הכלל באומנות ובחיים בכלל הוא "הרושם הראשוני הוא הקובע" כלומר, הרושם הראשוני הוא זה שיחליט אם אוהבים או לא אוהבים, ובדרך כלל אין סיכוי לרושם שני. זה נכון, כאמור, באומנות, זה נכון בעסקים, בשיווק, מסחר, ובחיים בכלל. זה בוודאי נכון בכל מה שקשור לתחום של פרסום עסקים.
נניח ואתם נחשפים לפרסומת מסוימת של בית עסק, בדרך כלל הרושם הראשוני שהיא עושה עליכם, תקבע האם תבחרו לרכוש מוצרים ושירותים של העסק או לא. אם הרושם הראשוני שלכם הוא רע, סביר להניח שאתם לא תרצו לעשות עסקים עם בית העסק המדובר, מצד שני, אם הרושם הראשוני הוא טוב, זה יגדיל את הסיכוי שתרצו לעבוד איתו.
אחת הדוגמאות הטובות לכך הם פוסטים בפייסבוק ובפרט השורה הראשונה שמופיעה בפוסט. לא הרבה אנשים למודעים החשיבות של השורה הראשונה, אך כמו במקרים אחרים של פרסום עסקים, גם כאן הרושם הראשוני קובע, ומה יכול להיות משמעותי מהשורה הראשונה שמופיעה בפוסט שלנו?
לפני שנגיע לחשיבות של שורה ראשונה בפוסט שלנו לפרסם העסק ואיך יוצרים עניין, חשוב להבין כיצד בונים פוסט בצורה נכונה.
אנחנו צריכים לקחת בחשבון שהגולשים נהנים היום מאינספור מקורות מידע שונים, הם נחשפים לאינספור פוסטים מסוגים שונים, ותמיד יש להם ברירה ואופציה אחרת. למה זה חשוב? כי ברגע שאנחנו מבינים את זה ויודעים להשתמש במידע הזה בצורה נכונה, אז אנחנו מבינים שעלינו לפעול בצורה אחרת, הרבה יותר מקורית, הרבה יותר ייחודית, הרבה יותר מדויקת ונכונה. אנחנו צריכים לעשות כל מה שנדרש בשביל שהגולשים לא רק ייחשפו לפוסט אלא גם ירצו לקרוא אותו עד סופו וכמובן לבצע פעולה, הזמנה של מוצר, שירות או כל דבר אחר.
לשם כך, תחילה, עלינו לדעת מי קהל היעד שלנו ומה הוא מצפה לקבל מאיתנו. לאחר מכן עלינו להבין מה המסר שאנחנו רוצים להעביר, כיצד אנחנו רוצים לעשות זאת, מה בדיוק אנחנו רוצים שיהיה בתוך הפוסט, אילו דברים נרצה להציג ובאיזה אופן נעשה זאת.
בהמשך עלינו לנסות דברים שונים ולראות איזה מבין הפוסטים נראה הכי טוב, מציג את הרעיון ואת המטרות שלנו בצורה הטובה ביותר. כמובן שהפוסט חייב להיות כתוב בשפה ברורה, רהוטה, בשפה שכל אחד יכול להבין ויחד עם זאת, בשפה מספיק בוגרת ורלוונטית לגולשים שאמורים לקרוא את הפוסט ולהשתמש בו.
לפני שנסביר על חשיבות השורה הראשונה ואיך יוצרים אותה, יש להדגיש, מעבר לעובדה שעלינו לייצר פוסט מעניין, הרי שאנחנו צריכים לזכור שאחרי הפרסום שלו ברשת, עלינו להיות זמינים למתן מידע ולענות על כל שאלה. כלומר, כתיבת הפוסט והפרסום שלו, אינם סוף הסיפור, אלא רק חלק אחד בתהליך של התקשורת מול הגולשים שנחשפו אליו.
השורה הראשונה בפוסט חשובה, מאחר ואנחנו צריכים לדעת כיצד לתפוס את הגולש ולגרום לו להתעניין בפוסט שלנו. אנחנו צריכים לדעת מה יגרום לו להמשיך ולקרוא ולבצע פעולה. אנחנו מספרים סיפור דרך הפוסט והמטרה שלנו צריכה להיות שהגולש יקרא אותו עד הסוף, ואז יבצע פעולה כפי שאנחנו מצפים ורוצים שיעשה.
איך עושים זאת? ישנן דרכים שונות כיצד לייצר שורה ראשונה מעניינת. היא יכולה להיות מבוססת על קריאה לפעולה, היא יכולה להיות מבוססת על סוג הפתעה, נתון שאף אחד לא מכיר, ואפילו סיפור מההיסטוריה. אנחנו יכולים להתחיל במשהו מצחיק או מרגש, משהו שברור לו שימשוך את הגולש ויגרום לו להתעניין.
באופן טבעי, לא כל דבר יכול להתאים ועלינו לזכור, שלא כל הגולשים מתעניינים באותו דבר. לכן עלינו להתאים את השורה הראשונה ואת הפוסט בכלל לקונספט של העסק שלנו ולסגנון השיווק שלנו. נניח ואנחנו מסעדה שידועה בכך ששיטת השיווק והפנייה שלה לגולשים, היא קלילה, זורמת, צינית ושנונה, הרי שאין טעם להתחיל את הפוסט במשפט כבד שלא מתאים לסגנון שלנו. אנחנו צריכים להיות עקביים בגישה ובסגנון.
חשוב לומר, המשפט הראשון אומנם חייב להיות מעניין וייחודי, אך עלינו לזכור שזה רק המשפט הראשון, וכל שאר הפוסט חייב להיות ברמה דומה, באופן שישרת אותנו.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|