כשגולש מחפש בית עסק או בעל מקצוע בימינו, דבר ראשון שהוא עושה ולרוב גם הדבר היחידי, נכנס לגוגל, מקליד את השאילתה הרצויה מבחינתו, וכך הוא יכול לגלות ולמצוא שורה ארוכה של בעלי מקצוע ובעלי עסקים בתחום הרלוונטי עבורו. הרשימה המופיעה בגוגל, נוצרת בזכות תהליך אורגני ומסודר של קידום אתרים של בעלי מקצוע ועסקים, בין אם זה על ידי מומחי SEO ובין אם זה על ידי אנשי SEO למתחילים.
בשביל לדעת איך אפשר לבצע תהליך קידום אתרים בגוגל בצורה נכונה, בפרט אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום כאנשי SEO או כבעלי מקצוע ועסקים הבוחרים לשווק את העסק שלכם בעצמכם, יש להבין תחילה מה זה SEO, מה החשיבות שלו, למה זה קיים ומה זה בכלל SEO למתחילים.
SEO (Search Engine Optimization) הוא תהליך של אופטימיזציה לקידום אתרים במנועי חיפוש על פי הדרישות שלו. למעשה זה שם קוד מאוד גדול ורחב לדרישות של גוגל, מנוע החיפוש העיקרי של מריבת הגולשים באינטרנט. הרעיון הוא מאוד פשוט, בשביל שאנחנו נוכל לקדם את האתר או את העסק שלנו, גוגל קבעה כללים מסוימים על פיהם אנחנו צריכים לפעול, ואם נעמוד בהם ונעשה זאת בצורה נכונה, הרי שהאתר יוכל להתקדם לעמוד הראשון בביטויים רלוונטיים עבורו, מה שיעזור לו ליהנות מחשיפה גדולה יותר.
המטרה של SEO, היא לייצר מנוע חיפוש עם רלוונטיות לגולש, כך שהאתרים בעמודים השונים יהיו מסודרים על פי איכות, על פי רלוונטיות ויכולת לספק לגולש מידע אמין ומקצועי. לכן גוגל מכתיבה תנאים מסוימים ורק מי שעומד בהם יכול לראות את האתר שלו מתקדם כלפי מעלה. ככל שהוא נמצא גבוה יותר, סביר להניח שהוא יזכה בחשיפה גדולה יותר, ולו מהסיבה הפשוטה שמרבית הגולשים מחפשים עסקים ובעלי מקצוע בעמוד הראשון ולרוב לא עוברים לעמוד השני.
החשיבות של SEO היא גדולה מאוד, לא רק בגלל שהיא יוצרת חשיפה, אלא היא גם מלמדת על איכותו של האתר, מלמדת על יכולותיו וכן מאפשרת לבעלי אתרים אחרים ללמוד עם מי משתלם להם לשתף פעולה בשביל להתקדם. זה חלק מהותי מתהליך העבודה ברשת בכלל ובפרט בכל מה שקשור לעולם ה-SEO.
בעיקרון קידום SEO מתבצע בכמה רמות. הרמה העיקרית עליו הוא נשען אלא מילות קידום, ביטויים שגולשים משתמשים בהם בשביל לחפש עסקים ובעלי מקצוע. לפני שמתחילים לבצע את תהליך הקידום ולמעשה עוד לפני שמעלים את האתר לאוויר (וגם לאחר מכן), יש לבצע מחקר מילות קידום על פיהם יש לבנות ולקדם את האתר. המילים השונות ישמשו כמין מפת דרכים לקידום האתר, בכל דרך אפשרית.
הרמות הבאות יהיו קשורות לתהליך הקידום בפועל. לרוב הוא כולל 4-5 חלקים עיקריים:
כל מי שרוצה לעסוק בתחום של SEO צריך להכיר את התחום וללמוד אותו. אפשר לעשות את זה באמצעות שורה של מדריכים וסרטונים, אך אפשר להשתמש גם בשלל תוכנות, כולל כאלה שגוגל עצמה מציעה ומספקת, בעזרתם אפשר לנתח אתרים וללמוד על הצרכים שלהם מבחינת SEO.
באופן טבעי, מי שעוסק בתחום באופן מקצועי, יש לו יותר זמן וכלים לעסוק בכך לעומת אנשי עסקים או בעלי מקצוע שמבקשים לקדם את האתר שלהם ועושים זאת במקביל לעבודה שלהם. יחד עם זאת, כן חשוב להשתמש בכלים שונים לניתוח האתר וההתקדמות שלו, בשביל ללמוד איך הוא מתקדם בגוגל והאם הוא עומד במטרות השונות.
טיפ נוסף שחשוב לזכור, תהליך קידום אתרים הוא דינמי. זה לא תהליך שקופא על שמריו, אלא מדובר על תהליך שכל הזמן משתנה ומתעדכן. לכן, חשוב להיות ערים לכך, לקרוא מאמרים ותכנים שקשורים לעדכונים של גוגל וללמוד עליהם. בין היתר, אפשר לזהות את השינוי בכללים על ידי קריאת המיקומים של האתר בגוגל. אם יש שינוי מגמה, אם יש נפילות משמעותיות בביטויים פופולאריים, ייתכן מאוד שחל שינוי שלא היינו ערים לו ויש להתנהל בהתאם.
טיפ אחרון, קידום אתרים זה תחום שצריך כל הזמן לעסוק בו, בין אם זה בכתיבת תכנים ובין אם זה ביצירת קישורים. חשוב להקפיד על כך, בשביל לשמור על האתר ולעזור לו להתקדם עוד בדירוגים.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|