פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מהווה פלטפורמה אפקטיבית לקידום של מוצרים ושירותים וזאת מכמה סיבות טובות שחשוב להכיר. פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, מהווה פלטפורמה אפקטיבית לקידום של מוצרים ושירותים וזאת מכמה סיבות טובות שחשוב להכיר: ראשית, גישה למשתמשים רבים בכל העולם. שנית, אפשרות לטרגט ולדייק את קהל היעד ולהציג להם מודעות רלבנטיות. שלישית, העלאת פרסום מדיד בו אפשר לנתח ביצועים ולשפר תוצאות.
בעידן בו משתמשים מוצפים במסרים שיווקיים מכל עבר, הפייסבוק מציע למפרסמים קידום ממומן בכסף באמצעותו אפשר להגיע לתפוצה רחבה אך יותר מדויקת, כך שקהל היעד יוכל להכיר את המוצר, לבצע פעולה והמפרסם ייהנה מהמרות גבוהות.
לפייסבוק יש מידע רב על כל משתמש על פי מה שהמשתמש כותב על עצמו והפעולות שמשתמשים מבצעים בפלטפורמה עצמה מהצטרפות לקבוצות דרך מעקב אחרי דפי עניין ועד העלאת תכנים שמספרים לאלגוריתם מי הם ולכן, קהל המפרסמים יכול לפלח בקלות וביעילות את המשתמשים.
מנהל המודעות של הרשת הוא המקום בו אפשר לייצר מודעות לקהל יעד.
לפניכם הכרות קצרה עם סוגי הקמפיינים הפופולאריים ועל מה חשוב לשים דגש ביצירת מודעות בתשלום בפייסבוק:
קמפיין מעורבות כשמו כן הוא – נועד להגדיל את המעורבות של משתמשים ואת מידת האינטראקציה שלהם עם המותג. בקמפיין מסוג זה ניתן לבחור אם להפנות את המשתמשים לאמצעי תקשורת כמו וואטס אפ או מסנג'ר, להעלות צפיות בסרטונים, להגדיל תגובות, לייקים ושיתופים או לקדם אירוע.
מומלץ מלכתחילה לאפיין ולייצר מודעה שתעלה את מידת המעורבות עם הפוסט או התוכן המקודם כמו הצעת מכר, סיפור הצלחה של לקוח, תיאור מקרה, תחרות וכדומה וכן להחליט לכמה זמן המודעה תרוץ ומה יהיה קהל היעד האולטימטיבי עבור מודעה מסוג זה.
בקמפיין מסוג תנועה המטרה היא להוציא את המשתמשים מחוץ לרשת החברתית לאחד מהנכסים שבשליטתכם ובבעלותכם כמו דף נחיתה, וואטס אפ או אתר אינטרנט. לרוב קמפיין זה ייבחר כאשר המטרה היא להגדיל תנועה, להעלות מכירות אונליין באתר סחר אלקטרוני או לקבל פניות ממתעניינים בוואטס אפ.
חשוב לקחת בחשבון שלעיתים קמפיין זה יהיה יותר יקר כי המשתמשים יוצאים מהרשת, ומצד שני – בדרך זו תוכלו להוביל את היוזרים לאתר שלכם כדי לצבוע את הקהל או לאפשר לו לבצע פעולה בעלת ערך עתידי.
בקמפיין מסוג לידים אתם יכולים לבחור אם המשתמשים ימלאו פרטים בטופס המצורף על מנת ליצור עמם קשר בהמשך ולהציע להם הצעת מכר מעניינת, להניע אותם ליצור שיחה או להתחיל להתכתב אתכם במסנג'ר על מנת לבחון איך אפשר להציע להם שירות או מוצר.
בקמפיין זה חשוב מאוד לגבש טופס שיכיל שאלות רלבנטיות בשדות הנדרשים וכן להניע לפעולה על מנת שהמשתמשים אכן ישאירו פרטים או יבצעו פנייה כלשהי לבית העסק.
בזירת האפליקציות התחרות סוערת וניתן בהחלט להשתמש בקידום ממומן בפייסבוק על מנת להעלות את נתוני ההורדה ולקדם אפליקציות. יש לכך קמפיין ייעודי שמטרתו הכרות עם האפליקציה והנעה להורדתה וכדאי לטרגט משתמשים שנוטים להשתמש באפליקציות ובתחומי עניין דומים לאופי של היישום אותו מבקשים לקדם.
זכרו שבפעולת קידום ממומן בפייסבוק חשוב להתייחס לקהל היעד, להתבסס במידה ויש על רשימות תפוצה, לקבוע תקציב ולעקוב אחר הנתונים על מנת לבצע אופטימיזציה שוטפת כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר. מומלץ להפקיד את המשימה בידיהם של מומחים כמו אלה של משרד הפרסום הדיגיטלי boolzai שיבצעו עבורכם את הקידום בדרך המקצועית והאפקטיבית ביותר.