בעל עסק או בעל מקצוע, המעוניינים לפרסם את עצמם, מוצרים ושירותים שהם מספקים לקהל הרחב, חייבים להשתלב בעולם הדיגיטלי, לא משנה באיזה תחום הם עוסקים. קהל היעד שלהם, סביר להניח, גולש לא מעט ברשת ובעיקר ברשתות חברתיות, ולכן הם צריכים להיות נוכחים שם ולפרסם את עצמם, וכן מוצרים ושירותים שהם מציעים. פרסום בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות חברתיות אחרות יכולות לתת להם מענה, ששום כלי אחר לא ייתן להם.
באופן טבעי, כשמדברים על פרסום באינטרנט היום, הכוונה היא קודם כל פרסום בפייסבוק. זו הרשת החברתית הגדולה ביותר, המשפיעה והחשובה ביותר, בוודאי בכל מה שקשור לעולם העסקים. אחד היתרונות הבולטים שלה היא עצם החיבור והסנכרון שניתן לעשות בין פרסום בפייסבוק לאינסטגרם (בשנת 2012, רכשה פייסבוק את אינסטגרם ומאז היא יוצרת כלים המאפשרים פרסום משולב בשתי הרשתות).
על מנת ליהנות מפרסום איכותי וחכם, צריך לדעת כיצד להשתמש ברשתות השונות ובכלים שהן מעניקות למפרסמים. כאן המקום לציין, אפשר לעשות את התהליך הזה לבד, אך אם רוצים להשיג תוצאות איכותיות, בהחלט מוטב ללמוד את הנושא, דרך אמצעים שונים, וכן אפשר להיעזר באנשי מקצוע שמתמחים בכך. זה יכול לחסוך הרבה מאוד זמן ולמנוע טעויות שעלולות לגרום נזק לעסק.
התשובה לשאלה מדוע פרסום בפייסבוק ובאינטסגרם הוא חשוב וצריך להשקיע בו זמן, מחשבה וכסף, היא די פשוטה, מרבית הגולשים באינטרנט מבלים את זמנם ברשתות חברתיות אלו, הן מהוות עבורם מקורות מידע משמעותיים, ודרכן הם נחשפים לעסקים, מוצרים ושירותים שונים. לכן, כל מי שרוצה לפרסם את עצמו ואת העסק שלו, חייב להיות נוכח שם באופן מלא.
מעבר לכך, מי שבוחר שלא לעשות כך, קרי לא לפרסם את עצמו בפייסבוק או באינסטגרם, למעשה מעניק יתרון למתחרים שלו שכן יפרסמו ברשתות ויצליחו להגיע אל קהל היעד שהוא שואף להגיע אליהם.
ישנה נקודה נוספת שחשוב להתייחס אליה והיא הכלים שהרשתות האלה מעניקות לבעלי עסקים ובעלי מקצוע. לא מדובר רק בפלטפורמה לפרסום עם חשיפה, כמו אתרי אינטרנט אחרים. כאן מדובר על מערכות מאוד משוכללות לפרסום שמאפשר למפרסמים להגיע בצורה ספציפית וממוקדת אל קהל יעד מסוים.
למשל, אם יש לנו עסק לתיירות, אז אנחנו יכולים להגיע בצורה מאוד ממוקדת לקהל יעד שמחפש מוצרי ושירותי תיירות. כך אנחנו לא מבזבזים כסף לחינם אלא מגיעים בצורה מאוד ישירה אל גולשים שבאמת ירצו לרכוש מאיתנו מוצרים ושירותים. ההחזר להשקעה יהיה משמעותי.
בשביל ליהנות מפרסום איכותי ואטרקטיבי, אנחנו צריכים לדעת כיצד לייצר פרסום חכם. לשם כך, ישנן מספר נקודות שעלינו להתייחס אליהן:
נקודה ראשונה, אנחנו צריכים לדעת למי אנחנו מתכוונים לפנות. כלומר, מי קהל היעד שלנו ואיך אנחנו יכולים לאפיין אותו בשביל שנוכל לפנות ולהגיע אליו בצורה מדויקת. המערכת מאפשרת לנו לאפיין את הקהל על פי אפיונים מסוימים ועלינו לדעת לעשות את ההתאמות הנכונות לשם כך.
נקודה שנייה, אנחנו צריכים לדעת כיצד להציג את הפרסום בצורה מדויקת וחכמה. למשל, הוא לא צריך להיות ארוך מדי, הוא צריך להיות רהוט וקריא, מדבר בשפה של הגולשים אליהם אנחנו פונים, חשוב מאוד להציג תמונות או סרטונים שימשכו את העין, וכמובן כל פרט חייב להיות מדויק ואמין.
נקודה שלישית, חשוב שהפרסום יכיל פרטים שיאפשרו לגולשים ליצור איתנו קשר בצורה מהירה. היום אנחנו יכולים להוסיף למודעות בפייסבוק אפשרות ליצור איתנו קשר באמצעות וואטסאפ, פנייה ישירות דרך מסנג'ר או באמצעים אחרים. בכל צורה בעזרתה נוכל לגרום לגולש ליצור איתנו קשר, אנחנו למעשה יוצרים עוד אופציה ליצירת ליד מהיר, שייתכן ויוביל לעסקה.
נקודה רביעית, כאמור, אנחנו יכולים לעשות חיבור בין החשבונות השונים ואז פרסומים שיופיעו ברשת אחת יופיעו גם בשנייה. דוגמא לכך אפשר לראות, אם אנחנו מעוניינים לפרסם באינסטגרם, אז אפשר שזה יופיע גם בפייסבוק בקרב קהלים מסוימים. כך אנחנו יוצרים עוד מנגנון לפרסום.
נקודה חמישית, זה נכון שכל מי שמפרסם בפייסבוק מעוניין שהגולשים יגיעו אל העמוד העסקי שלו ויהיו חברים בו, אך יש לו גם מטרה שהם ייכנסו לאתר שלו ושם יוכלו גם ללמוד עליו יותר וגם למצוא עוד מוצרים ושירותים לרכישה. פרסום בפייסבוק מאפשר לשפר את הטראפיק לאתר. לכן חשוב להשתמש בכלים ובאמצעים הנכונים בשביל לפרסם את האתר ולמשוך אליו גולשים. אפשר כמובן גם שזה יהיה דו סיטרי, קרי למשוך גולשים שמגיעים לאתר, להיות חברים בעמוד הפייסבוק וליהנות מהטבות שונות.
נקודה שישית, חשוב מאוד להשתמש בכל הכלים שפייסבוק מספקת בשביל ללמוד על ביצועי המודעות, תנועת הגולשים, לעשות אופטימיזציה למודעות השונות ובאופן כללי לשפר כל הזמן את ההתנהלות מול המודעות בפייסבוק או באינסטגרם. כך אפשר להגיע לתוצאות הרבה יותר טובות ולנצל בצורה אופטימאלית את החשיפה אליהן.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|