טיפים לפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

 

הכלים הטובים ביותר הקיימים היום עבור פרסום עסקים, הם ללא ספק פייסבוק ואינסטגרם. השינוי שיצרו שתי הרשתות בעולם הפרסום הוא עצום, וקשה לדמיין כיצד העולם הישן, בלעדיהם, נראה ואיך עסקים היו מפרסמים אז מוצרים ושירותים. 

 

פרסום עסקים בפייסבוק ואינסטגרם הוא אטרקטיבי בזכות מאפיינים ספציפיים שכוללים האמצעים והכלים שהן מספקות למפרסמים, והן בזכות העובדה שמדובר בשתי רשתות חברתיות מובילות, בהן חברים וחברות מיליוני גולשים, אשר מבלים בהן שעות ארוכות ביום, ומבצעים בהן פעולות שונות. 

 

הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם יכול להתאים לכולם ואכן שתי הרשתות פונות לכל סוגי העסקים בכל הגדלים. לא משנה אם מדובר בעסק בינלאומי או עסק מקומי שמשרת קהל ספציפי ביישוב מסוים. זה גם לא משנה אם מדובר בעסק שמוכר מוצרי יוקרה או מוצרים פשוטים וסטנדרטיים. הן פתוחות בפני כולם, בדיוק כמו שכל אחד ואחת יכולים להיות חברים ברשתות אלו, לפרסם פוסטים, תמונות, סרטונים, להגיב ולתקשר עם אנשים אחרים. 

איך עובד הפרסום בפייסבוק ואינסטגרם

בעיקרון, פייסבוק ואינסטגרם פועלים בשני רבדים עיקריים בתחום הפרסום ובפרט פרסום עסקים. הרובד הראשון מתייחס לפרסום בחינם, פרסום רגיל, כמו כל משתמש ברשת. פותחים חשבון ואז אפשר להתחיל לפרסם. זה אומנם בחינם, אך הבעיה היא שזה מגיע לקהל מאוד מצומצם. זה יכול להגיע אך ורק למי שחבר בעמוד או עוקב אחריו. גם אז החשיפה היא מאוד נמוכה, ולכן המסלול הזה לא משתלם, למרות שהוא חינמי, כאמור. 

 

הרובד השני הוא פרסום ממומן. שתי הרשתות מפעילות רשת פרסום עם כלים ומאפיינים מאוד ברורים, המאפשרים לכל מי שרוצה לפרסם מודעות, פוסטים ממומנים, אירועים, מכירות וכל דבר אחר. הפרסום נעשה על ידי כך שקובעים מי קהל היעד, כמה זמן הפרסום יופיע, ועוד שורה ארוכה של פרמטרים. יש תנאים ברורים מה אפשר לפרסם, באיזו דרך ועוד. ברגע שהפרסום עולה, אז מבחינת פוטנציאל, יכולים להיחשף אליו אלפי, עשרות ומאות אלפי גולשים. זה תלוי כמובן בשאלה, למי בדיוק הפרסום מיועד ואילו פרמטרים מצויינים במערכת לשם כך. 

 

חשוב לציין, מוטב להשתמש בשני הרבדים גם אם הרובד הראשון איננו בהכרח מספק את כל מה שאנחנו מחפשים וצריכים לצורך פרסום בקרב קהלים רחבים. הסיבה היא, שבעזרת פרסום לא ממומן, אפשר להציג פרסומים שונים, אשר יכולים להגיע עדיין לקהל רחב מאוד (אם לעמוד יש כמות גדולה של חברים). מה עוד שלא כל דבר צריך ואפשר לפרסם במסלול הממומן.  

טיפים לפרסום נכון 

הרבה אנשים נוטים לחשוב שעצם הפרסום הוא הדבר החשוב. כמו שאומר הביטוי "אין פרסום שלילי" אז יש מי שמאמין שאם הוא יפרסם בפייסבוק או באינסטגרם, לא משנה איך ומה, זה יעזור לו לשווק מוצרים ושירותים. זה לא מדויק. אם הפרסום נעשה בצורה לא נכונה, לא רק שנבזבז כסף לחינם אלא גם לא נשיג את המטרה שלשמה יצרנו את הפרסום. 

 

טיפ ראשון לפרסום בפייסבוק ואינסטגרם הוא להחליט מי קהל היעד שלנו. למי אנחנו רוצים לפנות. טכנית, אפשר לפנות לקהל מאוד גדול ורחב, אך אם רק מעטים יתייחסו לפרסום זה יהיה בזבוז זמן וכסף. לכן מוטב לפרסם לקהל ספציפי על פי מאפיינים מסוימים. 

חשוב לבחור קהל יעד על פי גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, ודברים אחרים שיכולים ללמד אותנו שהגולשים אכן יתעניינו במה שיש לנו להציע להם. 

 

טיפ שני לפרסום הוא, לבנות מודעה שתדבר אל הקהל ותהיה אמיתית, כנה ואמינה. הדרך בה אנחנו פונים לקהל היא מאוד חשובה. אם המודעה תזלזל בקהל, אז אף אחד לא ירצה לדעת מה אנחנו מציעים וזה עלול גם ליצור לנו מוניטין שלילי. אם המודעה תדבר בשפה ברורה, רהוטה ויפה, וכמובן תציג דברים אמינים, אזי שלא רק הפרסום ימשוך את הקהל, אלא אנחנו נייצר לעצמנו מוניטין חיובי וזה יעזור לנו לייצר לקוחות נוספים.

 

טיפ שלישי הוא לבחון את הדרך הויזואלית בה המודעה מוצגת. הטקסט עצמו חשוב, אך חשוב לא פחות זה מה אנחנו מציגים מסביב. למשל, תמונות, סרטונים, או כל דבר אחר שיכול למשוך את העין, לעורר עניין וליצור מצב שהגולשים שלנו יתעניינו וירצו לקרוא את המודעה שלנו. 

 

טיפ רביעי הוא תמצות. אף גולש לא רוצה לשבת ולקרוא מודעה של אלף מילה. הוא יעזוב אותה אחרי שורה אחת. לכן חשוב לתמצת את הדברים, לכתוב אותם בצורה שיהיה קל להבין מה אנחנו מציעים, וכמובן לעשות את זה בצורה שיווקית, באופן שיעורר עניין וימכור את המוצר או את השירות שאנחנו מציעים. 



 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם: