קידום אתרי איקומרס זה כל מה שהיה צריך כדי לשפר את תמהיל השיווק הדיגיטלי שלנו

קידום אתרי איקומרס

כמעט כל מי שברשותם עסק אשר לו אתר מכירות, יבינו כי תקציב שיווק דיגיטלי יהיה אותו עניין אשר לצד תכנית עסקית מפורטת, יוכל להניע אותם קדימה אל עבר קצירת ביקושים בשווקים השונים. וחרף כך שהדבר עשוי להיות בטווח התודעה של עסקים, עדיין נוכל למצוא בתי עסק עם אתרי איקומרס שעדיין מסתמכים באופן כמעט טוטאלי על קמפיינים ממומנים בגוגל או ברשתות החברתיות.

ובעוד הנושא הזה של שימוש בכמה זרועות דיגיטל אכן מומלץ ורצוי – ולו רק בכדי לקיים את תיאוריית 'שיווק דיגיטלי 360 מעלות', חשוב לספר כי רצוי מאוד לבצע אופטימיזציה תקציבית תוך ניתוח הנתונים כפי שאלה עולים מהשטח.

במילים פשוטות: יהיו זמנים בהם יעדיפו בעלי ובעלות עסקים להוריד גם אם בקצת את תקציבי השיווק הממומן, תוך ביצוע קידום אורגני של אתרי האיקומרס שברשותם באופן הכי חכם שרק ניתן (קידום של אתרים שניתן לקנות ולסלוק בהם באמצעות כרטיסי אשראי וכיו"ב, וזאת בניגוד לאתרי תדמית למשל, בהם לא מתקיימת סליקה).

אז למה בעצם שווה לקדם אתרי מכירות, והאם קידום אתרי איקומרס באמת שווה את ההשקעה?

כאשר מעלים שאלות כאלו על הלשון, חשוב לוודא כי המענה שניתן כאן הוא מקיף ולכן נשאל שאלה מנחה שתסייע לנו להבין את התשובות הטבעיות והנכונות לשאלות שהוצגו בכותרת שלפני 3 שניות ראיתם; האם יש ברשותכם מיפוי של כלל המוצרים או השירותים הדיגיטליים שאתם מוכרים באתר האיקומרס שלכם? האם המילים LTV זרות לכם?

אם כך נשמח לפרט יותר:


עוד לפני שמרחיבים את השיח לגבי קידום אתרי איקומרס , חשוב שבתוך התכנית העסקית לכם יהיה חוצץ שיוקדש כולו למוצרים, לרמת הנחיצות שלהם ויכולת התפתחות הביקוש עבורם בשוק הגלובלי או המקומי. ואחרי שהבנו זאת, חשוב להבין גם כמה כסף נכנס מכל קטגוריה ומכל מוצר או שירות באתר המכירות שלכם בחודש נתון.

יש לגזור תקבולים משוערים באופן רבעוני ושנתי, ולהבין כי עכשיו שאנו יודעים כמה בערך המוצרים שלנו מכניסים לנו בחודש, ברבעון ובשנה – עלינו לשפשף את העיניים נוכח פרטי מחקרי-מילים המבוצעים חדשות לבקרים ע"י אנשי דיגיטל, כדי לראות בבירור שהביקושים ברמת "כמה פעמים חיפשו בחודש נתון את המילה סקיני ג'ינס?" וכד' – נמדדים לעיתים במאות אלפי חיפושים בחודש, בעוד פעמים אחרות יציגו מחקרים כאלה עשרות אלפי חיפושים (בישראל בלבד).

 

נתוני המחקרים הללו צריכים להוות רוח גבית עבור כל בעל או בעלת עסק, היות ובדרך כלל אלו שינהלו שיח על שיווק דיגיטלי מול סוכנויות, יהיו בתי עסק אשר אינם מסתפקים בתנועה ובמכירות הקיימים. אותם מחקרים צריכים להתפרש ע"י בעלי עסקים כמעין תקרת זכוכית שאפשר וצריך לשבור ולרסק. איך? בין היתר באמצעות קידום אתרי איקומרס שמבוצע מתוך מומחיות של לפחות עשור, ובכמה שפות.

 

כן! כאשר מתברר ה- life time value של כל לקוח או לקוחה שקונים באתר, כאשר מבינים לעומק אם המוצרים שלכם או השירותים שאתם מוכרים הם דבר שרוכשים שוב ושוב לאותו בית אב או לא, ניתן להכנס ולקחת החלטות חשובות, בין היתר גם לגזור ולתחם את גבולות הגזרה של פעילות קידום אתר האיקומרס שלכם.

אנו מניחים כי ברגע שתוצג בפניכם תכנית סדורה לקידום אתר האיקומרס שלכם, משמע: ברגע שתבינו על פני ציר הזמן עד כמה תוכלו להרחיב את צמיחת הרווחיות של העסק שלכם – וזאת באמצעות הגעה דיגיטלית לפחות לרוב הקהלים שלכם, וודאי וודאי תגיעו למסקנה אליה הגיעו כ-70% מכל העסקים בארה"ב; מומלץ להשקיע בתקציבי קידום אתרים אורגני, ואפילו נגיעה יותר ממה שמושקע בקמפיינים ממומנים.

מה עוד נוכל לשאול כדי לוודא שאנו מקבלים שירותי קידום אתרי איקומרס ברמה הגבוהה ביותר שרק אפשר?

SEO הוא תחום של שכל. את זה יודעים כל אלו העוסקים והעוסקות במלאכה מספיק שנים. אלו שיודעים קצת יותר, הם לא פעם מנהלים ומנהלות קידום אתרים אורגני, שבעברם ניהלו גם מערכי-מכירות ומוקדי מכירות. הרסה יסכימו כי יש איזה משהו שלפעמים קשה לשים עליו את האצבע, אך הוא גורם ל"מקסימום אמון", יש משהו מושך מסוים גם ברמה הויזואלית – בהקשרם של אתרי אינטרנט כאלה ואחרים, שגורם לנו לרצות לקנות שם יותר.

מסכימים? גם אנחנו! ואנחנו, גם יודעים כיום לפרק את זה לגורמים על מנת לוודא שכל הליך הקידום של אתר המכירות שלכם ייראה כמו תוכנית מקצועית שיש לה התחלה, אמצע וסוף.


בין היתר מנהלי SEO שמתמחים בקידום אתרי איקומרס יידעו לשאול שאלות כמו:


א. מהו מסע הגולש? האם כארגון אתם מבינים את חשיבותו?

ב. מה מצב ה-ui/ux של האתר? איך נראה אתר המכירות שלכם במכשירים הניידים?

ג. האם דפי האתר והאתר ככלל נטענים מספיק מהר כדי למנוע נטישה?
ד. כיצד ניתן מענה ע"י אתר המכירות שלכם לנושא של מוצרים משלימים ומבצעים?
ה. האם סוכנות ה-SEO בה בחרתם מתמחה ויש לה קבלות בקידום אתרי איקומרס?
ו. האם מתנהלים דיונים פנימיים הקשורים בתמחור, שילוח ושירות לקוחות? כיצד נסגר מעגל הטיפול בכל לקוח ולקוחה?

 

כל אלו ועוד הן שאלות שניתן ואף חשוב עד מאוד לשאול קודם כל פנימית - בתוך הארגון. מהשאלות הללו עולות גם שאלות-משנה עבורן תוכלו לקבל מענה ראוי ומקצועי מצידם של מנהלי שיווק דיגיטלי אשר להם מספיק נסיון שטח. התחברתם לכתוב כאן? גללו מעט מעלה, הבחינו בקישור שבטקסט, לחצו עליו ולכו אל כפתור ה"צור קשר" לשם קבלת שיחת ייעוץ בנושאי קידום אתר האיקומרס שלכם ללא עלות.

 

 קרדיט: לאון סוקולצקי

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ