קצת על פרסום עסקים ביוטיוב – איך יוצרים פרסום חכם

 

אחד מאמצעי הפרסום הטובים ביותר העומדים לרשות בעלי עסקים ובעלי מקצוע, הוא אתר יוטיוב. כידוע, בין הסרטונים השונים שהגולשים רואים, מוצגות פרסומות שנועדו למכור להם מוצרים ושירותים שונים. פרסום עסקים באינטרנט לא יכול להיות שלם מבלי להשתמש באופציה זו.

 

הפרסום ביוטיוב פועל בשני מישורים עיקריים. הראשון, הן פרסומות המופיעות לפני כל סרטון. ישנם מקרים בהם מדובר על יותר מפרסומת אחת. ישנם גם מקרים בהם ניתן לדלג על הפרסומת אחרי מספר שניות. המישור השני היא פרסומת במהלך הסרטון. אם מדובר על תוכנית טלוויזיה, סרט או סרטון ארוך, אז באמצעות נכנסות פרסומות למשך מספר רגעים. גם כאן, ישנם מקרים בהם ניתן לדלג עליהן אחרי מספר שניות.

 

מלבד הפרסומות לפני או בזמן הסרטונים, אפשר למצוא גם פרסומות המוצגות באתר עצמו, הכוונה לפרסומות נייחות או כאלה שצריך ללחוץ עליהן בשביל לצפות בסרטון הפרסום עצמו. מדובר על פרסום פחות משמעות מאשר פרסומת המוצגת לפני ובזמן הסרטונים.

מדוע חשוב לעשות שימוש בפרסום עסקים ביוטיוב?

במובנים מסוימים, הפרסום ביוטיוב אמור להוות תחרות לפרסום בטלוויזיה. כמו שיש פרסומות בין תוכניות או בזמן התוכנית, כך גם יש פרסומת ביוטיוב, לפני ובזמן הסרטון. יחד עם זאת, קיימים מספר הבדלים לטובת הפרסום ביוטיוב.

ראשית, הוא הרבה יותר זול מאשר פרסום בטלוויזיה.

 

שנית, הוא זמין יותר למפרסמים (אין צורך לקנות זמן פרסום ספציפי).

 

שלישית, בזמן פרסומות בטלוויזיה, אנשים נוהגים לקום ולעשות דברים אחרים או להבדיל, ישנן דרכים המאפשרות להם לדלג על הפרסומות. ביוטיוב עד לנקודה בא הם יכולים לדלג על הפרסומת, אין להם ברירה אלא לצפות בה. לכן זה הרבה יותר משתלם למפרסם.

 

ארבע, הפרסום ביוטיוב, כמו במנועי חיפוש ורשתות חברתיות, עובד על מיקוד. כלומר, הפרסומת מיועדת לאנשים שחיפשו את המוצרים והשירותים. פרסומת בטלוויזיה היא כללית, היא לא מאופיינת על פי קהל יעד מסוים (האפיון הוא כללי על פי סוג התוכנית אבל זה לא מגיע לרזולוציה של חיפוש ועניין). ביוטיוב זה הרבה יותר ממוקד, יותר ספציפי. אנשים שחיפשו מוצר מסוים, יטורגטו ויקבלו פרסומות שעוסקות בכך.

 

חשוב לציין, פרסום עסקים באופן כללי, בוודאי בקרב עסקים קטנים, מתבסס על התפיסה שצריך ורצוי להשתמש בכל אופציה זמינה שיכולה למשוך לקוחות. מוטב לאנשים לא לוותר על אפשרויות פרסום שיכולות לעזור להם. לכן, אם יש להם אפשרות כספית, אז מוטב שהם ישתמשו באופציה של פרסום ביוטיוב כחלק ממארג הפרסום והשיווק של בית העסק. אחרת הם יוותרו על אופציה אטרקטיבית לפרסם ולמשוך אליהם לקוחות חדשים.

איך מפרסמים בצורה נכונה ביוטיוב

הפרסום ביוטיוב מתבסס על שני חלקים. החלק הראשון זה עצם בניית הסרטון והחלק השני זה עצם שילוב ביוטיוב.

 

החלק הראשון צריך להתבצע בעזרת אנשי מקצוע, במאים, תסריטאים, צלמים, גורמים נוספים שייצרו פרסומת מתאימה. הם צריכים להכיר את בית העסק, לדעת במה הוא עוסק, למי הוא פונה וכל דבר אחר שהוא רלוונטי בשביל לייצר סרטון פרסומת ברמה גבוהה.

 

אפשר שהפרסומת תכלול אלמנטים של ראיונות עם בעלי העסק וצוות העובדים, לקוחות ושותפים, או גורמים אחרים שנהנו מהמוצר או השירות ורוצים לספר עליו. אפשר שהפרסומת תכלול גם שימוש באלמנטים תיעודיים, היסטוריים מהעבר של בית העסק, הצגת החזון והעתיד שלו, שימוש באלמנטים של אנימציה ואפקטים ממוחשבים ועוד. צריך לבנות פרסומת שתתאים למסר שרוצים להעביר ולקהל היעד אליו רוצים לפנות.

 

החלק השני, כאמור, מתייחס לכל ההיבט הפרוצדוראלי של פרסום עסקים ביוטיוב. ישנם כללים ברורים מה צריך לעשות בשביל שהפרסומת תעלה ותוצג באתר. צריך להירשם אליו, לשלם את מה שנדרש בשביל שיהיה ניתן להציג אותו, לעלות את הסרטונים על פי המפרט הטכני הדרוש, מבחינת זמן ואיכות, צריך להחליט מתי רוצים שהוא יוצג ולאפיין את הגולשים שבפניהם הוא אמור להיות מוצג ועוד.

 

גם חלק זה צריך להתבצע על ידי אנשי מקצוע שמכירים את עולם השיווק הדיגיטלי ובפרט את העולם של פרסום ביוטיוב. חשוב לציין, שישנם כללים וטיפים שונים שיכולים לעזור בתהליך בנייה של פרסומות. למשל, אילו מילים להכניס וממה להימנע, אילו תמונות להציג ועל מה לוותר, באילו צבעים להשתמש יותר ובאילו פחות, מה לכתוב בתיאור של הסרטון ועוד. זה עולם שלם שכל פרט קטן ממנו, אמור לעזור לתהליך הפרסום.

מדוע חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע?

על פניו, כל אחד יכול לקחת מכשיר סלולר ולצלם פרסומת. כמו שכל אחד יכול לכתוב תסריט לסרטון. אך אם רוצים שהגולשים יצפו בסרטון, יתרשמו ממנו ויבצעו פעולה בעקבותיו, אזי מוטב להיעזר באנשי מקצוע שיצרו בעבר פרסומות ביוטיוב ויודעים מה מושך את הגולשים, מה מעורר עניין ואיפה נכון להשקיע.

 

לפני סיום נדגיש, פרסום ביוטיוב הוא חלק מהכלים שעומדים לרשות בעלי עסקים ומקצוע בהיבט של פרסום עסקים באינטרנט. הוא כלי אחד, אך מאוד חשוב שרצוי להשקיע בו כסף, מחשבה וזמן.

 

 

 

המלצה טיפים לעסקים - עכשיו גם בוואטסאפ

להצטרפות לקבוצה לחצו כאן

* קבוצה סגורה ללא אפשרות תגובות - אנו נשלח טיפים לעסקים פעמיים בשבוע

 

המלצה - אתר ההמלצות של ישראל

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ?

שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il 

או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810

ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

 

 



המלצות טיולים בחול
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ