דוחות עבודה מול העובדים שלכם לניהול נכון

דוחות עבודה מול העובדים שלכם

מעסיקים המעוניינים לייצר תהליכי עבודה נכונים מול העובדים שלהם, על מנת להביא לתפוקה אופטימאלית בעבודתם, חייבים להשתמש בשורה של כלים שונים. כלים אלו יעזרו להם לייצר תקשורת נכונה וברורה מול העובדים, לבצע מעקב ופיקוח, לנהל את העובדים בצורה חכמה ולהביא לידי כך שהם יעבדו כצוות מאוחד לטובת המטרה. היכרות עם טיפים לעסקים ומימושם יכולים לבנות תהליכי עבודה חכמים.

 

בתי עסק עובדים בשלושה מישורים, לעיתים כל אחד בנפרד, לעיתים הם משולבים אלה באלה. אלו המישורים:

 

מישור אחד זה היומיום, מה שקורה כעת. לא מעט בתי עסק פועלים כך, בין אם זה בגלל שזה סוג העבודה שלהם ובין אם בגלל שאין להם אפשרות אחרת, מבחינה כלכלית או כוח אדם.

 

מישור שני אלו פרויקטים ממושכים. הכוונה לפרויקט שיש לו מועד התחלה, וקובעים לו גם מועד סיום סביר. לפעמים פרויקטים כאלו עומדים בבסיסו של כל בית עסק, ולרוב הם משלבים בתוכם עבודה של מספר עובדים, צוותים ומחלקות. לדוגמא, חברת בניית אתרים עובדת על בסיס פרויקטים, מהרגע שמתחילים לעבוד על אתר של לקוח ועד לרגע שהוא עולה לאוויר.

 

מישור שלישי הוא תוכניות ארוכות טווח. ישנם עסקים, בעיקר עסקים גדולים שיכולים להפנות לכך משאבים וכוח אדם, יוצרים תוכניות ארוכות טווח, מתוך כוונה להכין את העסק לשנה או לשנים הבאות ולייצר קולקציות חדשות של מוצרים ושירותים.. אפשר לראות את זה בחברות ענק בתחום הרכב, המחשוב ועוד.

איך עובדים נכון מול עובדים?

אפשר למצוא מגוון טיפים לעסקים המציעים דרכים כיצד לעבוד בצורה נכונה מול עובדים. בבסיס הרעיון הוא לחלק את זה לשני רבדים. רובד אחד מתייחס לאופן בו מעבירים את המסר לעובד באופן מילולי או טקסטואלי, והרובד השני מתייחס לאותם כלים ואמצעים בהם ניתן ונדרש להשתמש בשביל שיהיה ניתן לבחון את קצב ההתקדמות שלו, לפקח ולבקר, להציג פידבקים ועוד.

ברובד הראשון, נניח ומעוניינים לפתוח פרויקט מסוים, הרי חשוב להעביר לעובד את הדברים הבא:

  • באיזה פרויקט מדובר, מה עומד מאחוריו ואיזו מטרה הוא אמור לשרת

  • מה התקציב ולוח הזמנים המוקצה לו (חשוב גם לחלק עבודות שונות על פי לוחות הזמנים, ולא רק לתת תאריך סיום)

  • מול אילו גורמים אמורים לעבוד

  • מה מצפים ממנו שיעשה ובאיזה אופן

  • כל כמה זמן מתכוונים לערוך פגישות ובאיזה אופן

  • כיצד מתכוונים לשמור על תקשורת קבועה וסדירה, במטרה לקדם את הפרויקט.

  • איזה חלק מהזמן שלו הוא אמור להפנות לפרויקט (במידה ויש לו עבודות ופרויקטים נוספים).

ברובד השני, יש להשתמש בכלים שונים בעזרתם אפשר לפקח ולעקוב אחרי קצב ההתקדמות של העובד. היום אנחנו יכולים למצוא מגוון תוכנות ואמצעים לשם כך. החל מגוגל דוקס וכלה במערכות הרבה יותר מורכבות כמו מאנדיי, בעזרתן אפשר לנהל פרויקטים, לייצר תקשורת בתוך המשרד, לעלות קבצים ועוד.

 

מצד המעסיק, הוא צריך לייצר דוחות שיבחנו את הנקודות הבאות:

  • איזה מרכיבים מחכים לתחילת עבודה, אילו מרכיבים נמצאים בתהליך עבודה ואילו הושלמו.

  • כמה זמן לקח לעובד להתחיל ולסיים כל חלק

  • אילו דברים חסרים לו ואילו דברים הוא צריך בשביל להשלים את העבודה

  • פידבקים על שינויים ותיקונים, וקצב ההתקדמות שלהם.

  • הערות מלקוחות אם יש צורך

  • עם אילו באגים וקשיים הוא מתמודד

  • מה דורש טיפול טכני, טיפול לוגיסטי, בירוקראטי או אחר.

  • במידה ומדובר על פרויקטים שהושלמו, אפשר לבחון ולנתח אותם לאחר מכן ולראות אם יש צורך לבצע בהם שינויים.

חשוב מאוד שהמעסיקים ועובדים יעבדו על דוחות משותפים, כך שיהיה ניתן לראות את השינויים בזמן אמת ויהיה אפשר לכתוב הערות שיעזרו בתהליך השיפור.

 

המטרה של המעסיק היא שהעובד ינצל את זמן העבודה בצורה הטובה והאופטימאלית ביותר. לכן יהיה נכון מצידו גם לבחון את קצב ההתקדמות אל מול משך הזמן שהוא נמצא בעבודה. יש לבחון מתי הוא מגיע ומתי הוא יוצא, והאם במשך הזמן הזה אכן הוא מגיע לתפוקה המצופה ממנו. אם לא, אזי שצריך לבדוק האם התהליך לא הוסבר לו בצורה נכונה, הוא מתנהל בצורה לא טובה או פועל באופן לא מקצועי כלפי מקום העבודה.

 

 

 

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם: