בעלי עסקים רבים, גדולים וקטנים, בוחרים היום להקצות חלק לא מבוטל מתקציב הפרסום שלהם, לפרסום אונליין. פרסום המתבצע דרך האינטרנט, בין אם זה בגוגל, רשתות חברתיות או במקומות אחרים. פרסום עסקים אונליין הפך להיות יותר משמעותי במקרים רבים, מאשר פרסום בדפוס, רדיו או במקורות אחרים.
פרסום עסקים אונליין חייב להתבצע בדרכים חכמות, הן על מנת שהפרסום באמת יהיה אפקטיבי, יגיע אל הגולשים הרלוונטיים, ויתבצע בניהול נכון של התקציב אשר עומד לרשותנו. אם אנחנו נבצע את התהליך הזה בצורה לא נכונה, אזי שאנחנו עלולים להשקיע משאבים חיוניים ולהשיג תוצאות לא איכותיות. אנחנו נפספס כאן בשלושה היבטים: לא נגיע אל מי שאנחנו באמת רוצים, נשקיע כסף לחינם, המתחרים שלנו יכולים להרוויח מזה ולייצר פער שיהיה לנו קשה לסגור.
ישנם טיפים שונים שכל בעל עסק צריך להכיר בשביל לפרסם ברשת בצורה נכונה. לפני שנציג אותם, חשוב לדעת איך מתנהלים בצורה נכונה בשביל לייצר תהליך נכון של פרסום. זאת על מנת שיהיה להשקיע את הסכומים הנכונים במקומות שיכולים להפיק לנו תועלת מרבית.
ראשית, עלינו לדעת מה אנחנו מחפשים, מה אנחנו רוצים. האם אנחנו מחפשים פרסום קבוע, פרסום זמני, פרסום לאירוע או מוצר ספציפי או פרסום לבית העסק באופן כללי.
שנית, אנחנו צריכים להחליט מה גובה התקציב שאנחנו מעוניינים להקציב לשם כך. כל בעל עסק קובע מה התקציב המיועד לפרסום באופן כללי. מתוכו צריך להחליט איזה חלק יופנה לפרסום אונליין. עם הזמן, סביר להניח שהפרסום ברשת יהיה גדול ומשמעותי יותר מאשר במקומות אחרים. עם זאת, זה תלוי לא מעט במדדים. קרי, איזה חלק מהלקוחות שלנו נחשפים לעסק דרך הרשת, האם יש לו נוכחות ברשת, האם באמת הוא מושך אליו לקוחות דרך הרשת ועוד.
שלישית, אנחנו צריכים להחליט כמה זמן ברצוננו לבצע את הקמפיינים השונים, איך לחלק אותם ברחבי הרשת, האם לייצר כמה קמפיינים במקביל, ושאלות טכניות אחרות שיאפשרו לנו לנהל נכון את המערכה.
ארבע, עלינו להחליט גם האם ברצוננו לעשות זאת בעצמנו או לשכור אנשי מקצוע שיעשו זאת בשבילנו. האופציה הראשונה חסכונית לכאורה, האופציה השנייה לעומת זאת הרבה יותר מקצועית ותספק לנו תוצאות הרבה יותר טובות. לכן משתלם יותר להשתמש באופציה זו. אם שוכרים איש מקצוע, הוא ידע לייצר קמפיינים, לנהל אותם וכן לנתח את התוצאות שלהם בשביל שנוכל לדעת איך להמשיך הלאה.
חמש, חשוב מאוד לזכור, התוצאות לא יגיעו בבת אחת. צריך הרבה סבלנות, אורך רוח ולצד זה גם שיקול דעת וגמישות. ייתכן מאוד שיהיה צורך לשנות דברים מסוימים בשביל לייצר קמפיין חכם שיביא לתוצאות איכותיות כפי שאנחנו מצפים שיקרה.
טיפ ראשון: לא לפרסם רק במקום אחד
האינטרנט מייצר עבורנו לא מעט אפשרויות פרסום לעסקים. בין אם זה גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, טוויטר, טיקטוק, אתרי אינטרנט רגילים ועוד. זה לא יהיה נכון להשקיע את כל תקציב הפרסום רק במקום אחד.
יש לבדוק מה הם מקורות הפרסום הטובים והיעילים ביותר, ולפרסם שם את העסק שלנו. בין אם זה באמצעות באנרים, פוסטים ממומנים, סרטונים או בכל דרך אחרת.
טיפ שני: מי קהל היעד אליו אנחנו רוצים לפנות
הרבה פעמים פרסום "רגיל", קרי טלוויזיה, רדיו ועיתונות כתובה, מתבסס על הרעיון "תפוס ככל יכולתך", קרי תפרסם לקהל הרחב ותקווה שיבואו אליך כמה שיותר אנשים. הבעיה היא, שלא כולם בהכרח מתעניינים במוצרים ושירותים שבית העסק מספק ולכן הפרסום, במובנים רבים, "מתבזבז" לחינם.
באינטרנט זה עובד הפוך. לא צריך להגיע לקהל רחב וגדול, אלא לקהל ספציפי וממוקד, אשר יביע עניין במוצרים ובשירותים של בית העסק. לכן חשוב לאפיין את קהל היעד ולנסות להגיע אליו באופן ספציפי. זה יכול להיות אפיון על פי גיל, מין, אזור מגורים, תחומי עניין, השכלה, ועוד.
טיפ שלישי – חפשו את המקורי והיצירתי
כל אחד יודע שהאינטרנט מלא בפרסומות מסוגים שונים. בין אם מדובר בפרסומות גנריים ובין אם מדובר בפרסומות של סרטונים, תמונות וכדומה. הגולשים "שבעים" ברמה מסוימת מהפרסומות. לכן צריך לדעת כיצד למשוך את תשומת הלב שלהם.
לשם כך, יש לייצר פרסומות מקוריות ויצירתיות. פרסומות שימשכו תשומת לב ויעוררו עניין. זה לא חייב להיות פרובוקטיבי, אבל זה צריך להיות שונה, משהו שיגרום לגולש באמת לרצות לצפות בפרסומת עד הסוף ולהביע עניין בבית העסק, מוצר או שירות שהוא מציע. אחרת הפרסומת תעבור לידו והוא יתעלם ממנה.
טיפ רביעי – תהיו רהוטים, ברורים ואמינים.
לא משנה מה אתם מפרסמים, כיצד והיכן, חשוב שהפרסומת תהיה ברורה, רהוטה, כתובה בשפה תקנית ויפה, וכמובן שתהיו אמינים. אם תאמרו משהו לא אמין, לא רק שהגולש לא ירצה לקנות אצלכם, אלא הוא גם יפיץ את זה ברשת ויעשה לכם "שיימינג". לכן, אל תוותרו על האמינות, גם אם זה במחיר שתאלצו לוותר על לקוחות מסוימים שלא ירצו לעבוד איתכם.
באופן כללי, חשוב להתאים את הפרסום לקהל היעד. כלומר, אם אתם מפרסמים מודעה באתר שמיועד לקהל מסוים, אז תלמדו מי הקהל ותייצרו פרסום שמתאים לו או משהו גנרי שיכול להתאים לכלל הקהלים ברשת.
טיפ חמישי – תנתחו את התוצאות כל הזמן
ישנם הרבה מאוד כלים שיכולים לעזור לכם לנתח את הפרסום ברשת בצורה אפקטיבית ולהשיג תוצאות טובות יותר. לא צריך להתבסס על תוצאות של יום אחד, אך בהחלט יש לבחון את התוצאות מעת לעת, ולראות האם יש צורך לבצע שינויים או להשאיר את הקמפיינים כפי שהם.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|