היום, בניגוד לעבר, עומדים בפני עסקים, גדולים וקטנים, אופציות פרסום רבות ומגוונות בהן הם יכולים להשתמש. לצד תקשורת מודפסת או אלקטרונית, שלטי חוצות או פליירים, כל בית עסק יכול להשתמש ברשת לצורך פרסום, העניין הוא שכל הנושא של פרסום ברשת הוא מאוד רחב ומגוון ולכן חשוב לדעת כיצד להתנהל איתו ואיך להשתמש בכלים השונים שעומדים לרשות בית העסק בצורה נכונה בשביל לנצל את האופציה הזאת בצורה אופטימאלית.
בשביל ליהנות מהאופציה של פרסום ברשת בצורה חכמה, צריך להבין תחילה מה עומד לרשותנו וכיצד אנחנו יכולים להשתמש בכל אחד מהכלים השונים. מעבר לכך אנחנו צריכים להבין מי קהל היעד שלנו בכל אחד מהאמצעים ואיזה תקציב עלינו להשקיע לצורך פרסום בכל אחד מהאמצעים.
לפני שנמפה את האופציות שעומדות לרשותנו ולאחר מכן נציג את הטיפים השונים לפרסום ברשת, חשוב לומר גם אם זה מובן מאליו, אף בעל עסק או בעל מקצוע, גדול או קטן, בתחום שכיח או נדיר, לא יכול לוותר על האופציה של פרסום באינטרנט. זה הכלי היעיל והטוב ביותר שעומד היום לרשות בעלי עסקים ובעלי מקצוע לצורך פרסום, הן של מוצרים והן של שירותים ובכלל של עסקים. לכן אי אפשר לוותר על האופציה הזאת בשום צורה ומשום סיבה.
האופציה המוכרת ביותר לפרסום ברשת היא באמצעות מודעות פרסום באתרים שונים. במקרים כאלה יש לרכוש ספוטים ובאנרים לפרסום. מדובר בהוצאה לא זולה, המזכירה במובנים מסוימים פרסום בעיתונות המודפסת, כשההבדל הוא בחשיפה.
אופציה אחרת, מוכרת ונפוצה אף היא, פרסום ביוטיוב באמצעות סרטונים שונים המוצגים לפני ובזמן שהגולש צופה בסרטונים. גם כאן מדובר על הוצאה לא קטנה, הן על עצם הפקת הסרטון והן על עצם רכישת הפרסום.
שלב נוסף בפרסום הוא גוגל, פייסבוק ורשתות חברתיות אחרות. בכל אחת מהן אפשר לרכוש מודעות ממומנות. זו כבר גישה הרבה יותר נפוצה ובמובנים רבים גם יותר אפקטיבית מאחר והיא מאפשרת לבעל עסק או בעל מקצוע לפרסם את המודעות שלו בקרב קהלים מאוד ספציפיים, על פי הצורך. המודעות מתפרסמות על פי כללים מסוימים, בהתאם לתנאי הרשת המפרסמת. הפרסום נמשך על פי המימון שלו. מדובר על כלי בו משתמשים הרבה מאוד מפרסמים.
אופציות פרסום נוספות בתשלום, היא רכישה של חבילות באתרים ספציפיים, כמו למשל מדריכים שמפרסמים עסקים ומוכרים חבילות פרסום בשביל לספק להם אופציות הרבה יותר טובות מאשר אלה המבקשים לפרסם בחינם.
מעבר לכל זה, הרי שישנן אופציות פרסום נוספות, חינמיות, דרך פתיחת עמוד עסקי ברשתות חברתיות, קידום אורגני בגוגל, פרסום מאמרים מקצועיים באתרים שונים ועוד.
ראשית, חשוב מאוד למפות את התנאים שעומדים לרשות בית העסק ובמקביל את הצרכים שלו. כל בית עסק או כל בעל מקצוע, צריך לפרסם באותה מידה, באותה צורה ובוודאי שלא לכל אחד יש תקציב דומה. לכן חשוב לדעת את התנאים והצרכים.
שנית, יש למפות את קהל היעד. לדעת למי פונים, איך אפשר לפנות אליהם, מה הדרך הנכונה להגיע אל הקהל ומה בדיוק רוצים שהוא יעשה. ישנם עסקים שירצו לייצר פעולה של רכישת מוצר או שירות, אחרים ירצו שהקהל רק יצור איתם קשר ואחרי שזה יקרה, הם ימשיכו את הליך המכירה משם.
שלישית, חשוב לדעת מתי לפרסם ובאיזה אופן. לא תמיד הכרחי לפרסם כל הזמן, בוודאי אם התקציב נמוך. אז יש לבחור מאוד ספציפיים לפרסום כך שיהיה אפשר להשיג מקסימום אפקט. למשל, אם מכניסים מוצר או שירות חדש לשוק או במקרה של מבצעים והנחות ועוד.
ארבע, חשוב לדעת איך לבנות פרסום. איך עושים את זה בצורה מתומצתת, באופן שהגולש יבין בדיוק מה רוצים, מה מציעים לו, למה משתלם לו לפנות לבית העסק ואיך זה יכול לשרת אותו. צריך לציין שכל פרסום הוא שונה. באופן טבעי באנר לא ייראה דומה לפוסט ממומן בפייסבוק, ופרסום ברשת חברתית לא יהיה דומה למאמר מקצועי באתר אינטרנט.
חמש, הפרסום חייב להיות אמין, שקוף, ברור, רהוט, צריך להיות בנוי בצורה יפה מבחינה טקסטואלית וויזואלית.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|