גולשים בכל רחבי העולם. רבים מהם לא ינסו בכלל לחפש מוצרים דרך אתרים אחרים אלא יפנו ישירות לאמזון, בוודאי בימים של מבצעים מיוחדים כמו "יום שישי השחור", "יום הרווקים הסיני" וכדומה, ימים בהם המחירים יורדים דרסטית וקהל הגולשים נוהר לאתר.

 

חמש, אתר אמזון יוצר סטנדרט של שירות ואיכותי עבור המשתמשים בו, בין אם מדובר בבעלי חנויות ובין אם מדובר בגולשים. הסטנדרט הזה יכול לעזור ברמה ניכרת לשפר את איכות העבודה של בית העסק באופן כללי.

איך לבנות חנות בצורה נכונה

בשביל לפתוח חנות באמזון, יש לבחור אילו מוצרים אתם רוצים למכור, תחת אילו קטגוריות תרצו להגדיר אותן (במקרים מסוימים מספר הקטגוריות יהיו מוגבלות, על מנת שתמקדו את הבחירה בקטגוריות המתאימות בלבד), לאחר מכן יש לעלות את המוצרים לחנות שלכם. קחו בחשבון שעל מנת למכור באמזון תצטרכו לשלם עמלות כמו עמלת מכירה, עמלת טיפול, עמלת סליקה, עמלת שליחת מוצר (במקרה ומאחסנים במחסני אמזון), תשלום חודשי על החנות או תשלום פר מכירה - למי שיש מעט מוצרים למכור ועוד

 

בשביל לעשות את זה חכם ולא להסתמך על מזל בלבד השקיעו זמן למחקר מתחרים! בידקו מה הם מוכרים, מה הם כותבים ומה המחירים שלהם ביחס אליכם. יהיה עליכם לבחון אילו מוצרים משתלם לכם לעלות לחנות ועל אילו לוותר (לדוגמא מוצרים שאתם מוכרים כשירות ואין לכם עליהם רווח ממשי), כמו כן, כיצד לבצע את המשלוח.

 

האם תשלחו את המוצר בעצמכם בכל רכישה או תשלחו את המוצרים למחסני אמזון ותשלמו להם עמלת טיפול? 

האם יש לכם חשבון בנק אמריקאי או תשתמשו בשירותי חברה להעברת כספים אלקטרונית וביצוע תשלומים במסחר אלקטרוני

מה עם קידום באמזון? Amazon PPC advertising - תקציב שיווקי הכנתם?

 

אחרי כל זה, יש להקים דף נחיתה וכן עמוד עסקי בפייסבוק אשר יפנה את הגולשים ישירות אל החנות שלכם. כך הם יוכלו לגשת אליה באופן מיידי וזמין ולבצע את הרכישות כפי שאתם רוצים שיעשו. אתם יכולים גם להשתמש בכלים שונים שהאתר מספק לכם בשביל לקדם את העמוד או לשווק את עצמכם. למשל, יש אפשרות לגולשים לכתוב פידבקים בחנות על אופי המוצרים והשירות שלכם. אתם יכולים להשתמש בזה לצורך שיווק עצמי.

 

 

כשאתם מעלים מוצר לחנות באמזון, חשוב מאוד שתספקו גם תיאור טקסטואלי מלא, כולל מפרט טכני מדויק ומפורט (מידות, משקל, צבע, מאפיינים ועוד) וגם תיאור ויזואלי, תמונות של המוצרים מזוויות שונות. כל הגולשים יוכלו לדעת בדיוק מה הם רוכשים. חשוב שהתמונות יהיו באיכות מצויינת! עדיפות לצילומי סטודיו.

 

צריך לציין, אמזון מאפשרת אופציות שונות למכירה, החל ממכירת מותגים פרטיים, מכירה בכמויות גדולות במחיר סיטונאי לגולשים עצמאיים, מכירות דרך תוכניות שיווק שותפים וכן, מי שכותב ספרים ומעוניין למכור אותם, יכול לעשות זאת דרך אמזון קינדל (מכירת ספרים דיגיטליים באמצעות פלטפורמה של אמזון). כל בעל עסק ויזם צריכים להחליט, מה הדרך הרלוונטית עבורם ובאיזה אופן הם רוצים למכור את המוצרים שלהם.

 

לפני סיום חשוב להדגיש, בשביל להשתמש בצורה נכונה באמזון מומלץ מאוד ללמוד את הנושא לעומק וכן לדאוג להתעדכן כל הזמן בחידושים שהאתר יוצר בשביל שיהיה ניתן לשפר את השירות ללקוח ולהגדיל את המכירות בחנות.

 

 

 

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ