לא כל נורה שנדלקת בלוח המכוונים צריכה לגרום לך לעצור את הרכב בצד הדרך ולחכות לעזרה, אבל היכרות בסיסית עם תקלות הרכב האפשריות וכמה דרכים להתמודדות עם המצב בהחלט יכולה לשפר את המצב ברגעים קשים
יובל בנר
לפעמים, כל מה שצריך זה איזו תקלה קטנה ברכב כדי להזכיר לך איך לפתור בעיות. מה לעשות? הרבה מהתקלות הקטנות שקורות תדיר ברכבנו ממש לא מחייבות גרירה למוסך ויכולות להיפתר במקום, או שמאפשרות להגיע למוסך בנסיעה רגועה וזהירה. מנגד, חוסר זהירות בנוגע לאבחון תקלה בשטח יכול לגרום נזק למערכות הרכב. אז איך אפשר לדעת מה צריך לעשות? בפועל, במקרים רבים ממהרים אנשים להזמין גרר עקב העובדה שהוא כלול בפוליסת הביטוח המקיף לרכב שלהם, אבל אם אינך בעניין של להגיע למוסך רק כדי להגיד שלום למכונאי, זאת הכתבה בשבילך.
הגעת לרכב ולכאורה הכל כרגיל, רק שהוא לא מתניע. ראשית, יש לשים לב האם כל מערכות החשמל ברכב עובדות, כמו הנעילה דרך השלט, האורות והצופר. במידה ולא, זוהי תקלת מצבר. במידה ויש חשמל אך אין רעש של סטרטר, זה שנשמע כמו כחכוך גרון לפני שהרכב מתניע, אזי יש בעיה במתנע (סטרטר) עצמו או לחילופין בקודן, מה שיצריך התערבות של מכונאי וכנראה גרירה.
מה עושים? במידה וזאת בעיית מצבר, כדאי להחזיק ברכב סוללת גיבוי, כזו בגודל של טלפון נייד בערך שיכולה להטעין את המצבר לשם ההתנעה, או להתניע בעזרת כבלים עם רכב אחר. אם יש לך רכב עם הילוכים ידניים, זה הזמן להתניע בדחיפה.
ישנן כמה סוגים של תקלות אשר איתן חשוב שלא לשחק כלל. במידה וחשדת כי ישנה בעיה ביכולת הבלימה של הרכב, אין לנסות בשום אופן לבדוק בשנית אם יש בעיה, יש לעצור מיד בצד הדרך ולהזמין גרר.
מה עושים? אם ישנו כשל בבלמים בזמן נסיעה, קריטי להישאר רגועים ולנסות להאט בעזרת בלם היד באופן עדין ככל האפשר כדי למנוע נעילת הגלגלים האחוריים, ניתן גם להוריד להילוך הנמוך ביותר האפשרי כדי לסייע להאטה, לרדת בזהירות לשוליים ולהדליק אורות מצוקה. כמובן, יש לגרור את הרכב למוסך ולעדכן את המוסך בתקלה.
הבעיה בנורות חיווי תקלה ברכב ההיא שעקב ריבוי המערכות החשמליות הכרת כל נורות התקלה ברכב הפכה למטלה הנראית סבוכה. כלל האצבע הוא שאם נדלקת בנסיעה נורה אדומה, זהו דבר המחייב עצירה בצד הדרך וכיבוי המנוע. נורה צהובה או כתומה פירושה יכול להיות תקלה שמצריכה אבחון במוסך או בחיבור למחשב, או גם התרעה לגבי תהליך או מצב בו הרכב נמצא.
מה עושים? חשוב ביותר להכיר את רכבך. בסך הכל, לכל רכב יש כמה נורות בסיסיות שצריך לדעת את פירושן והיכרות איתן יכול למנוע בזבוז גדול של זמן וכסף. לגבי נורות אדומות, באמת שעדיף לא להתעסק עם חום מנוע או מחסור בשמן במידה ואינך בטוח באופן תיקון התקלה, אך בהחלט כדאי להבין מה אומר כל חיווי בלוח השעונים, כיצד בודקים מפלס מים, שמן ונוזלים אחרים.
היכרות בסיסית עם הרכב שלך יכולה לעזור לך להיחלץ ממצבים לא נעימים בעלות נמוכה ובמינימוום זמן. מה עליך לעשות? רק לשאול ולדעת.
תמונה מאת Shutterstock