בתי עסק, קטנים וגדולים, המעוניינים לפרסם את עצמם במקומות שונים, יכולים לעשות זאת בעזרת אמצעים וכלים מגוונים. היום המבחר שעומד לצורך פרסום עסקים הוא רחב ומגוון יותר מאשר היה אי פעם. החוכמה היא לדעת כיצד לפרסם בצורה נכונה, באופן שישרת את הצרכים של בית העסק, יאפשר לו למשוך אליו לקוחות חדשים, לשמר לקוחות קיימים וכל זאת מבלי לחרוג מהתקציב שעומד לרשותו.
אחת הדרכים הטובות ביותר שעומדות לרשות בתי עסק לפרסם את עצמם, היא באמצעות צילום וידיאו. כך ניתן לייצר סרטונים ליוטיוב, פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק או רשתות אחרות, אתרי אינטרנט, לוחות פרסום דיגיטליים, ומקומות אחרים. באופן טבעי, עסקים גדולים יכולים להרשות לעצמם לצלם פרסומות בערוצי טלוויזיה מסחריים, דבר שדורש תקציב גבוה מאוד. עסקים קטנים, לעומת זאת, יתקשו לעמוד בכך מבחינת עלויות, ולכן אופציות של צילום סרטונים לאינטרנט יכול לשמש אותם הרבה יותר.
על מנת לבצע פרסום עסקים באמצעות וידיאו, צריך להיעזר באמצעים ובכלים מסוימים וכן באנשי מקצוע רלוונטיים, בעלי ניסיון וידע בתחום. בעת תהליך ההפקה, חשוב להקפיד ולשים לב לפרטים שונים שקשור לאופי הצילום, תפאורה, אביזרים, משחק ועוד. אך אחת הנקודות המשמעותיות היא להשקיע בתסריט של הסרטון.
ישנן סיבות שונות מדוע צילום וידיאו לסרטונים הוא רלוונטי וחשוב לפרסום עסקים, מכל סוג ותחום. הנה כמה דוגמאות לכך.
סיבה ראשונה, אנשים יותר קשובים לסרטונים, מאשר לטקסטים. כפי שתמונות מושכות את העין ואת תשומת הלב, כך גם סרטונים. אנחנו חיים בעידן בו אנשים לא ממהרים לבזבז זמן על טקסטים. לעומת זאת, הם כן יסכימו להשקיע זמן בצפייה בסרטון.
סיבה שנייה, סרטון וידיאו מספק הרבה אפשרויות שתמונות או אמצעים אחרים לא מספקים. החל מאפשרות להציג את בית העסק, צוות העובדים, תהליך העבודה, תקשורת עם לקוחות, היסטוריה ועוד. אלו דברים חיוניים וחשובים לפרסום ויכולים למשוך אנשים לצפות בו.
סיבה שלישית, סרטון וידיאו מאפשר לנו גמישות רבה ואפשרות לייצר דברים ייחודיים. לדוגמא, אנחנו יכולים לייצר סרטוני אנימציה, סרטונים עם דמויות מונפשות, לייצר דמות מסוימת שתככב בכל הסרטונים שלנו (בין אם דמות אנימציה, שחקן בתור דמות מסוימת, חיה אהובה או כל דבר אחר), אפשר לייצר סדרות של סרטונים ועוד.
סיבה רביעית, ניתן להשתמש בסרטונים שאנחנו מייצרים בפלטפורמות שונות, באינטרנט ובמקומות אחרים. כך אנחנו מפיקים סרטון אחד ומשתמשים בו במגוון מקומות.
כאמור, מלבד כל מה שקשור לנושא של צילום, תפאורה, משחק, אביזרים ודברים אחרים, הרי שעלינו להשקיע מחשבה וזמן בתסריט שישמש את הסרטון. גם כאן יכולים למצוא מספר סיבות.
ראשית, התסריט אמור לממש יעדים מסוימים. אם אנחנו לא נשקיע בו, אזי שכל הפקת הסרטון תהיה לחינם. מאחר וברצוננו לפרסם את בית העסק בעזרתו, הרי שתסריט חייב למלא תפקיד חשוב ולעזור לנו לממש את המטרה הזאת.
שנית, אם נציג תסריט לא ברור, לא רהוט, לא נכון ולא אמין, לא רק שהוא יפגע בסרטון, הוא יפגע באמינות של בית העסק ועלול לייצר לו פרסום שלילי. התסריט הוא כלי ליצירת אמון בינינו לבין הצופים.
שלישית, אם נשקיע בתסריט, נוכל לשכנע בעזרתו צופים, נוכל לייצר הזדהות עם בית העסק, נייצר אמון וכן נגרום לאנשים לרצות להמשיך ולצפות בסרטון הזה או בסרטונים הבאים שלנו. זה נכון בפרט אם נייצר שפה מיוחדת שתמשוך תשומת לב ותעורר עניין.
טיפ ראשון – יש להקפיד שהוא יהיה מותאם לסרטון, ברור, רהוט, חשוב שיהיה קל להבין מה אנחנו מבקשים לומר.
טיפ שני – התסריט צריך להיות מבוסס על עובדות ונתונים אמיתיים. אנחנו לא חייבים לספר הכל, אך כל מה שאנחנו מספרים חייב להיות אמין ומדויק.
טיפ שלישי – התסריט צריך לדבר בשפה שהצופים מבינים. לכן צריך להתאים אותו לקהל אליו אנחנו פונים.
טיפ רביעי – רצוי שהתסריט יהיה תמציתי, יהיה קל ופשוט, מאחר והוא נועד לעזור לנו בפרסום העסק, הרי שהוא צריך גם לדבר בשפה פרסומית ושיווקית.
טיפ חמישי – מומלץ לבחון מספר תסריטים ולראות איזה מהם נתפס הכי אמין והכי מתאים. אפשר לשם כך לייצר קבוצות מיקוד של צופים שיעזרו לנו להחליט.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il
או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810
ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|