רשתות חברתיות הפכו זה מכבר לקרקע פורייה לפרסום, חברות ובעלי מקצוע, מוצרים ושירותים, אירועים, וכל דבר אחר. זה התחיל עם פייסבוק, המשיך עם אינסטגרם וטוויטר, והיום אנחנו נמצאים בשלב בו פרסום בטיקטוק זה הדבר. מי שלא נמצא ולא מפרסם שם, כאילו לא נמצא ברשת.
רשת טיקטוק היא הרשת החברתית הצעירה המשמעותית ביותר. הרשת הוקמה בשנת 2016, ונכון לשנת 2023, יש בה למעלה משני מיליארד משתמשים. חברים בה בעיקר גולשים צעירים, אושיות רשת, דמויות מפורסמות מתחומים שונים וכן חברות ועסקים המבקשים לפרסם דרך הרשת את בית העסק, מוצרים ושירותים שלו.
רשת טיקטוק מתבססת על סרטוני וידיאו קצרים שנעים בין מספר שניות למספר דקות בודדות. למעשה, אפשר לומר שהרשת היא שלב חדש באבולוציה של רשתות חברתיות. אם בהתחלה היו אלו רשתות שעסקו בטקסטים כתובים, ואחר כך רשתות שעסקו בעיקר בתמונות, הרי שטיקטוק הביאה את זה לשלב חדש והוא פרסום סרטוני וידיאו.
באופן טבעי, זה דורש הרבה יותר מאמץ של החברים ברשת המבקשים לעלות סרטונים. מנגד, כל אחד יכול לעשות את זה היום בעזרת מכשיר סלולר ואפליקציה של טיקטוק.
מאחר ומדובר ברשת חברתית מאוד פופולארית, הרי שכל בעל עסק ובעל חברה, בין אם הוא עושה את זה בעצמו ובין אם דרך גורם שמתמחה ברשתות חברתיות ושיווק דיגיטלי, חייב להכיר את הנושא של פרסום בטיקטוק, כיצד זה מתבצע ואיך עושים את זה בצורה נכונה.
כמו רשתות חברתיות אחרות, גם טיקטוק מציעה פלטפורמת פרסום ולמעשה היא מתבססת עליו ליצירת הכנסות. כל אחד יכול להיות חבר בטיקטוק ללא תשלום, אך אם הוא רוצה לפרסם עסק, מוצר, שירות, אזי שעליו לשלם על כך. הפרסום יאפשר לו להגיע לכמות גדולה של גולשים ברחבי הרשת החברתית ולמעשה לקבל חשיפה משמעותית ורחבה יותר, מאשר אם הוא יפרסם סרטונים לפרסום בצורה רגילה.
הפרסום בטיקטוק מתבצע באופנים שמזכירים קידום ופרסומות בפלטפורמות אחרות. למשל, הגדרת תקציב לפרסום והמערכת יכולה למצוא עבורנו את הפרסום הזול ביותר שיכול להתאים לנו. אופציה אחרת היא פרסום באמצעות רכישת חשיפה מראש. מגדירים היקף חשיפה ובהתאם לכך אנחנו משלמים מחיר שנקבע מראש.
אנחנו יכולים להחליט איפה בדיוק לבצע את הפרסום, באיזה גובה תקציב, וכמובן מה בדיוק לפרסם ובמשך כמה זמן. חשוב שהפרסום יתבצע באזורים רלוונטיים עבורנו, כך שקהל היעד שייחשף אליו, אכן יגיע מהאזור שלנו, מאזור אליו פונים.
כמו כן, בדומה לפרסומות ברשתות חברתיות אחרות ובכלל באינטרנט, אנחנו צריכים להחליט מה יהיה הלינק אליו נרצה שקהל היעד יגיע, וכן איך לייצר את הפיקסל והרזולוציה המתאימה בשביל שנוכל ליהנות מפרסום ברמה גבוהה. אלו דברים שצריך ללמוד אותם בשביל להבין איך זה מתנהל בפועל וכיצד מייצרים את התוצאה הטובה ביותר.
התוצאה האופטימאלית היא, כמה שיותר חשיפות לקהל יעד רלוונטי, אשר ילחץ על הקישור ויגיע אל המקום אליו אנחנו רוצים להוביל אותו, בשביל שיוכל לקבל עוד מידע או להשאיר פרטים בשביל שנוכל למכור לו מוצר או שירות.
ישנם מספר דברים מאוד חשובים שיכולים לעזור לנו לייצר קמפיין איכותי בטיקטוק:
הדבר הראשון הוא הנראות של המודעה. חשוב שאנחנו נבין איך המערכת עובדת, מה היא מציעה לנו ולהשתמש בפרמטרים הנכונים, מבחינת גודל, רזולוציה, סאונד וכל דבר אחר שיכול להשפיע. אם המודעה תיראה טובה, אזי הסיכוי שלנו למשוך אלינו גולשים הוא גבוה יותר.
הדבר השני הוא לוודא שאנחנו בוחרים את המיקומים הנכונים לפרסום וכן את קהל היעד המתאים. אנחנו יכולים לחפש את קהל היעד הרחב ביותר, אך באופן טבעי זה לא יספק לנו את ההמרה הטובה ביותר. לכן, עדיף לחפש קהל מצומצם אך רלוונטי. לשם כך, עלינו גם לדעת איפה להציג את המודעה, ואילו פרמטרים לחפש אצל קהל היעד שלנו בשביל שנוכל לפרסם את המודעות באופן שיתאים לו.
הדבר השלישי שחשוב לבדוק זה מועד הפרסום. לא בכל מועד יהיה נכון לעשות קמפיין ולא בהכרח זה יהיה נכון להציג אותו לאורך זמן. אם נניח המטרה שלנו היא לפרסם אירוע מסוים, עלינו לתחם אותו בתקופת זמן סבירה בשביל למשוך אליו את הגולשים אליהם אנחנו מעוניינים להגיע. לכן צריך לדעת מתי לפרסם ולכמה זמן.
הדבר הרביעי, אחרי שאנחנו מפרסמים את המודעה, העבודה שלנו לא הסתיימה. אנחנו צריכים לעקוב אחרי הנתונים, לבחון וללמוד אותם, ולראות כיצד אפשר לשפר את התהליך להבא. יכול להיות שנידרש להוריד קמפיין ולשנות אותו כי הוא משיג תוצאה לא טובה, או לחילופין לעלות קמפיין אחר לגמרי.
הדבר החמישי שעלינו לעשות זה ללמוד מקמפיינים אחרים, וכן ללמוד היטב את האפליקציה כל הזמן, מאחר והיא מתחדשת, משתנה, ונוספים לה כלים שונים שיכולים לעזור לנו לייצר קמפיינים איכותיים יותר בעתיד.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|