יוני אביב
סביר להניח שהאסוציאציות הראשונות שיקפצו לנו לראש כשמישהו יזכיר את המילים 'ביטוח רכב' יהיו קשורות לעלות הכספית, או למקרים כמו תאונת דרכים, חלילה. אבל האמת היא שבכל הקשור לפוליסות רכוש בעולם הביטוח לרכב (כלומר מקיף או צד ג', בניגוד לחובה), יש עוד כמה וכמה דברים שרלוונטיים לנהגי ישראל, גם במקרים פחות דרמטיים. למשל, במקרים של תקלות קטנות יחסית כמו מצבר מרוקן, תקלות חשמל, פנצ'רים, בעיות בהתנעה וכד'.
עד לפני כמה שנים, במקרה של תקלות קטנות כאלה, הדרך היחידה עבור האוחזים בהגה היתה לנסות ולאתר גרר פרטי שיגיע, יעמיס את רכבם התקוע, ויפליג איתו אל עבר המוסך. מסוג הדברים שכרוכים בשורה ארוכה של טלפונים והמתנה. אתם יודעים, חיפוש גרר, התמקחות על המחיר, המתנה של שעות, והמון המון תסכול ועצבים. אם הצורך בגרר מתעורר כשאתם ממש תקועים בצד הדרך, שלא לדבר על ממהרים למקום כלשהו, בכלל מדובר במתכון בדוק ליום אבוד והוצאה כספית לא קטנה.
אבל זהו, שכל זה היה נכון כאמור עד לפני כמה שנים. כיום חברות הביטוח המובילות בישראל כבר מציעות חבילת שירותי דרך וגרירה. מדובר בהרחבה לפוליסות הביטוח המקיף וצד ג', שניתן לרכוש כתוספת ובכך לסדר לעצמך עוד קצת שקט נפשי על הכביש. אגב, גם מבחינה כלכלית טהורה מדובר בצעד מתבקש. לחברות הביטוח הגדולות יש יכולת להציע שירותי דרך וגרירה בתעריפים מאוד אטרקטיביים, בזכות העובדה שבסיס הלקוחות שלהם גדול כל כך, ולכן מהווה מטרה נכספת בעיניהם של נותני השירות והגרירה עצמם.
קרדיט לתמונה: Shutterstock
מבוטחים אשר בחרו לרכוש את ההרחבה הזאת לפוליסה שלהם ומצאו את עצמם מול רכב תקול (שלא כתוצאה מתאונה) זכאים לקבל מחברת הביטוח שלהם ניידת תיקונים או גרר (או גם וגם). בהתאם לתקלה המדווחת, נציג הביטוח יחליט האם לשלוח למבוטח התקוע רכב עם איש מקצוע שיוכל אולי לתקן את התקלה במקום. נניח במקרה של פנצ'ר, תקלות מצבר או חשמל וכד'.
אחד היתרונות כאן הוא שאם הדיאגנוזה בשטח תקבע שיש להחליף מצבר או רכיב פשוט אחר, המבוטח יוכל לרכוש את החלק הדרוש כבר מאיש השירות, ובעצם להמשיך משם לדרכו. כמובן שאם מראש יהיה ברור שאין מנוס מגרירה למוסך – או שאיש השירות יקבע זאת בתום הבדיקה במקום – מיד גם הנושא הזה יטופל. כאשר האלטרנטיבה היא להזמין גרר באופן פרטי, לחכות לו שעות ארוכות, כדי שייקח אתכם למוסך רק כדי להחליף מצבר או להחליף פיוז, ברור למה יותר ויותר נהגים בוחרים בכל שנה לרכוש שירותי דרך וגרירה.
בגדול, בדרך שהכי נוחה לכם. מוקדי השירות השונים פועלים ברוב המקרים 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע. זה אומר שבמקרה הצורך ניתן לצלצל למוקד השירות, או לפנות אליו דרך האפליקציה ולהזעיק את השירות הדרוש לכם. נציגי השירות שיטפלו בפניה יבקשו פרטים על אופי התקלה, מיקומכם, וכד', וינחו אתכם איך מתקדמים הלאה. האופציה הזאת זמינה למבוטחים בכל חלקי המדינה, אין הגבלה על כמות הפעמים שניתן להפעיל אותה, ואם זה לא מספיק – קיימת גם האפשרות להסיע את הנהג התקוע למחוז חפצו, בזמן שרכבו נגרר למוסך.
אגב, בהתאם לזינוק בפופולריות של מכוניות חשמליות לגמרי בישראל בשנים האחרונות, חברות הביטוח המובילות דוגמת 'ביטוח ישיר' מציעות שירותי דרך המותאמים לטכנולוגיה החדשה. פועל יוצא של העובדה שמכוניות חשמליות סובלות פחות מתקלות מכאניות "קלאסיות", אבל כן עלולות להזדקק לתיקונים הקשורים לסוללת הרכב, או גרירה מסיבות הקשורות לאופי הספציפי של מכוניות המונעות בחשמל.
בשורה התחתונה, שירותי דרך וגרירה הם שירות שכבר מוכר לשוק ביטוחי הרכב מזה כמה שנים, אבל גם הוא מקפיד להתעדכן ולהשתכלל. מטבע הדברים, בשוק שבו איכות השירות, הזמינות וההוגנות הם ערכים שחשובים במיוחד ללקוחות, אין מקום לפחות מהטוב ביותר. איך שלא יהיה, תקלה קטנה או גדולה, פנצ'ר או מצבר מרוקן – שלא תצטרכו לעולם.
המלצה - אתר ההמלצות של ישראל
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה ? שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il
או הודעת וואטסאפ למספר 0506590810 ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם: