תאונות הדרכים, הן הקלות והן הקטלניות, ממחישות לציבור הנהגים על הרכבים הדו גלגליים את חשיבותה הרבה של הקסדה לאופנוע הצמודה לראשו של הנהג הרוכב על האופנוע ושל הנוסע היושב מאחוריו.
רוכבי אופנוע רבים עוקפים מימין ולא נראים בשדה הראייה של נהג הרכב או המשאית. מדובר במצב מאד מסוכן אשר לצערנו גורם לא אחת לתאונה.
אופנוע הוא כלי תחבורה פגיע הרבה יותר ממכונית לאור העובדה שהוא נע על שני גלגלים בלבד ולכן הסיכוי שלו להתהפכות ולהיות מעורב בתאונה הוא פי כמה מזה של מכונית, גם אם מדובר בנהג שהוא מאד זהיר ולאורך כל הנהיגה הוא סורק ובוחן היטב את כל מה שקורה סביבו.
קיימים גורמים אשר יוצרים סכנה מהותית עבור כל כלי הנע על שני גלגלים כמו חשש להחלקה עקב רטיבות, או כתם שמן על הכביש. מסוכנות זו מחייבת את הנהג והנוסע להשתמש באביזרי בטיחות שונים והראשונה בחשיבותה היא הקסדה.
הרגע הקריטי הוא עוצמתה של הנפילה ועוצמת המפגש של הראש עם האספלט. נתונים אלו משפיעים על מצבו הבריאותי של רוכב האופנוע. אם הקסדה הייתה מונחת כראוי על ראשו היא תבלום חלק מהזעזועים.
בהתאם לחוקי התעבורה חלה חובה לחבוש קסדה לאופנוע בעת הרכיבה על האופנוע. רוב הרוכבים מודעים לסכנות הרבות הממתינות להם בכל יציאה לכביש ולכן הם רוכשים קסדה מלאה אשר עוטפת את כל שטחו של הראש, כולל העיניים והסנטר. יש להדק קסדה זו באופן מוקפד לראש כדי ליצור הגנה מקסימלית ובטיחותית.
בעת רכישת הקסדה יש לוודא כי היא מתאימה בדיוק לגודל הראש של הרוכב, שאינה זזה, מותאמת לצורת הראש שלו בהתאם למידותיו. קסדה גדולה מדי עלולה לחסום חלק משדה הראייה של הנהג ולכן יש להקפיד שהקסדה תהיה בדיוק בגודל הנכון לא קטנה ולא גדולה מדי כדי ליצור את האפקט הנדרש ללא חסימות. בנוסף לכך יש לוודא שמדובר בחומר פלסטי או פיברגלס בטיב מעולה מחברה אשר מייצרת קסדות איכותיות העומדות בתקנים המחמירים בארץ ובעולם.
קסדה לאופנוע 3/4 היא מומלצת פחות כיוון שאינה מעניקה הגנה מלאה על כל איברי הראש ועיקר הרוכבים משתמשים בה בימי הקיץ החמים. בעבר השימוש בקסדת חצי היה נפוץ מאד אך לאור תאונות שקרו, השימוש בה ירד באופן דרסטי.
קיים הבדל מהותי בין קסדה לנסיעה עירונית על אופנוע מול רכיבה מהירה בספורט מוטורי במסלולי שטח. מתאמני הספורט המוטורי נעזרים בקסדות ייחודיות אשר מתאימות למהירות גבוהה בעת הרכיבה. מדובר בקסדות שהם אטומות כדי שהרעש מהמנוע, שריקות הרוח, מהירות הרכיבה וגורמים נוספים לא יפריעו לרוכב במהלך הרכיבה המהירה ויסיטו את תשומת לבו.