זה רק מרגיש יקר: המכוניות שנותנות פייט לרכבי היוקרה

 

המכוניות שנותנות פייט לרכבי היוקרהמחירי מכוניות היוקרה בארץ הם בשחקים, אבל אפשר ליהנות מאיבזור, עיצוב ומביצועי פרימיום, בלי לקרוע את הכיס. צריך לדעת רק מה לחפש; איך מבטיחים מקסימום תמורה לכסף, מבלי להתפשר?

 

אורן הדר

 

יוקר המחייה מחייב את כולנו לחתוך הוצאות, וזה מתסכל כשבוחרים מכונית חדשה ורואים כמה מוגבל האבזור ביחס למחיר. אבל מי שיודע מה לחפש, יוכל לקבל חוויית יוקרה מלאה גם בחצי ממחיר דגמי העילית. בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים ניתן למצוא מכוניות, כמו פיג'ו 3008* למשל, שחווית הנסיעה בהן יכולה להשתוות למכוניות של חצי מיליון שקל. אלה הנקודות שיעזרו לכם לבחור.

 

מה הופך מכונית למכונית יוקרה?

מכוניות סטנדרטיות ברמת גימור גבוהה עולות בישראל כמו רכבי יוקרה מומלצים באירופה. מלבד המחיר והמיתוג - איך קובעים שדגם הוא רכב יוקרה? אלה הם כמה מהפרמטרים:

 

לפי העיצוב הפנימי - זהו האלמנט הבולט ביותר - סביבת נהג ונוסע מרווחת עם חומרים איכותיים, שאפשר לראות שהושקעה בה מחשבה רבה: מקסימום שימושיות, בלי להעמיס עם יותר מדי מתגים.

 

לפי האבזור - כל מערכת נלווית שתשפר את הנוחות, השימושיות וכמובן הבטיחות. אלו גם חיישנים לזיהוי סיכונים, וגם פינוקים כמו מושבים מתחממים ועם הרבה אפשרויות כוונון, רכיבי מדיה גמישים ועוד.

 

לפי הביצועים - מכוניות יוקרה מקבלות את המנועים הכי טובים של היצרנית, כדי להצדיק את העלות הגבוהה ולאפשר לנהג ליהנות מנסיעה אנרגטית ויעילה כאחד. לא תמצאו דגם יוקרה שלא יוכל לספק לכם חוויה ספורטיבית, אם תחשקו בכך, גם כשמדובר במכוניות כבדות וגדולות.

 

לפי הסטייל - מכוניות אלה מתיימרות לשדר יוקרה - שיכולה לבוא בצורת עיצוב מאופק ואלגנטי כמו בדגמי הסדאן של וולבו ומרצדס, או בסגנון קצת יותר ספורטיבי ואגרסיבי כמו של אאודי. מה שבטוח, דגם יוקרה לא יכול להיראות "פושר"; הוא חייב להיות בעל נוכחות וסגנון, עם השקעה בפרטים הקטנים.

 

יוקרה? לא רק ביוקר

המכוניות שנותנות פייט לרכבי היוקרהעכשיו כשעברנו על רכיבי מכונית היוקרה, אפשר לראות היכן אפשר למצוא אותם במחיר נגיש יותר. בחרנו להתמקד בקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים, משום שבה נרשמים שיעורי הצמיחה הגדולים ביותר. ב-2021, שניים מחמשת הדגמים הכי נמכרים בטבלה כולה היו רכבי פנאי קומפקטיים. רוב יצרניות היוקרה מציעות רכבי פנאי קומפקטיים, ומעניקות להם את כל הרכיבים עליהם דיברנו. אבל כשמסתכלים לעומק, אפשר למצוא אותם גם בדגמים שעולים חצי מחיר.

 

לפיג'ו 3008 יש סביבת נהג יצירתית מאוד, עם דשבורד רחב, שונה מאוד מהמצוי בשוק. כשמחזיקים בהגה, קולטים שהוא לא רק נראה קטן; הוא באמת קטן וקומפקטי, מה שמאוד מקל על תמרון זריז, וגם גורם למרחב הקדמי להיראות הרבה יותר גדול. התצוגה לנהג מאוד בהירה ואף זמינה בעברית. מימין ניצב מסך בגודל 10 אינץ' ומתגים בסגנון פסנתר, בו אפילו כפתורי המיזוג הם וירטואליים - הכל כדי לשמור על סביבת נהג נקייה. גם מאחור יש מרחב גדול, וכל התא עטוף בשילוב אלגנטי של כרום וחומר דמוי סיבי פחמן. זה אולי לא גימור עץ ועור בעבודת יד כמו במכונית של מיליון שקל, אבל בהחלט מעביר תחושה יוקרתית בהרבה משל רכב פנאי משפחתי ממוצע.

 

בחמש השנים האחרונות, מגיעות טכנולוגיות בטיחות גם לדגמים זולים, אפילו כשמדובר במערכות אקטיביות חכמות; מבחינת היצרן, החיישן הוא אותו חיישן, ואינו מוסיף מהותית למחיר הרכב - בין אם זו משפחתית קטנה לסטודנטים או ג'יפון עירוני חביב. בהיבט הזה, פיג'ו 3008 קיבלה רשימה ארוכה של פינוקים - למשל, זוג המושבים הקדמי מתחמם וכולל גם מנועי רטט לעיסוי הגב, והפיצ'רים הללו נשלטים מהמסך הראשי. בין המושבים ישנה משענת יד מרופדת ונעימה, בתוכה תא עם פתח מיזוג ייעודי - כדי שאוכל לא יתקלקל וחפצים לא יינזקו מהחום, טלפונים אפשר לטעון על משטח אלחוטי ייעודי ותא המטען נפתח חשמלית.

 

עוד דוגמא לרכב פנאי מאובזר היטב היא יונדאי טוסון, שכולל בקרת אקלים עם פתחי מיזוג לא ישירים, שאפשר לפצל לשלושה אזורים. בנוסף, יש לו מערכת אודיו שמאפשרת השמעת שיר אחד מלפנים, ושיר אחר מאחור.

 

בהיבט הביצועים: גם לפיג'ו 3008, גם ליונדאי טוסון וגם לקיה ספורטז' יש מנועים אנרגטיים שמספקים חוויה דינמית מפתיעה באיכותה, ומתלים טובים דיים כדי לספק נסיעה יציבה בשבילי עפר. בכך, מתקבלת נהיגה מהנה גם בשטח וגם בכביש.

 

דוגמה טובה לרכב פנאי קומפקטי עם עיצוב מעניין הוא הקיה ספורטז'. הפנסים יוצרים חזית אנרגטית ועתידנית אבל מאוד נקייה, ומאחור - סגנון ספורטיבי מאוד שנראה כמעט חריג בעולם הג'יפונים. אלו מכוניות שבאמת אפשר להתגאות בהן.

 

סיכום:

 

אפשר ליהנות מחוויה יוקרתית באמת גם בלי להוציא 300 אלף שקל ויותר על מכונית. וזה נכון לא רק בקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים: מי שידע לשפוט את המכונית שלפניו לפי רכיבי היוקרה שתוארו לעיל, יוכל להבטיח הנאה רבה יותר מהרכב הבא שלו - גם בלי לקרוע את הכיס.

 

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מימון ישיר אינה אחראית לטיב או לתקינות הרכב שיירכש.

 

מספר רישיון 54414.

 

קרדיט לתמונות: Shutterstock

המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה