בשנים האחרונות הצטמצם משמעותית השימוש במזומן וגבר השימוש בכרטיס האשראי, שהופך את הליך הרכישה לעניין פשוט ביותר- האשראי לא רק מאפשר תשלום מהיר ב"גיהוץ" בבית העסק, הוא גם מאפשר תשלום מרחוק- דרך הפלאפון, האינטרנט ואפליקציות שונות. הוא מאפשר לדחות את התשלום עד למועד החיוב, או לחלקו לתשלומים נוחים.
סליקה היא ההליך המתרחש מהרגע בו הלקוח "מגהץ" (או יותר נכון, סורק) את הכרטיס או מזין את פרטי האשראי, לבין הרגע בו התשלום מועבר לבית העסק. מה למעשה קורה שם?
לאחר שהלקוח מבצע את התשלום, באותן מספר שניות עד לאישור או לסירוב, מכונת הסליקה שולחת את נתוני האשראי לשירותי הבנק האוטומטיים, שב"א, בהם קיים מאגר של כל כרטיסי האשראי הפעילים. שב"א מאתרת את נתוני האשראי ומשווה ביניהם- במידה והנתונים תקינים יתקבל אישור, ובמידה ולא, יתקבל סירוב. כעת, ההחלטה אם לאשר את הרכישה היא בידי העסק. לאחר יום העבודה, חברת הסליקה מעבירה את פרטי העסקאות שבוצעו חזרה לשב"א. פקודות חיוב נשלחת אל חברת האשראי אליה משויך כל כרטיס, ופקודות זיכוי נשלחות אל חברת האשראי בה משתמש בית העסק- במועד חיוב הכרטיס הפקודות מבוצעות, והתשלום מתקבל.
סליקת אשראי בעצם מתאימה כמעט לכל עסק, קטן וגדול, ימצא בשירותי סליקת אשראי תועלת רבה. מאחר והתשלום באשראי הוא כל כך נוח ופופולארי, גמיש ומאפשר, לקוחות רבים מעדיפים לבצע עסקאות באמצעותו. עסק מתקדם המאפשר תשלום באשראי מושך אליו לקוחות רבים שמעדיפים שיטה זו, ומקל על התשלום אליו. גם עבור עסקים בינוניים, עסקים קטנים ופרילנסרים שירותי הסליקה יכולים לשדרג את העסק ולקרב אותו לקהלים נוספים.
שירות סליקת אשראי מעניק לכם הרבה יותר מאמצעי תשלום- ראשית, מערכת הסליקה מאובטחת ברמה גבוהה מאוד ומבוקרת על בסיס קבוע. חברות האשראי הגדולות יצרו תקן אבטחת מידע מחמיר ביותר שמונע חשיפה והפצה של פרטי האשראי, במטרה לשמור על כרטיסו של הלקוח מכל משמר- הדבר גורם לחיזוק אמון ש הלקוח בבית העסק, ולהגברת הרכישות ככלל, ורכישות דרך האינטרנט בפרט. בנוסף לכך, חברת הסליקה מספקת לעסק מערכת התאמות אשראי- מערכת באמצעותה יכול העסק לעקוב אחר תזרימי האשראי ולצפות בתמונות מצב עדכניות של העסק. המערכת אחראית על תיאום העמלות בין הגורמים המעורבים, על עדכון עסקאות שאושרו או בוטלו, הצגת חריגות, וביטול עסקאות במידת הצורך, בקלות ובמהירות דרך חברת האשראי. זוהי דרך יעילה לשליטה בעסק שהוכיחה את עצמה בקרב עסקים רבים והרחיקה אותם מצבירת חובות.
בדרך כלל, חברות גולות פותחות חשבון עסקי בחברת אשראי נבחרת, אליו מועברים חיובי האשראי. שיטה נוספת, שנפוצה בקרב עסקים בינוניים וקטנים היא שירות של חברה מתווכת, דוגמת , payboxשמאפשרת סריקת אשראי נוחה דרך התקן בפלאפון הנייד, מנגנון נהדר עבור בעלי עסקים קטנים שאינם מחזיקים ב"חנות" כהלכתה ומתניידים ממקום למקום, ולכן גם לא נזקקים למכשיר סליקה "רגיל" כמו בחנויות הקבועות. עסקים שנעזרים בחברת תיווך אינם נאלצים לפתוח חשבון בחברת אשראי, דבר הכרוך בעמלות קבועות ובדמי פתיחת תיק, ובנוסף לכך, גם לא תמיד מאושר על ידי חברות האשראי, שלא ממהרות לפתוח תיק לעסקים קטנים. החברה המתווכת אומנם גובה עמלה משלה, אך חוסכת התעסקות רבה והתמודדות עם בירוקרטיות, מאפשרת לבעל העסק להתעסק בעניינים החשובים באמת, שמקדמים ומעצימים את העסק, וחשוב מכל- מחזקת את השליטה בעסק ואת הבקרה על מצבו בכל רגע ורגע.