אחד השלבים החשובים בתהליך של קידום אתרים בגוגל, היא יצירת קישורים חיצוניים המובילים לאתר שלנו. כלומר, אנחנו צריכים לייצר קישורים באתרים של אחרים אשר יובילו לאתר שלנו. כך כשגוגל יסרוק את האתר המדובר, הוא יראה את הקישור ויעריך את כוחו. יש מי שבוחר באופציה של קניית קישורים לשם כך. במאמר זה, אנחנו נסביר כיצד עושים את זה בצורה נכונה מבלי שצריך לשלם על כך.
מאז שהחל התחום של קידום באתרים בגוגל, ניתן דגש רחב לכל הנושא של קישורים, פנימיים וחיצוניים. קישורים פנימיים הם כאלה שאנחנו יוצרים בעצמנו באתר ומטרתם לקשר בין עמודים בתוך האתר שלנו. קישורים חיצוניים לעומת זאת, מקשרים בין אתרים בהם מופיע הקישור לאתר שלנו. זה מלמד על שיתוף פעולה ובעיקר על כך, שאותו אתר רוצה להיות מקושר עלינו, מאחר והוא מבין את כוחו והרלוונטיות שלו לגולשים.
ישנן דרכים שונות כיצד ליצור קישורים חיצוניים. שלושת הדרכים הפופולאריות ביותר הן:
החלפת קישורים בין בעלי אתרים – העניין הוא, מאחר ואנחנו לא יכולים לייצר מצב בו שני אתרים מחליפים קישורים ביניהם (גוגל לא מקבל את זה), אז יש צורך לעשות דרך אתר שלישי, מה שלא תמיד אפשרי ונוח.
קניית קישורים – הכוונה היא שאנחנו משלמים כסף לבעל האתר בשביל שיציג את הקישור שלנו. זה יכול להיות מאוד יקר ולא בהכרח משתלם, מאחר וייתכן מאוד שאחרי זמן מה, בעל האתר יחליט להסיר את הקישור. לא תמיד יש לנו אפשרות לעקוב אחרי זה. מה עוד שמדובר בהוצאה כספית, שלא בהכרח מספקת את התועלת ואיננה שוות ערך למה שאנחנו מבקשים לקבל בתמורה.
פרסום מאמרים – זו האופציה הטובה ביותר לדעת רבים לצורך יצירת קישורים כשרים, לאורך זמן, אשר יעזרו לנו לקדם את האתר שלנו ולהיות רלוונטי לגולשים.
לצד יצירת קישורים בין אתרים שונים, אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים בגוגל הוא יצירת תוכן רלוונטי לגולש. תוכן זה צריך להופיע באתר שלנו, כך שכל גולש שייכנס יוכל להשתמש בו, וכן הוא צריך להופיע באתרים חיצוניים, רלוונטיים, מתוך כוונה לקדם ולשווק את האתר, וכן לייצר אליו קישור. מעבר לכך, אותם מאמרים מקצועיים שאנו כותבים ומפרסמים באתרים אחרים, נותנים לנו אפשרות גם לפרסם ולשווק את עצמנו, ולהציג פרטי התקשרות אלינו או אל העסק. בלי קשר להיבטים של קידום האתר.
כשאנחנו כותבים תוכן באתר אחר, יש לנו שתי מטרות עיקריות. ראשית, לייצר עניין אצל הגולש, לספק לו מידע רלוונטי ולעזור לו בתהליך קבלת ההחלטות באופן מעשי. שנית, לייצר קשר בין המאמר לאתר שלנו. כלומר, שהגולש ידע מי עומד מאחורי המאמר ודרכו להגיע אל האתר שלנו. במובן זה, האתר בו אנחנו מפרסמים את התוכן, הוא פלטפורמה עבורנו. לכן חשוב לוודא שהיא מספיק טובה, איכותית ורלוונטית לתחום העיסוק שלנו.
הדרך בה זה מתנהל בפועל היא מגוונת. אנחנו יכולים למצוא אינספור אתרים בהם ניתן לפרסם מאמרים בחינם או באמצעות הרשמה פשוטה. מדובר על אתרים מקצועיים, בלוגים, אתרי תקשורת מקומיים ועוד. ישנם לא מעט גורמים שנותנים במה לבעלי עסקים לכתוב מאמרים ולפרסם את האתר שלהם בעזרתם.
ישנן אפשרויות מעט יותר מורכבות, כמו למשל, לפרסם מאמר מקצועי אצל בעל אתר ספציפי אשר מוכן לכך, ובתמורה לתת לו אפשרות לפרסם מאמר משלו או פרסום בדרך אחרת. אנחנו יכולים להשתמש במדריכים מקצועיים שמפרסמים מאמרים של בעלי מקצוע ולשלב בהם קישור לאתר שלנו. כמו כן, ישנן חברות תוכן מקצועיות שדואגות לשלב מאמרים שלנו בכלי תקשורת גדולים ורציניים, בין אם מדובר על אתרים של ערוצי טלוויזיה, רדיו ועיתונות מודפסת ובין אם מדובר על כלי תקשורת אינטרנטיים בלבד.
בכל מקרה, חשוב מאוד שהמאמר שלנו יהיה מקצועי, איכותי, רלוונטי ומעודכן. חשוב לוודא שהוא כתוב בצורה ברורה ורהוטה, ושכל גולש יוכל לעשות בו שימוש על פי צרכיו.
כאמור, האתר המארח את המאמר שלנו הוא פלטפורמה עבורנו, אך אנחנו חייבים לוודא שהוא יהיה מספיק איכותי ומקצועי. יש לנו אפשרות לפרסם מאמרים בשורה ארוכה של אתרים, אך כאלה שאינם בהכרח נחשבים ולכן פרסום מאמר בהם לא יעזור לנו בדבר.
המטרה שלנו היא לחפש ולפרסם מאמרים באתרים רציניים. למשל, אתרים שקשורים לתחום באופן ספציפי, אתרים שמספקים שירותים שקשורים אליו בצורה כזו או אחרת, בפרט אתרים שזוכים לפרסום וחשיפה גדולה בקרב גולשים שמחפשים בעלי מקצוע ועסקים בתחום.
מעבר לכך, אנחנו יכולים להשתמש באתרים כלליים, כל עוד הם מספיק איכותיים ורציניים. למשל, אתרי חדשות מקומיים, אתרים מגזריים, אתרים שפונים לאוכלוסיות וקהילות שונות ועוד. היום אנחנו יכולים למצוא אתרים המפולחים על פי אינספור פרמטרים שונים. אנחנו צריכים לבחון איזה אתר יכול להתאים לנו ולשרת את המטרות שלנו על הצד הטוב ביותר.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|