אנחנו משקיעים הרבה מאוד כסף בתקציב פרסום, מחלקים אותו בין אמצעים ופלטפורמות שונות, מעסיקים אנשי מקצוע שיעזרו לנו לייצר קמפיינים פרסומיים, משקיעים זמן ומחשבה, דואגים שהקמפיין יעלה בזמן ויוצג במקומות הנכונים. אחרי כל זה, בוודאי נרצה לדעת אם הוא עובד ולהמשיך איתו או שעלינו לשנות כיוון. כך מתבצע תהליך פרסום עסקים נכון.
פרסום עסקים מטרתו למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים. לעיתים יש לו מטרות משנה נוספות, כמו למשל, לשפר את התדמית של בית העסק, לייצר באז מסוים ברשתות חברתיות ובמקומות, לעלות מודעות למוצרים, שירותים או דברים אחרים. אך המטרה הגדולה והמשמעותית, היא לייצר יותר חשיפה, להגדיל את קהל הלקוחות, מה שיוביל לעלייה במחזור של בית העסק.
אם קמפיין מסלול לא מצליח לעמוד במטרה הזאת, עלינו לבדוק מדוע זה קורה וכיצד אנחנו יכולים לשפר אותו. מאוד ייתכן שאם נבחן את הנתונים, נגלה שהוא הצליח לשפר את המכירות בקרב קבוצות מסוימות ומנגד גרם לירידה בקבוצות אחרות, ייתכן שנגלה גם שהמכירות עלו באזורים מסוימים, בזמן שבאזורים אחרים זה לא הצליח לנו.
ישנם כלים שונים שיכולים לעזור לנו לגלות אם הקמפיין שלנו הצליח ובהתאם אם משתלם להמשיך אותו.
לפני שנציג אותם, חשוב לציין שתי נקודות שיכולות להשפיע על הנתונים:
ראשית, מאוד ייתכן שאנחנו נעלה קמפיין מסוים בזמן ספציפי, ואז מתרחש אירוע חיצוני שיטרוף את הקלפים. זה לא אומר שהקמפיין לא טוב אלא שהתזמון שלו לקוי. לכן ההצלחה והכישלון צריכים להיות גם בהתאם לתזמון בו הקמפיין הוצג.
שנית, קיימת אפשרות שהקמפיין יצליח עד לנקודת זמן מסוימת ואז נראה שהנתונים מתאזנים. ייתכן שהגענו לתקרת זכוכית ומכאן לא היתה לנו אפשרות לעלות. כלומר מיצינו את כל האופציות מבחינת קהל הלקוחות ואז סביר שלא נצליח למשוך אלינו עוד לקוחות בעזרתו, אלא נצטרך לחפש דרכים אחרות.
שלישית, זמן למידה - ישנם קמפיינים שיש להם זמן למידה ולכן הם ישפיעו יותר ככל שיעבור הזמן. קשה לדעת יעילות קמפיין אם לא עבר לפחות חודש והמומלץ לחכות לפחות חודשיים, לכן הכינו תקציב שיספיק לכם לתקופת זמן זו וקחו בחשבון שזה תקציב שאולי לא יביא כלום, אבל.... אם לא תנסו כמו שצריך אולי תפספסו מקור מאוד איכותי עבורכם.
בשביל לדעת אם קמפיין מצליח, כאמור, יש להשתמש בכלים שונים, הנה כמה דוגמאות:
נתונים יבשים – הכוונה היא להשתמש בנתון הבסיסי ביותר, אם ישנה עלייה במכירות או בפניות של לקוחות. זה לא בהכרח אומר שהקמפיין אחראי לכך, אך בהיעדר כלים מתוחכמים יותר, זה מה שעומד לרשותנו בשביל לדעת אם הקמפיין הצליח או לא.
אפשר גם לברר באופן ישיר מול לקוחות, האם הם הגיעו אלינו בזכות הקמפיין או בעקבות דברים אחרים.
נתוני חשיפה – עידן האינטרנט יצר עבורנו אינספור כלים בעזרתם אנחנו יכולים לזהות חשיפה והתייחסות לקמפיינים ברשת. אם אנחנו מעלים קמפיין בגוגל, יש לנו אפשרות לדעת כמה אנשים נחשפו אליו, כמה אנשים לחצו על הקישור, כמה מתוכם פנו אלינו, ועוד שורה ארוכה של נתונים שיכולים לספק לנו תמונה מלאה אודות הקמפיין. זה יכול לשרת אותנו בשביל לדעת אם להמשיך איתו או לפנות לקמפיין אחר.
במקרים אחרים, למשל טלוויזיה ורדיו, אנחנו יכולים ללמוד על רייטינג ומדדים אחרים, את מידת החשיפה של הציבור לקמפיין שלנו ואז אפשר לבצע ניתוחים עד כמה הוא השפיע עליהם.
קבוצות מיקוד – אנחנו יכולים להיעזר בקבוצות מיקוד שונות שיספרו לנו, האם הן אוהבות את הקמפיין, האם הוא הצליח לשנות את דעתן, גורם להן לרצות לקנות את המוצרים שלנו ועוד.
שאלונים וסקרים – ישנן חברות המשתמשות בחברות סקרים בשביל ללמוד על הצלחה של קמפיינים. הכוונה היא לפנות לצרכנים ולברר האם הם שמעו על הקמפיין שלנו ומה דעתם עליו. צריך לציין, אם הם לא שמעו על הקמפיין, אז ייתכן והבעיה היא במקום בו אנחנו מציגים אותו, באופן בו אנחנו עושים את זה. הקמפיין אולי יכול להצליח, אם הוא יקבל את החשיפה המתאימה.
אחרי שאנחנו מקבלים את הנתונים, עומדות לרשותנו מספר אפשרויות:
ראשית, אנחנו יכולים להמשיך עם הקמפיין, במידה והוא מצליח וישנה אפשרות שנוכל למצות אותו יותר.
שנית, אנחנו יכולים לבטל אותו ולעלות במקומו קמפיין אחר. נבחר לעשות זאת אם נגלה שהוא לא מביא תוצאות או מביא תוצאות שליליות.
שלישית, אפשר לשנות את הקמפיין או להסיט אותו אל מקומות אחרים, שם הוא יקבל יותר חשיפה חיובית.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?
שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il
או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810
ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|