אדם נמדד בשעות קשות, ועסק נמדד בעת משבר. כשהדברים הולכים כמו שצריך, בצורה חיובית וטובה, אז קל מאוד להתנהל ולבצע עבודה נכונה. אך כשהדברים הופכים קשים ומורכבים יותר, לא לפי התוכניות שלנו, אז אנחנו נמדדים, אז אפשר לראות עד כמה אנחנו פועלים בשיקול דעת, קור רוח ובצורה נכונה. במקרה של בית עסק, זה בא לידי ביטוי בצורות שונות, בין היתר, זה בא לידי ביטוי בהיבט של פרסום עסקים בשעת משבר.
לא מעט עסקים, לצערנו, מוצאים את עצמם במשבר כזה או אחר. המשבר יכול לנבוע מסיבות פנימיות, החל מהתנהלות לא נכונה של ההנהלה וצוות העובדים, יחסי עבודה לא טובים, מוצרים שאינם עומדים בדרישות וביעדים, וסיבות אחרות. כמו כן, המשבר יכול לנבוע מסיבות חיצוניות, כמו למשל מבצע צבאי או מלחמה, האטה במשק, משבר בענף עצמו ועוד.
בכל אחד מהמקרים, כאמור, צריך לדעת כיצד להתנהל בשביל לנווט את העסק בצורה נכונה ולהוביל אותו לחוף מבטחים, כך יהיה ניתן לאפשר לו להמשיך להתקיים ולפעול כפי שרוצים ומצפים. בין היתר, צריך לדעת כיצד להיעזר באופציה של פרסום עסקים בשעת משבר.
ראשית, סביר להניח שבשעת משבר התקציב של בית העסק נמוך יותר, מוגבל, וגם אם דומה לתקציב בתקופות אחרות, סביר להניח שעקב המשבר הוא לא יגדל ויהיה צורך אפילו לקצץ בהוצאות. לכן חשוב לדעת איך וכמה כסף להקצות לפרסום וכיצד להשתמש בו בצורה אפקטיבית.
שנית, תקופת משבר מחייבת התייחסות אחרת לבית העסק וכן ללקוחות. צריך למצוא דרכים כיצד להתגבר על המצב, למשוך לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים ולאפשר לעסק לצאת מהמצב בו הוא נמצא.
שלישית, פרסום עסקים בזמן משבר זו הזדמנות לייצר כלים חדשים בשביל להגיע לפתרונות יעילים, כולל כאלה שלא הכרנו בעבר. ייתכן מאוד שיהיה צורך לשנות גישה, וזו הזדמנות טובה לבחון את המצב ולהחליט כיצד לפעול.
ארבע, יציאה ממשבר נעשית אך ורק על ידי שילוב כוחות. צריך לדעת כיצד לשלב את כל הכלים שעומדים לרשות בית העסק בשביל לעשות את זה. מדובר על התגייסות מוחלטת של העובדים, התנהלות כלכלית נכונה, פנייה לשווקים חדשים, וכאמור גם פרסום עסק בצורה חכמה.
בשביל לפרסם עסק שנמצא במשבר, צריך תחילה לאפיין את סוג המשבר ולדעת מול מה ומי אנחנו עומדים. אם מדובר במשבר פנימי אזי שהעניין הוא לכאורה הרבה יותר פשוט, מאחר וייתכן מאוד שניתן לעשות הפרדה בין המשבר לבין הפרסום או פעילויות חיצוניות מול קהל הלקוחות. אם מדובר על משבר חיצוני, כללי, אזי שזה עניין אחר מאחר וזה משפיע גם על עסקים נוספים בתחום וייתכן ומדובר במשבר רחב בכל המשק, מה שעלול להשפיע גם על הצרכנים.
לאחר שמאפיינים את סוג המשבר, צריך לבחון מה עומד לרשותנו בשביל להתמודד עם המצב. אילו כלים ואמצעים עומדים לרשותנו בשביל שנוכל לבצע תהליך נכון לפרסום העסק בצורה אידיאלית. לשם כך, אנחנו צריכים לדעת מה גובה התקציב שעומד לרשותנו, באילו פלטפורמות יהיה נכון לבצע את זה ועוד. כל פרט יכול לעזור לנו בשביל לייצר תוכנית עבודה נכונה.
חשוב שתהיה תוכנית עבודה ומסודרת, כזו שנוכל לעקוב אחריה, לפקח ולבדוק את הנתונים בשביל לוודא שאנחנו עושים את הדברים בצורה נכונה ויש קצב התקדמות. רק כך אנחנו נוכל להפיק תועלת מרבית מהתהליך ולהשיג את התוצאות שאנחנו באמת שואפים.
נקודה אחרונה בהקשר לשאלה איך ניגשים לעניין בצורה נכונה, חשוב שאנחנו נכיר את כל הפלטפורמות בהן אפשר לפרסם, בפרט רשתות חברתיות ואתרי אינטרנט שיכולים לחשוף אותנו בפני קהלים רבים ומגוונים, בפרט כאלה שלא נחשפנו בפניהם בעבר.
טיפים לפרסום נכון בשעת משבר
ראשית, הקפידו לייצר פרסום ממוקד, מדויק. מאחר ומדובר על תקופת משברת, סביר להניח שתרצו לחסוך בהוצאות מחד ולייצר תוצאות איכותיות כמה שיותר שימשכו אליכם לקוחות שבאמת יתעניינו וירצו לקנות את המוצרים או השירותים שלכם. לכן מוטב לייצר פרסום ממוקד באופן ספציפי עבורם.
שנית, הקפידו לייצר פרסום במגוון מקומות ולא רק במקום אחד. בדומה להשקעות, עדיף לפזר על פני מספר מקומות ולא להשקיע רק במקום אחד. אחר כך בשלב הבא, תוכלו לראות היכן ייצרתם את התוצאות הטובות ביותר ולהמשיך לפרסם באותו מקום.
שלישית, רצוי מאוד לפרסם בצורה חמה, אוהבת, בצורה שתגרום ללקוחות להמשיך לרצות לעבוד עם בית העסק למרות המשבר. אם מדובר על משבר לאומי, רחב, אפשר להתייחס אליו בצורות שונות. לייצר פרסומות שמדברות על איחוד, על ההיסטוריה המשותפת, על תקווה ועתיד טוב יותר.
ארבע, לצד הפרסום, יהיה נכון גם להציע הצעות משתלמות יותר ללקוחות. למשל, מבצעים, הנחות ודברים אחרים שילמדו למה משתלם לעבוד דווקא איתכם בשעות קשות. לפעמים עדיף לתת מוצר או שירות בהנחה, מתוך הכרה שבטווח הרחוק, זה יכול לייצר רווח משמעותי.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|